Find job

Agil Product Owner til Team IT-udvikling i Erhvervsstyrelsen

Vil du være med til at udtænke fremtidens digitale løsninger? Kan du lide at arbejde med agil udvikling og har du gode kommunikationsevner, proces- og forretningsforståelse?

Så er du måske vores nye Product Owner i Erhvervsstyrelsen. 

IT-udvikling består af 28 medarbejdere med en bred faglig sammensætning. Heraf beskæftiger fire medarbejdere som Product Owner, og der er derfor god mulighed for sparring i vores faglige netværk.

Som Product Owner brænder du for projektarbejde og den agile proces. Du har ansvar for at skabe forretningsværdi ved løbende at opdatere og prioritere projektets backlog i henhold til forretningens ønsker og behov, og det er dig, der leder afklaringsprocessen.

Om dig 

Ideelt har du tidligere arbejdet 2-4 år som Product Owner i et SCRUM/Kanban/agil setup og har erfaring fra IT-udvikling. Du har en mellemlang eller længere teknisk eller forretningsmæssig uddannelse, som f.eks. forretningsanalytiker eller tilsvarende erfaring fra en lignende stilling. Derudover har du forventeligt dokumenteret erfaring som agil Product Owner eller forretningsanalytiker inden for udvikling af IT-løsninger og er gerne certificeret indenfor disse områder.

Vi forventer desuden, at du:

  • har dokumenteret erfaring med agile metoder eller forretningskendskab  
  • evner til at samarbejde tværfagligt i relation til afdækning og beskrivelse af forretningsbehov 
  • er metodisk, proaktiv og kan udfordre forretningen i forhold til behov og ønsker
  • er en problemløser, som kan gennemskue komplekse sammenhænge, tænke nyt og binde kilder sammen på utraditionel vis
  • motiveres af at have ansvaret for vigtige produkter og leverancer, arbejder struktureret og evner at have overblik uden, det går ud over detaljegraden
     

Om ansættelsen 

Ansættelse sker efter gældende overenskomst mellem Finansministeriet og AC eller HK. Indplacering på AC-overenskomsten vil som udgangspunkt være som fuldmægtig. Der er tale om en fast fuldtidsstilling med start snarest muligt. Dit arbejdssted vil være i København.

Vi bruger tests i forbindelse med rekrutteringsprocessen.

Vil du vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte IT-udviklingschef Michael Silau på tlf. +45 35 29 13 22.

Oplysninger om løn- og ansættelsesvilkår kan fås ved henvendelse til HR Rekrutteringspartner Christian Dich på telefon +45 91 33 70 85. 

Interesseret? 

Lyder det som noget for dig? Så klik på ”Søg jobbet her”- knappen nederst i annoncen eller via ansøgningsmodulet på https://erhvervsstyrelsen.dk/jobs. Din ansøgning med CV, eksamenspapirer og evt. certificeringsbeviser skal være modtaget senest fredag d. 20. april kl. 12.00.

Samtaler forventes afholdt i ugerne efter ansøgningsfristen.

Om Erhvervsstyrelsen 

I Erhvervsstyrelsen arbejder vi for at gøre det let og enkelt at drive virksomhed og for at sikre effektiv styring og drift på tværs af organisationen. Vi udvikler og videreudvikler brugervenlige samt kvalitetssikrede digitale løsninger, som bidrager til at sikre en stabil drift af Erhvervsstyrelsens systemer med høj oppetid og med fokus på IT-sikkerhed og privacy.

Erhvervsstyrelsen indgår i et partnerskab med Styrelsen for It og Læring og Digitaliseringsstyrelsen om at skabe de mest attraktive arbejdspladser for it-specialister i staten. Partnerskabet vil betyde, at man som medarbejder kan sparre med ligesindede fra styrelserne i partnerskabet og på sigt også arbejde på opgaver i de andre styrelser inden for ens fagområde.

Du kan læse mere om os på www.erst.dk.


Vi ønsker en medarbejdersammensætning, der afspejler det omgivende samfund. Derfor opfordrer vi alle uanset personlig baggrund til at søge. 

Lukket for ansøgninger Gem job

Arbejdssted

Location København

Cookies på it-jobbank

Vi bruger cookies til statistik og til at gøre hjemmesiden mere brugervenlig. Der sættes cookies fra it-jobbank og fra vores samarbejdspartnere. Klikker du videre på siden, accepterer du, at der sættes cookies til disse formål. Læs mere her om vores brug af cookies, herunder hvordan du fravælger brugen af cookies.