Find job

Servicemindet og løsningsorienteret it- supporter til Servicedesk og on-site-support

Til vores kompetente og servicemindede hold af medarbejdere i Servicedesk og On-site søger vi en ny medarbejder. Du skal have lyst og evner til at være med til at gøre en forskel for vores ca. 19.000 brugere ved at levere en professionel, kompetent og serviceminded it-support. Du skal kunne varetage mange forskellige typer opgaver, samtidig med at du bevarer overblikket og den venlige tone. 

Vi kan til gengæld garantere en åben og dynamisk afdeling, hvor du kan få realiseret din lyst til faglig og personlig udvikling samt kontakt til mange mennesker. I dagligdagen vil du opleve en uformel omgangstone og et arbejdsmiljø præget af høj aktivitet og faglig sparring.  

Om stillingen

Som it-supporter i Servicedesken skal du 

  • yde faglig 1. level support pr. telefon 
  • registrere alle henvendelser i vores registreringssystem ServiceNow 
  • løse sager og kommunikere med brugerne skriftligt og telefonisk 
  • besvare elektroniske henvendelser til vores Servicedesk, herunder chat 
  • vurdere og prioritere incidents og service requests 
  • vurdere og prioritere sager, der skal visiteres videre til andre teams  
     

Som it-supporter i on-site skal du 

  • yde faglig on-site 2. level support hos kunderne 
  • opgaverne vil være mangeartede og f.eks. vedrøre netværk, pc’er, printere mv. 
  • ofte køre ud til kunderne som kan bo over det meste af Jylland, derfor må du have kørekort 
     

Om dig 

Vi forventer, at du har erfaring med klientsupport, kan fejlsøge på hardware og løse installationsopgaver, og måske har du kendskab til ITIL version 3. 

Vores målsætning er at have tilfredse brugere og løse flest mulige henvendelser i Servicedesken uden at sende dem videre til andre specialister inden for de tidsfrister, der er aftalt med vores kunder. Vi forudsætter, at du kan medvirke til at sikre tilfredse kunder og brugere, så vi lever op til vores kundeaftaler, at du er serviceminded, brugerorienteret og er villig til at tage fat og gøre en forskel.  

Du skal derfor være udadvendt, fleksibel og trives med brugerkontakt. 

Vi løser ca. 70 pct. af alle indkomne incidents i Servicedesken, og vores brugertilfredshed er høj. Det er vigtige mål for os, og det er derfor vigtigt, at du 

  • er fagligt dygtig og har solidt kendskab til klientsupport af bl.a. Windows, Office, netværk og lign. 
  • følger sagerne til dørs og får dem afsluttet. 
  • har evner og lyst til at tage ansvar for egne opgaver og til at indgå i teams. 
  • kan bevare overblikket i pressede situationer og kan håndtere mange bolde i luften. 
  • kan kommunikere professionelt med vores brugere og give dem en god serviceoplevelse. 
     

Det er ikke nødvendigt, at du har egen bil. Men du skal have kørekort til bil. 

Ansættelsesvilkår 

Du ansættes efter organisationsaftalen for kontorfunktionærer, it-medarbejdere m.fl. (HK) i staten og OAO-S-fællesoverenskomsten. Der er mulighed for at forhandle tillæg efter kvalifikationer. Det er en forudsætning for din ansættelse, at du kan opnå en sikkerhedsgodkendelse til niveauet HEMMELIGT. 

Din arbejdsadresse vil være Statens IT, Victor Albecks Vej 1, 8000 Aarhus.  

I den første periode, vil du indgå i Servicedesken på Det Kongelige Bibliotek i Aarhus – som også ligger på Victor Albecks Vej 1. 

Yderligere oplysninger 

Hvis du ønsker yderligere oplysninger, kan du kontakte Brian Rosenkrantz på telefon 28 40 40 41. 

Ansøgning 

Din ansøgning med CV og eventuelle eksamenspapirer og bilag skal sendes via statens e-rekrutterings system via Statens It’s hjemmeside eller via "søg jobbet her". Vi skal have din ansøgning senest den 21. marts 2018. 

Jobsamtaler 

Statens It opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen. 

Statens It har hovedadresse i Ballerup. 

Derudover er der afdelingskontorer i Augustenborg og i Aarhus. 


Statens It er en styrelse i Finansministeriet. I Statens It arbejder vi med at drive en effektiv it-understøttelse og sikre en høj og ensartet it-service på tværs af staten. Hovedopgaverne omfatter drift, support, udvikling og harmonisering af it i staten.

Lukket for ansøgninger Gem job

Arbejdssted

Location Aarhus

Cookies på it-jobbank

Vi bruger cookies til statistik og til at gøre hjemmesiden mere brugervenlig. Der sættes cookies fra it-jobbank og fra vores samarbejdspartnere. Klikker du videre på siden, accepterer du, at der sættes cookies til disse formål. Læs mere her om vores brug af cookies, herunder hvordan du fravælger brugen af cookies.