Find job

Erfaren lead it-arkitekt til udvikling af fremtidens toldvæsen i den kommende Udviklings- og Forenklingsstyrelse

Som lead it-arkitekt i Implementeringscenter for Told (ICT) vil du være med til at drive et af Danmarks største og mest komplekse transformationsprojekter og dermed få stor mulighed for at sætte dit aftryk på den fremtidige it-arkitektur i Told samt være involveret i tværgående arkitekturbeslutninger i Udviklings- og Forenklingsstyrelsen. 

Det er ikke nogen lille opgave, Implementeringscenter for Told (ICT) er blevet stillet: Vi skal sammen med Toldstyrelsen bygge fremtidens toldvæsen op og gennemføre omfattende ændringer af de nuværende processer på området. I den forbindelse skal vi også købe og udvikle en serie af it-systemer. Vores udviklingsarbejde foregår agilt baseret på SAFE-metoden.  

Om stillingen   

Du bliver ansat i kontoret for It-udvikling i ICT i Udviklings- og Forenklingsstyrelsen (UFST). I tæt samarbejde med resten af organisationen, vil du være med i et af de største transformationsprojekter i udviklingen af fremtidens toldvæsen. Et transformationsprojekt, der har stort politisk fokus, og som får stor betydning både nationalt og internationalt.    

Du bliver et centralt omdrejningspunkt i opbygningen af det fremtidige systemlandskab. Du skal være med til at definere og udvikle en overordnet it-arkitektur i tæt sparring med forretningen og dermed sikre, at det teknologiske strategiske arbejde sker på et højt fagligt niveau, så der skabes rammer for de agile udviklingsteams inden for sikkerhed, infrastruktur, integration og brugeroplevelse. Du indgår i ICT’s Arkitektur Board sammen med henholdsvis lead arkitekt for data og for processer.  

Dine primære opgaver bliver at:    

  • være med til at definere den kommende arkitektur, og sikre at den bliver styrende for valg, indkøb og udvikling af nye systemer   
  • identificere og evaluere funktionelle og non-funktionelle krav til applikationerne i det nye systemlandskab   
  • sikre sammenhæng til de nuværende og fremtidige centrale EU-systemer   
  • deltage i udbudsprocessen, herunder udvælgelse af it-leverandører og it-løsninger   
  • koordinere beslutninger ift. Bl.a. Toldstyrelsen, UFST, EU (herunder både system- og lovgivningsmæssigt)  
  • deltage i implementeringsprojekter af diverse systemer på tværs af organisationen   
  • udføre governance i forbindelse med implementering og videreudvikling af det nye systemlandskab.
     

Om dig   

Du har en relevant baggrund som datalog, it-ingeniør eller anden relevant uddannelse og certificeringer inden for agil udvikling og TOGAF. Det er en fordel, hvis du har erfaring med agil projektledelse, Scrum, SAFE og PRINCE2-metode. Du har flere års erfaring med at udvikle enterprise arkitektur, du kan oversætte forretningskrav til funktionelle komponenter og kan dokumentere resultater fra lignende stillinger i en offentlig eller privat organisation. Du skal være god til at kommunikere og formulere dig skriftligt og mundtligt på både dansk og engelsk samt meget komfortabel i at præsentere foran større fora.   

Som person er du robust, inddragende, beslutningsdygtig, analytisk og udviklingsorienteret. Du arbejder struktureret og kan hurtigt danne dig et overblik over et komplekst område, samtidig med at du har øje for detaljen. Du er drevet af at levere brugerorienterede it-løsninger i den aftalte kvalitet og inden for deadline.   

Du formår at samarbejde med forskellige interessenter, der indimellem har roller og ønsker, som konflikter. Og du kan kommunikere og samarbejde på forskellige niveauer i en organisation (især med ICT-programmets ledelse) samt med eksterne konsulenter og interessenter.  

Om at arbejde i ICT   

ICT er en del af Udviklings- og Forenklingsstyrelsen (UFST) og er under fortsat opbygning samtidig og er lige nu knap 100 ansatte, der arbejder tæt sammen i en programorganisation.   

Vi har en stor og spændende opgave foran os, og der er tryk på. Det er derfor vigtigt for os, at vi har et godt arbejdsmiljø og en kultur, der gør det sjovt at gå på arbejde, og at der er mulighed for at balancere arbejdet med familie og fritid.     

I UFST har vi et stort fokus på ledelse og på udvikling af alle ansatte, professionelt såvel som menneskeligt. Atmosfæren er uformel og uhøjtidelig, og vores daglige sparring medarbejdere imellem er en forudsætning for, at vi kan skabe gode løsninger, der fungerer i dag og er forberedt til i morgen. Vores arbejde er underlagt stor offentlig bevågenhed, så du vil opleve den politiske verden på tæt hold.   

Ansøgning og ansættelsesvilkår   

Ansøgning med CV og eksamenspapirer bedes sendt via nedenstående link senest den 15. juni 2018. Vi forventer at afholde samtalerne i uge 25. Der kan blive gennemført test som led i ansættelsesproceduren. 

Har du spørgsmål til stillingen, er du meget velkommen til at kontakte kontorchef for It-udvikling Christian Vinther på telefon 7238 9083.  

Løn og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest. Det er en forudsætning for ansættelse, at du kan sikkerhedsgodkendes.   

Ansættelsesområdet er skatteministeriet med tilhørende institutioner. 

Dit arbejdssted vil være Udviklings- og Forenklingsstyrelsens lokation på Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg. 

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen 

Som led i regeringens plan ’Fra én til syv styrelser – skatteforvaltningen 2021’ vil SKAT fra den 1. juli 2018 blive erstattet af syv nye styrelser. De nye styrelser oprettes med ansvaret for hver sin kerneopgave inden for én juridisk myndighed under Skatteministeriet, så der sikres smidigt samarbejde på tværs af alle skatteforvaltningens opgaver.  

Udviklings- og Forenklingsstyrelsens kerneopgave bliver at sikre, at skatteforvaltningen understøttes af driftssikker og fremtidsparat it. Styrelsen forventes bemandet med ca. 900-1.100 medarbejdere og får kontorer i København, Middelfart og Aalborg. Læs mere om Udviklings- og Forenklingsstyrelsen på www.fra1til7.dk

Skatteministeriet opfordrer alle kvalificerede ansøgere, uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge.

Vi sikrer fundamentet for finansiering af det danske samfund 

I SKAT er vi ca. 6.200 kolleger på kontorer i hele Danmark. Lige nu er vi alle samlet i SKAT – men i fremtiden bliver vi opdelt i flere styrelser. En plan for organisering og geografisk placering forventes klar i sommeren 2017. 

Vores kerneopgave som myndighed er hvert år at opkræve de ca. 950 mia. kr. i skatter og afgifter, som er fundamentet for finansieringen af det danske samfund. Vi har fokus på, at driften af skattevæsenet er sikker og effektiv, og alle betaler det, de skal, hverken mere eller mindre. Samtidig skal vi gøre det nemt og trygt for borgere og virksomheder at være i kontakt med skattevæsenet. 

Du får derfor mulighed for at tage ansvar for en vigtig opgave og gøre en forskel. Vi har brug for medarbejdere med mange forskellige faglige kompetencer, og bredden i opgaverne giver også den enkelte mulighed for at få faglige udfordringer og udvikle sig. Vi har et stærkt fokus på god ledelse på alle niveauer, bl.a. for at sikre, at der er balance mellem arbejdsliv og fritid og respekt for det hele menneske. Er du vores næste kollega?

Lukket for ansøgninger Gem job

Arbejdssted

Location Frederiksberg

Cookies på it-jobbank

Vi bruger cookies til statistik og til at gøre hjemmesiden mere brugervenlig. Der sættes cookies fra it-jobbank og fra vores samarbejdspartnere. Klikker du videre på siden, accepterer du, at der sættes cookies til disse formål. Læs mere her om vores brug af cookies, herunder hvordan du fravælger brugen af cookies.