Find job

Business Intelligence udvikler til ledelsesinformation i ambitiøs kommune

Vil du være med til at opfylde Helsingør Kommunes ønske om at blive en evidensbaseret kommune? Brænder du for at arbejde med data og udarbejde vedkommende ledelsesinformation?

Så har vi en spændende stilling ledig i Helsingør Kommune! En kommune med en ambitiøs plan om at udrulle ledelsesinformation til alle kommunens ca. 250 ledere fordelt på alle ledelseslag fra direktionen til decentrale ledere. Ledelsesinformation, der skal danne baggrund for kvalificerede beslutninger og en mere kvalificeret økonomistyring. Vi søger derfor en dygtig kollega pr. 1. maj til Team BI i Center for Økonomi og Ejendomme, der har hovedansvaret for udviklingen og driften af kommunens ledelsesinformation.

Om jobbet

Vi har brug for en dygtig kollega, der hurtigt kan indgå i arbejdet på lige fod med de andre teammedlemmer og bidrage til udviklingen af ledelsesinformation. Til det anvender vi SAS Institutes produkter - primært DI Studio, Visual Analytics og Enterprise Guide. I teamet varetager vi i fællesskab alle dele af arbejdet med ledelsesinformation; fra administration af programmer og brugere over udtrækning og klargøring af data til opbygning og vedligeholdelse af rapporter til brugerne. Vi arbejder teambaseret med en høj grad af samarbejde og vidensdeling.

Vi lægger vægt på at være servicemindede og have en tæt dialog med økonomikonsulenterne i Center for Økonomi og Ejendomme, koncernledelsen samt ledere og medarbejdere i de øvrige centre. Det er derfor vigtigt, at du undervejs i arbejdet med ledelsesinformationen kan servicere og afrapportere på flere niveauer, samtidig med at du bevarer fokus på, at sikre et gennemarbejdet slutprodukt, der skaber en forskel for brugeren.

Dine typiske arbejdsopgaver vil bestå i at:

  • være i dialog med ledere og økonomikonsulenter om det løbende behov for ledelsesinformation
  • omsætte behovene ind i en ”data- og præsentationsverden” med de nævnte SAS-produkter
  • udtrække og klargøre data fra vores kildesystemer til data til rapportbygning
  • designe og udvikle automatiserede rapporter til kommunens ledere
  • indgå i driftsopgaver og administration af kommunens ledelsesinformationssystem.
     

Din profil

Du har en relevant videregående uddannelse og måske erfaring fra en lignende stilling enten i det offentlige eller i det private. Vi forventer at du:

  • er vant til at arbejde med store datamængder
  • er en god formidler både i skrift og tale
  • er engageret, initiativrig og selvstændig
  • trives i en dynamisk hverdag præget af humor og en uformel
  • omgangstone.
  • har en naturlig nysgerrighed og lyst til at ”gå på opdagelse” i en kompleks kommunal organisation
  • kan håndtere komplekse problemstillinger
  • kan tænke i nye og anderledes løsninger
  • kan holde mange bolde i luften
  • har gode samarbejdsevner og formår at opbygge relationer til samarbejdspartnere decentralt i organisationen.
     

Det vil være en fordel, hvis du har erfaring med anvendelse af værktøjer fra SAS Institute. Hvis du har erfaring fra andre lignende værktøjer, sørger vi for den fornødne uddannelse.

Du tilbydes

Jobbet som BI-udvikler er udfordrende, afvekslende og udviklende, med gode muligheder for kompetenceudvikling. Du får stor indflydelse på din hverdag, dine arbejdsopgaver og løsningen af dem på en fleksibel og familievenlig arbejdsplads. Vi har en uformel omgangstone i et godt arbejdsmiljø med søde, engagerede og kompetente kolleger, med stor diversitet mht. alder, køn, uddannelse, erfaring og baggrund. Og alt dette foregår i dejlige lokaliteter lige i hjertet af Helsingør, tre minutters gang fra Helsingør station.

Yderligere information

Center for Økonomi og Ejendomme står i spidsen for en sikker styring af kommunens økonomi og professionel rådgivning til den samlede organisation. Ambitionen er, at der hele tiden opnås størst mulig kvalitet og service inden for de økonomiske rammer. Center for Økonomi og Ejendomme har også ansvaret for at udnytte, administrere og ikke mindst udvikle kommunens ejendomme mest hensigtsmæssigt.

Center for Økonomi og Ejendomme har ca. 130 engagerede medarbejdere fordelt på fem områder, der varetager kommunens samlede økonomifunktion, ledelsesinformation, intern service i administrationen, rengøring og ejendomsdrift, anlæg og udvikling af kommunens ejendomme.

Ansøgningsfristen er onsdag den 14. marts 2018. Vi forventer at holde samtaler mandag den 19. marts.

Du kan læse mere om Helsingør Kommune på kommunens hjemmeside www.helsingorkommune.dk. Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte Leder af Økonomi Mikkel Elkjær, tlf. 4186 8264 eller chefkonsulent Alan Hjemsted tlf. 4928 2319.

Ansøgningen sendes til:
Vi henviser til, at du søger jobbet via knappen "Søg jobbet her".

I Helsingør Kommune vægter vi, at medarbejdere og ledere udvikler deres faglighed. Derfor har vi fokus på at skabe sammenhæng mellem den ambitiøse udvikling af hele organisationen Helsingør Kommune og videreuddannelse af både medarbejdere og ledere – fagligt og personligt.

9 ud af 10 indbyggere bor mindre end 2 km fra vandet. Her mødes Hamlet og Kronborg med verdenskendt arkitektur og en hyggelig middelalderby på ét og samme sted. Tjek #OplevHelsingor og se selv.

Lukket for ansøgninger Gem job

Arbejdssted

Location Helsingør

Cookies på it-jobbank

Vi bruger cookies til statistik og til at gøre hjemmesiden mere brugervenlig. Der sættes cookies fra it-jobbank og fra vores samarbejdspartnere. Klikker du videre på siden, accepterer du, at der sættes cookies til disse formål. Læs mere her om vores brug af cookies, herunder hvordan du fravælger brugen af cookies.