Find job

IT Project Managers til Nordens førende alarmcentral

Tænder du på at være bindeleddet mellem IT-drift og forretning, når nye systemer og processer skal defineres og implementeres?  Vil du gerne arbejde i en virksomhed, hvor det reelt at gøre en forskel for vores kunder er mere end bare skåltaler? 

Så har vi jobbet for dig.

SOS International er i en transitionsproces, hvor fokus er på at styrke og udbygge en stærk digital platform. Du bliver en del af vores nye afdeling Business Delivery, hvor du er med til at sikre at vi kommer i mål med udbygningen og moderniseringen af vores IT stack.  

Når vi er helt på plads, vil vi være 11 IT-projektledere.  

Om jobbet  

Du gennemfører både kundespecifikke og mere strukturelle IT-projekter fra start til slut. Du definerer i samarbejde med forretningen scope, udarbejder succeskriterier, laver business case og projektplan, ligesom du udarbejder krav til bl.a. IT udvikling og forestår kontraktforhandlinger med evt. eksterne leverandører.  

Du følger op på alle aspekter undervejs, kommunikerer sikkert med projektets interessenter og sikrer projektets nedlukning og overdragelse til drift.  

Arbejdssted er Frederiksberg, men da vi har kontorer i hele Norden, kan der - afhængigt af dine projekter - forekomme mindre rejseaktivitet.  

Din profil: 

  • Du har flere års erfaring med IT-projekter.
  • Du kender de forskellige projektmetoder og besidder evnen til at vurdere hvordan det enkelte projekt gribes optimalt an.  
  • Du har gerne flere certificeringer inden for projektledelse/agil udvikling samt en god projektværktøjskasse. 
     

Specifikt har du flere års erfaring med følgende: 

  • Definere, opbygge og administrere projektgrupper. 
  • Styre projektarbejdet, overvåge tiden, omkostningerne og kvaliteten samt afslutte projektet med accept fra den interne kunde. 
  • Samarbejde med eksterne leverandører i projektforløbet. 
  • Foretage cost/benefit og risikoanalyser. 
  • Facilitere udvikling af IT-systemer. 
  • Planlægge og gennemføre målrettet kommunikation vedrørende status og implementering af projekter. 
     

Som person:  

Vi leder efter en kommende kollega, som har gode samarbejdsevner, og som du kan kommunikere med og stille krav til kolleger på alle niveauer.  

Derudover forventer vi, at du  

  • Har evnen til at udfordrer forretningen, med din skarpe indsigt og forståelse for hvordan IT-løsningerne kan støtte op om målene og udviklingen.
  • Behersker engelsk i både skrift og tale på forretningsniveau.
  • Gerne har kendskab dansk, svensk eller norsk.
  • Er en udpræget holdspiller og forstår behersker stakeholder managemnet. 
     

Vi tilbyder 

Hos SOS International vil du få et job med alsidige og spændende udfordringer, hvor der er mulighed for at lede mange forskelligartede projekter. Du kan forvente:  

  • En teamorienteret kultur, der sætter samarbejde og fleksibilitet i højsædet. 
  • Et alsidigt arbejdsmiljø hvor du får kontakt med mange forskellige profiler og nationaliteter. 
  • Et solidt firma, som er i transition til også at være fremtidens leverandør af assistance services. 
  • En attraktiv lønpakke, der modsvarer dine kvalifikationer, inklusive finanssektorens personalegoder. 
     

Interesseret? 

Så send din ansøgning snarest.

Bemærk at vi holder løbende samtaler, og vi forbeholder os retten til at fjerne annoncen, når stillingerne er besat.

Lukket for ansøgninger Gem job

Arbejdssted

Location Frederiksberg

Cookies på it-jobbank

Vi bruger cookies til statistik og til at gøre hjemmesiden mere brugervenlig. Der sættes cookies fra it-jobbank og fra vores samarbejdspartnere. Klikker du videre på siden, accepterer du, at der sættes cookies til disse formål. Læs mere her om vores brug af cookies, herunder hvordan du fravælger brugen af cookies.