Find job

Erfaren medarbejder til support af det danske elmarked

Vær med til at varetage den daglige kontakt til elmarkedets aktører og sikre, at de oplever Energinet som en seriøs og professionel samarbejdspartner. Som medarbejder i afdelingen DataHub - Aktører og Kunder kan du se frem til en spændende dagligdag i en virksomhed, der befinder sig i centrum af det danske elmarked. Din arbejdsplads bliver på vores hovedkontor i Fredericia.

Store datamængder og stor ekstern kontaktflade

Sammen med dit team fungerer du som aktørernes direkte kontakt vedrørende elmarkedet. Det betyder, at du håndterer henvendelser via telefon og e-mail, som kommer fra de kommercielle aktører som el-leverandører, balanceansvarlige og netvirksomheder. Henvendelserne varierer fra rutineprægede spørgsmål til mere komplekse opgaver vedrørende markedsprocesser. Samtidig får du selvstændigt ansvar for fagspecifikke opgaver med relation til DataHub og elmarkedet.

For at lykkes i jobbet er det derfor vigtigt, at du evner at kommunikere med aktørerne med en serviceminded tilgang, stor samarbejdsvilje og professionalisme ligesom du imødekommer deres henvendelser på et højt fagligt niveau.

Glæd dig til et varieret job, hvor du får en bred kontakt til mange typer aktører på det danske elmarked og med din professionalisme er med til at sikre, at Energinet opfattes som en kompetent og troværdig samarbejdspartner. Vi har stort fokus på den enkelte medarbejders trivsel og vægter din faglige og personlige udvikling højt.

Erfaring med elmarkedet og datahub

Din uddannelsesmæssige baggrund er ikke afgørende, men vi forventer, at du har minimum 5 års brancheerfaring gerne fra et netselskab eller en el-leverandør med et solidt kendskab til det danske elmarked og indsigt i DataHub-processer. Forståelse for markedsforskrifter og gængse markedsprocesser er en fordel. Da vi arbejder i forskellige it-systemer, er det vigtigt, at du har flair for it og færdes hjemmevant i de gængse MS Office-programmer. Da antallet af udenlandske aktører er stigende, er det en fordel at kunne formulere sig på engelsk i skrift og tale.

Da vi har en tæt dialog med elmarkedets aktører, er det en forudsætning, at du er åben og imødekommende, og at du lægger vægt på at give vores samarbejdspartnere en god oplevelse. Samtidig har du gode kommunikationsevner både mundtligt og skriftligt. Da du holder styr på mange arbejdsgange og processer, får du brug for både din analytiske sans og dit blik for detaljen. Vi har travlt, så derfor er det også vigtigt, at du er resultatorienteret, sætter et højt arbejdstempo og formår at følge dine opgaver til dørs. Du kan samarbejde med alle slags mennesker og bidrager til den gode stemning med godt humør og diplomatisk sans.

Ansøgning og kontakt

Send din ansøgning med cv og andre relevante bilag via linket ”søg jobbet her” senest 15. juni 2018. Vi forventer at holde samtaler 22. juni 2018. Har du spørgsmål til jobbet, er du meget velkommen til at kontakte afdelingsleder Mia Jappe på telefon 30 17 19 19.

Du kan læse mere om vores virksomhed på www.energinet.dk.


Energinet varetager samfundets interesser, når Danmark skal forsynes med el og naturgas, og energisystemet omstilles til grøn energi. Vi ejer energiens motorveje og bidrager til at skabe fair konkurrence på markedet for el og gas til gavn for forbrugerne. Vi er en selvstændig offentlig virksomhed med ca. 1200 engagerede og fagligt højt uddannede medarbejdere. Med afsæt i værdierne tillid, mod, forretningsorientering, udvikling, ansvarlighed og engagement lægger vi vægt på hele tiden at udvikle os som organisation og som mennesker.

Se film om Energinet.

Lukket for ansøgninger Gem job

Arbejdssted

Location Fredericia

Cookies på it-jobbank

Vi bruger cookies til statistik og til at gøre hjemmesiden mere brugervenlig. Der sættes cookies fra it-jobbank og fra vores samarbejdspartnere. Klikker du videre på siden, accepterer du, at der sættes cookies til disse formål. Læs mere her om vores brug af cookies, herunder hvordan du fravælger brugen af cookies.