Find job

Driftsleder for systemforvaltningen i ”STAR City”

Har du ambitioner om at være frontløber i den offentlige digitalisering? Vil du være med til at drive kritiske systemer og evner du at bygge bro mellem politik, faglighed og leverandørstyring? Så er du måske vores nye driftsleder for systemforvaltningen i ”STAR City” i Digitalisering og Support.  

Vi arbejder for et sundt og dynamisk arbejdsmarked   

I Styrelsen for Arbejdsmarked og Rekruttering har vi ansvar for at skabe det bedst mulige grundlag for et sundt, dynamisk og effektivt arbejdsmarked, hvor flest mulige har job eller uddanner sig, og hvor virksomheder på alle niveauer har adgang til de medarbejdere, de har brug for – ufaglærte, faglærte, eller højt specialiserede vidensmedarbejdere.

Vores arbejdsfelt er bredt og varieret og spænder fra at tilvejebringe og udvikle et kvalificeret vidensgrundlag for arbejdsmarkedspolitiske beslutninger, til implementering af beskæftigelsespolitikken i dialog med vores mange samarbejdspartnere. Alt hvad vi beskæftiger os med kvalificeres af høje faglige standarder og evidensbaseret viden, der på en gang skal forankre og inspirere de politiske beslutninger og omsætningen af dem til administrerbar dagligdag med betydning for millioner af mennesker.

Du kan læse mere om os på www.star.dk

Bliv en del af vores dynamiske og nytænkende agile it-udviklingsmiljøer

I kontoret for Digitalisering og Support har vi ansvaret for den digitale udvikling og forvaltning af både de eksterne forretningssystemer, der understøtter beskæftigelsesindsatsen på landsplan (Jobnet, DFDG m.fl.) og interne sagsbehandlings- og forretningssystemer. Samtidig har vi ansvaret for den digitale implementering af politiske reformer og initiativer på beskæftigelsesområdet, herunder udvikling af selvbetjeningsløsninger mv.

Som vores nye driftsleder for systemforvaltningen i ”STAR City” får du et medansvar for forvaltning af de it- og selvbetjeningsløsninger, der på landsplan understøtter beskæftigelsesindsatsen i jobcentre og a-kasser. Du bliver faglig leder af et team på 12 medarbejdere, som står for facilitering af 4 udviklingsleverandører i ”STAR City”, som er et setup med op mod 80 medarbejdere. Læs mere om modellen her

Herudover får du ansvaret for:

  • understøttelse af ITIL-processerne i forbindelse med håndtering af STAR’s forretningssystemer, herunder processer i forbindelse med Test Management, Release Management, Configuration Management, Incident Management og Problem Management
  • systemforvaltningens varetagelse af DevOps funktionen for alle teams i ”STAR City”
  • varetagelse af samarbejdet med STAR’s driftsleverandør og Statens- IT, herunder måling og rapportering af KPI’er i driftsmiljøet
  • budgetstyring i forhold til systemforvaltningen og driften af systemerne
  • projektledelse af mindre systemforvaltningsprojekter
  • gennemførelse af 4 store faste årlige releases.
     

Bliv vores nye kollega   

Vi forestiller os, at du:  

  • har erfaring med systemforvaltning, agil it-udvikling, arkitekturarbejde og udbuds- og leverandørstyring 
  • har lysten til faglig ledelse (ikke personaleledelse) af et mindre team
  • har gode samarbejds- og kommunikationsevner, da der er behov for tæt dialog med en lang række interessenter herunder Statens IT
  • har stor interesse i og flair for nye teknologier og digitaliseringstrends
  • arbejder struktureret og kan lide at skabe resultater med andre – også når der er travlt
  • har en relevant akademisk uddannelse. 
     

Vi finder løsninger sammen 

Som en del af Beskæftigelsesministeriet er Styrelsen for Arbejdsmarked og Rekruttering med til at sætte rammerne for menneskers arbejdsliv, og vi er derfor forpligtet til at finde de bedste løsninger. Dem finder vi i fællesskab. Hos os er dørene åbne og barriererne lave. Vi deler vores viden og giver hinanden med- og modspil, så ideerne skærpes, inden de bliver til fælles løsninger. 

Hos os kommer du til at arbejde sammen med fagligt dygtige og dedikerede kolleger i en hverdag med højt tempo og store udfordringer. Hver dag byder på nye problemstillinger, og du får ofte mulighed for at sætte hele dit faglige register i spil med henblik på at gøre en positiv forskel for menneskers arbejdsliv. 

Løn- og ansættelsesvilkår  

Stillingen er en fast fuldtidsstilling. Vi vil gerne have at du starter senest den 1. september 2018. 

Du bliver ansat som konsulent i henhold til overenskomst for akademikere i staten. 

Arbejdet foregår både i STAR, der er beliggende i Njalsgade 72A, 2300 Københavns S samt i ”STAR Citys” kontor i Lyngby, som er beliggende på Nørgaardsvej 32 - tæt ved S-tog stationen.

Spørgsmål og ansøgning 

Fik du ikke svar på alle dine spørgsmål? Så er du velkommen til at kontakte digitaliseringschef Mette Jørgensen på tlf.nr. 7221 7540 eller teamchef Jan A. Bengtsen på tlf. 7221 7573. 

Har du spørgsmål til løn- og ansættelsesvilkår, er du velkommen til at kontakte specialkonsulent Susanne Foss Rasmussen i Beskæftigelsesministeriets Koncern HR på tlf.nr. 7220 5268.

Alle interesserede ansøgere uanset alder, køn, handicap, religion eller etnisk tilhørsforhold opfordres til at søge stillingen.   

Send din ansøgning, cv og eksamenspapirer elektronisk senest søndag den 17. juni 2018.

Vi forventer at afholde samtaler i uge 25.

Lukket for ansøgninger Gem job

Arbejdssted

Location København og Lyngby

Cookies på it-jobbank

Vi bruger cookies til statistik og til at gøre hjemmesiden mere brugervenlig. Der sættes cookies fra it-jobbank og fra vores samarbejdspartnere. Klikker du videre på siden, accepterer du, at der sættes cookies til disse formål. Læs mere her om vores brug af cookies, herunder hvordan du fravælger brugen af cookies.