Find job

Løsningsarkitekter til den kommende Udvikling- og Forenklingsstyrelse

Brænder du for at levere resultater og bidrage til nogle af Danmarks største og vigtigste offentlige digitale projekter, hvor kravene til nye løsninger bliver styret ud fra forretningsområdernes behov? Så har du hér mulighed for indgå i et højt kvalificeret arkitekturteam, som har fokus på at levere konkrete resultater med langsigtet, strategisk værdi.      

Løsningsarkitektur og test     

Du skal arbejde i et it-fagligt stærkt udviklingskontor, hvor den langsigtede strategiske udvikling udspringer af den praktiske erfaring fra opgaver. Med en central placering i forandringsprojekter, specificerer vi innovative løsninger til understøttelse og effektivisering af forretning og it-drift. Kontoret består af 27 fageksperter med bred praktisk erfaring fordelt på fagdisciplinerne it-arkitektur, modellering og test. Der er en uformel omgangstone, og der er fokus på høj trivsel på arbejdspladsen. Vi har stor fokus på at bibeholde en høj grad af fleksibilitet, således at der er mulighed for både at tilgodese arbejds- og familieliv.    

Vi tilbyder:  

  • Attraktive arbejdsforhold  
  • Et solidt fagligt miljø med dedikerede kolleger    
  • Rammerne for, at du opnår høj faglighed    
  • Rig mulighed for at sparre og udfordre dine kolleger fagligt    
  • En højt specialiseret it-organisation.   
  • Professionel løsningsarkitektur i udviklingsprojekter     
     

Som løsningsarkitekt bliver du ansvarlig for udvikling og vedligehold af forretningsløsninger i et heterogent distribueret miljø. Du kommer til at arbejde i dybden med arkitekturen, hvilket betyder, at du bliver ansvarlig for at implementere løsningsarkitekturen via konkrete leverancer i udviklingsprojekter. Stillingen giver en unik mulighed for at arbejde med emner som integrationer mellem forskellige typer af systemer med mange forskellige interessenter, IT-governance, sikkerhed og portalteknologi.    

Dine arbejdsopgaver    

  • Aktiv deltagelse i udviklingsprojekter og vedligeholdelsesopgaver     
  • Sikring af arkitekturkrav     
  • Rådgivning af projekter og organisation     
  • Rådgivning af leverandører     
  • Udarbejdelse og opfølgning af krav – fra behov til design, udvikling og drift     
  • Bidrag til governance af it-løsninger     
  • Erfaringsopsamling fra ”marken” og forankring i fælles it-arkitektur.     
     

Dine faglige kompetencer    

Minimum 5 års relevant erhvervserfaring som it-arkitekt eller fra en tilsvarende rolle, herunder bl.a. valg af arkitektur og teknologi, planlægning af teknologi aktiviteter, support ift. arkitektur spørgsmål, vurdering af leverandører etc.     

  • Relevant videregående uddannelse som fx datalog, cand.it, ingeniør eller lignende    
  • Erfaring med design, dokumentation og kravspecificering af komplekse it-løsninger i en større organisation      
  • Erfaring med at binde konkrete leverancer til de mere langsigtede it-strategiske mål     
  • Der også en fordel, hvis du har praktisk erfaring med teknologier som XML, SOAP og REST, Bootstrap, SPA, RDF og Semantic web, Linux, virtualisering, Oracle suite 11g og 12c.       
     

Dine personlige kompetencer 

  • Arbejder både selvstændigt og kan indgå i større teams, som fx i udviklingsprojekter     
  • Motiveres af at have ansvar, drive mange typer opgaver, og følger dine opgaver til dørs     
  • Struktureret, koordinerende og vant til at følge op     
  • Udadvendt, god til at formidle og kommunikere til forskellige målgrupper på alle niveauer     
  • Naturligt udveksler erfaringer med kolleger og bidrager til kontorets faglige fora.     
     

Ansøgning og kontakt      

Ansøgning med CV og relevante dokumenter bedes sendt via linket ”Søg jobbet her” senest den 29. maj 2018.  

Spørgsmål besvares gerne af kontorchef Mette Kurland på tlf. 72 38 84 62 eller løsningsarkitekt Anne Moore på tlf. 72 37 11 92.    

Vi holder samtaler løbende.

Løn og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst. Tiltrædelse snarest. Der kan indgå persontest og logiktest i forbindelse med rekrutteringsforløbet. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest.    

Dit arbejdssted vil indtil videre være Østbanegade 123, 2100 København Ø. På sigt vil Udviklings- og Forenklingsstyrelsen blive samlet på Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg. 

Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner.     

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen    

Som led i regeringens plan ’Fra én til syv styrelser – skatteforvaltningen 2021’ vil SKAT fra den 1. juli 2018 blive erstattet af syv nye styrelser. De nye styrelser oprettes med ansvaret for hver sin kerneopgave inden for én juridisk myndighed under Skatteministeriet, så der sikres smidigt samarbejde på tværs af alle skatteforvaltningens opgaver.    

Udviklings- og Forenklingsstyrelsens kerneopgave bliver at sikre, at skatteforvaltningen understøttes af driftssikker og fremtidsparat it. Styrelsen forventes bemandet med ca. 900-1.100 medarbejdere og får kontorer i København, Middelfart og Aalborg. Læs mere om Udviklings- og Forenklingsstyrelsen på www.fra1til7.dk.   

Vi opfordrer alle kvalificerede ansøgere, uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge.       

Vi sikrer fundamentet for finansiering af det danske samfund 

I SKAT er vi ca. 6.200 kolleger på kontorer i hele Danmark. Lige nu er vi alle samlet i SKAT – men i fremtiden bliver vi opdelt i flere styrelser. En plan for organisering og geografisk placering forventes klar i sommeren 2017. 

Vores kerneopgave som myndighed er hvert år at opkræve de ca. 950 mia. kr. i skatter og afgifter, som er fundamentet for finansieringen af det danske samfund. Vi har fokus på, at driften af skattevæsenet er sikker og effektiv, og alle betaler det, de skal, hverken mere eller mindre. Samtidig skal vi gøre det nemt og trygt for borgere og virksomheder at være i kontakt med skattevæsenet. 

Du får derfor mulighed for at tage ansvar for en vigtig opgave og gøre en forskel. Vi har brug for medarbejdere med mange forskellige faglige kompetencer, og bredden i opgaverne giver også den enkelte mulighed for at få faglige udfordringer og udvikle sig. Vi har et stærkt fokus på god ledelse på alle niveauer, bl.a. for at sikre, at der er balance mellem arbejdsliv og fritid og respekt for det hele menneske. Er du vores næste kollega?

Søg jobbet her Gem job

Arbejdssted

Location København

Cookies på it-jobbank

Vi bruger cookies til statistik og til at gøre hjemmesiden mere brugervenlig. Der sættes cookies fra it-jobbank og fra vores samarbejdspartnere. Klikker du videre på siden, accepterer du, at der sættes cookies til disse formål. Læs mere her om vores brug af cookies, herunder hvordan du fravælger brugen af cookies.