Find job

Major Incident Manager søges til Service Operation

ATP har høje forretningsmæssige ambitioner og for at opnå disse, er fastholdelse og tiltrækning af kompetente medarbejdere en væsentlig forudsætning. Du vil blive en del af en udfordrende og attraktiv arbejdsplads med ca. 3000 medarbejdere, heraf 250 i IT, som har arbejdssted i Allerød.

Service Operation

I Service Operation er vores fokus at sikre stabil drift og tilfredse kunder. Vi søger en ny kollega til teamet med ansvar for Major Incidents og Incident- og Problem management.  Vi er en velfungerende sektion på ca. 20 medarbejdere, som udover håndtering af kritiske fejl, også har ansvar for den daglige IT-drift inkl. Servicedesk og Overvågning.

Du kommer til at indgå i et team på i alt 6 kolleger, som dels har ansvar for Major incidents (også kaldet Situation management) samt ansvar for Incident- og Problem management. Mange af opgaverne har høj kompleksitet og indebærer involvering af mange interessenter og leverandører. Det er derfor afgørende, at du er i stand til at kommunikere med både forretning, teknikere, eksterne samarbejdspartnere og ledelse.

Vi står foran en forandret hverdag, hvor vi får flere nye leverandører til at levere en del af forretningens fagsystemer. Du vil i samarbejde med dit team indgå i det projektarbejde, der skal opbygge rammeværket og processerne for det fremtidige samarbejde.

Dine arbejdsopgaver som Major Incident Manager er:

  • styring og koordinering af alle løsningsansvarlige ved Major Incidents med fokus på at få reetableret IT service hurtigst muligt. Derudover har du fokus på at levere rettidig og relevant information til berørte brugere, forretningsinteressenter samt IT-ledelse
  • at udarbejde redegørelser efter Major Incidents og ledelsesrapportering efter behov
  • overholdelse af aftalte KPI’er.
     

Derudover skal du forvente arbejdsopgaver indenfor:

  • incident management, hvor du forventes at påtage dig ansvar som incident Manager for et forretningsområde og bistå med opfølgning og styring for alvorlige incidents i tæt samarbejde med ATPs forretning
  • Problem Management, hvor det forventes, at du bistår med viden til det videre rootcause-arbejde, som altid initieres efter en Major Incident
     

Du sikrer løbende procesoptimering, at dokumentationen er opdateret, og procedurer bliver fulgt. Du følger op overfor eksterne samarbejdspartnere indenfor Incident og Problem Management, og det forventes, at du til enhver tid har den nødvendige forretningsforståelse i din opgaveløsning med fokus på stabil drift.

I samarbejde med dit team har du ansvaret for tilstrækkelig bemanding indenfor normal arbejdstid (kl. 07.30 – 16.00) samt indgå i telefonvagtturnus 24/7 af en uges varighed. På disse vagter har du ansvaret for styring af evt. eskalerede Major Incidents i samarbejde med ATP’s leverandører (ex. driftsnedbrud på kritisk infrastruktur, sikkerhedsbrud, forretningskritiske datafejl).

Du er den rigtige til jobbet, hvis du: 

  • har en bred teknisk viden funderet på et overordnet niveau og evner at overskue komplekse problemstillinger
  • har solid erfaring inden for drift af større IT-installationer med bl.a. opfølgning af og koordinering med eksterne outsourcing-partnere
  • har stor erfaring indenfor ITIL-disciplinerne Incident- og Problem Management, og du er som minimum ITIL-certificeret på ITIL Foundation-niveau
  • kan lide at skabe enkle løsninger, efterleve og udvikle arbejdsgange og procedurer.
     

Du har en positiv gennemslagskraft, udviser diplomatisk sans, er teamorienteret og god til at skabe gode samarbejdsrelationer på tværs i organisationen. Dit energiniveau er højt, og du evner at få dine budskaber igennem. Du har stærke kommunikationsevner, og du er i stand til at kommunikere med både forretning, teknikere, eksterne samarbejdspartnere og ledelse.

Derudover er din arbejdsstil kendetegnet ved, at du er struktureret og befinder dig godt i et travlt miljø med mange bolde i luften.

Vi tilbyder

En central placering i organisationen med mange berøringsflader internt og eksternt og store muligheder for at præge dit daglige arbejde. Vi tilbyder et uformelt, sjovt og professionelt miljø med kvalitetsbevidste kolleger, hvor der lægges vægt på gode samarbejdsevner og lyst og evne til videndeling og læring.

Ansøgning

Vi ser frem til at modtage din ansøgning senest den 5. marts. Ansøgninger behandles løbende.

Hvis du vil vide mere, er du velkommen til at kontakte sektionschef Annette Søeberg på tlf. 6071 9080, mail acp@atp.dk

Lukket for ansøgninger Gem job

Arbejdssted

Location Allerød

Cookies på it-jobbank

Vi bruger cookies til statistik og til at gøre hjemmesiden mere brugervenlig. Der sættes cookies fra it-jobbank og fra vores samarbejdspartnere. Klikker du videre på siden, accepterer du, at der sættes cookies til disse formål. Læs mere her om vores brug af cookies, herunder hvordan du fravælger brugen af cookies.