Find job

Client Manager til STAT

Er du både god til kunder og god til overordnet at sikre en leverance af høj kvalitet til rette tid? Kan du se dig selv stå i spidsen for kontrakter til kunder i Staten? Og kan du gennem mersalg og succesfulde leverancer bidrage til vores vækststrategi frem mod 2022? Så er det dig vi leder efter.

Stat er den strategiske business unit i KMD, der betjener alle ministerier, styrelser og andre centrale offentlige myndigheder i Danmark. Målet for Stat er klart: At levere skræddersyede IT-løsninger, der afspejler kundernes behov. Det sker i et stærkt samarbejde mellem kunderne og KMD, et samarbejde hvor vægten er lagt på faglig indsigt i de offentlige opgaver, og hvor fundamentet bygger på langvarige og stabile relationer.

SBU’en Central Government skal accelerere succesen i Statsmarkedet gennem erobring af større markedsandele og derved skal både salget og evnen til at levere til kundernes tilfredshed styrkes samtidig med at der skal drives opsalg. I Central Government. Du vil blive en del af holdet i Central Management, som er en forretningsenhed, der har ansvaret for de nuværende og kommende leverancekontrakter hos vores kunder i staten, herunder leverancer indenfor udvikling, vedligeholdelse og IT infrastruktur til fx, Forsvaret, Kriminalforsorgen, Finansministeriet, SKAT, eller Digitaliseringsstyrelsen.

Om jobbet

Som Client Manager refererer du direkte til VP for Client Management. Du får ansvaret for økonomi, kontrakter og herunder leverancerne til en eller flere af stats kunder og får muligheden for at påvirke KMDs forretning fremadrettet ved at vedligeholde, udvikle og drive værdifulde kunderelationer. Du får endvidere indflydelse på afdelingens udvikling med dine kompetencer indenfor client management, leverancer, forretningsudvikling og evne til at nå resultater.

De primære opgaver i jobbet som Client Manager i Stat vil være at:

  • Sikre kvalitetsleverancer til aftalt tid og med det aftalte indhold
  • Ansvarlig for kontraktsøkonomi, herunder forestå optimeringsopgaver og sikre korrekt fakturering
  • Ansvarlig for kundetilfredshed
  • Opsøge og analysere nye forretningsmuligheder
  • Sørge for at områdets pipeline bliver til faktiske kontrakter
  • Ansvarlig for tilbudsudarbejdelse og indgåelse af nye kontrakter

Du har succes, når du sikrer høj kundetilfredshed, god rentabilitet på dine leverancer samt evner at lave mer- og opsalg.

Om dig

Er du den ideelle kandidat til jobbet, har du en lang videregående teknisk eller kommerciel uddannelse på kandidatniveau eller tilsvarende. Vi forventer desuden, at du har viden og erfaring inden for:

  • Offentlig administration, herunder kendskab til opbygning og myndighedsbegreber
  • Erfaring med at gennemføre IT-projekter og IT-programmer, såvel drifts- som applikationsprojekter
  • IT-kontraktsøkonomi og porteføljeoptimering
  • Nysalg og mersalg som du dokumenteret har udøvet med succes
  • Offentlige udbudsregler
  • Kundeansvar.
     

Som person er du resultatorienteret, kendt for at nå dine mål og har en god økonomisk forståelse. Du indgår som en naturlig del af dit team, er interesseret i at dele viden med dine kolleger med målet om at skabe de bedste forretningsmæssige synergier på tværs af organisationen.

Du kommunikerer ubesværet på dansk og engelsk, både skriftligt og mundtligt.

Vil du vide mere?

Har du uddybende spørgsmål til stillingen, så kontakt Vice President Lotte Østergaard på email LTT@kmd.dk eller mobil +45 4187 0154.

Ansøgningsfrist er d. 15. juni.

Vi afholder løbende samtaler.

Lukket for ansøgninger Gem job

Arbejdssted

Location Ballerup

Cookies på it-jobbank

Vi bruger cookies til statistik og til at gøre hjemmesiden mere brugervenlig. Der sættes cookies fra it-jobbank og fra vores samarbejdspartnere. Klikker du videre på siden, accepterer du, at der sættes cookies til disse formål. Læs mere her om vores brug af cookies, herunder hvordan du fravælger brugen af cookies.