Find job

Systemforvalter/It-konsulent til Sektionen for Patientinddragelse

Vil du bidrage til It-understøttelsen af systemer på vores hospitaler? Trives du med et miks af projekter og mere driftsrelaterede opgaver? Har du lyst til at arbejde i en stor og politisk styret organisation? Kan du holde fokus på slutbrugerne i udvikling af systemer, der understøtter klinikerne og patienterne? Så er stillingen som systemforvalter i Sektionen for Patientinddragelse måske noget for dig.  

Vi søger en systemforvalter, der har teknisk indsigt i systemer, integrationer og dataflow. Det vil desuden være en fordel, hvis du er en kompetent formidler ift. mange samarbejdspartnere bl.a. leverandører, klinikere og patienter.  

Vi vedligeholder og konfigurerer MinSundhedsplatform (MinSP), som er patienternes indgang til den fælles elektroniske patientjournal, Sundhedsplatformen, som drives i fællesskab af Region Hovedstaden og Region Sjælland.  

Vi optimerer systemet løbende, tilpasser til nationale krav og sikrer succesfuld implementering af store såvel som mindre opgraderinger, der leveres af systemleverandøren.

Desuden er vi involveret i udvikling og vedligehold af Sundhedsjournalen på Sundhed.dk, i udviklingen af Telemedicinske løsninger, PRO (Patientrapporterede oplysninger) og andre løsninger, der skal bidrage til patientens involvering i eget sygdomsforløb. Derudover har vi systemforvaltningen på en række specialespecifikke kliniske systemer.  

Om arbejdsopgaverne  

Som systemforvalter vil dine arbejdsopgaver bl.a. være:  

  • projektdeltagelse i udviklingsprojekter, herunder tværregionale projekter
  • rådgivning, sagsbehandling og 3. level support      
  • medvirken til kvalitetssikring og test i forbindelse med ændringer i løsningen  
  • involvering i udvikling af MinSP og evt. certificering i systemet  
  • opbygning/vedligeholdelse af løsninger i Sundhedsplatformen til It-understøttelse af hospitalernes kliniske arbejde i samarbejde med interessenter, herunder faglige eksperter, koordinatorer af relaterede applikationer, leverandører m.fl.  
     

Om dig  

Vi lægger vægt på, at du har:  

  • en It-faglig uddannelse eller tilsvarende praktisk erfaring  
  • viden om og forståelse for sammenhæng mellem udvikling, organisatorisk implementering samt drift og support  
  • erfaring med projekter og formidling af fagligt stof  
  • lyst til at arbejde i en stor, kompleks og politisk styret organisation.
     

 Endvidere forventer vi at du:  

  • arbejder selvstændigt, struktureret og tager ansvar for dine opgaver
  • har blik for både detaljen og de store sammenhænge i en kompleks It-løsning      
  • har gode samarbejdsevner og en positiv og proaktiv tilgang til opgavehåndtering  
  • har gode sprogkundskaber i dansk og engelsk, såvel i skrift og tale  
  • er udadvendt og serviceminded.
     

Vi tilbyder  

  • opgaver som varierer i kompleksitet og veksler mellem drift og udvikling
  • tværfagligt samarbejde mellem regioner, styrelser og hospitaler      
  • 23 kompetente kolleger og en positiv, uformel omgangstone  
  • en arbejdsplads med gode muligheder for at kombinere arbejdsliv og familieliv  
  • et af Danmarks største systemkomplekser med mange muligheder for faglig udvikling.
     

Om os  

Sundhedsplatformens drift- og udviklingsorganisation er nyoprettet pr. 1. januar 2018 efter endt implementering af Sundhedsplatformen og spænder over flere organisatoriske enheder i såvel Region Hovedstaden som i Region Sjælland.  

Systemforvaltningen er primært forankret i enheden Sundhedsplatformen, Center for It, Medico og Telefoni (CIMT), Region Hovedstaden.  

Sundhedsplatformen består af syv sektioner med i alt ca. 180 medarbejdere. Ansættelse finder sted i Sektionen for Patientinddragelse, hvor vi pt.er 23 medarbejdere.  

Læs mere om Sundhedsplatformen her: www.regionh.dk/sundhedsplatform

Du kan læse mere om Center for It, Medico og Telefoni (CIMT) her: www.regionh.dk/CIMT

Løn- og ansættelsesvilkår   

Løn- og ansættelsesvilkår er med udgangspunkt i gældende overenskomst med mulighed for forhandling af eventuelle tillæg, der modsvarer dine kvalifikationer.   

Arbejdstiden er 37 timer pr. uge, og dit ansættelsessted vil være på vores kontor, Lyngbyvej 28, 2100 København Ø.   

Tiltrædelse 1. august 2018.   

Yderligere oplysninger   

Vil du vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte Sektionschef Nikoline Palm på tlf: 2158 9626 eller mail: Nikoline.Lisa.Palm@regionh.dk.

Ansøgningsprocedure   

Du søger jobbet ved at sende din ansøgning, CV og uddannelsesbevis gennem vores online rekrutteringssystem senest 17. juni. Vi forventer at afholde samtaler i uge 25.   

Se, hvad regionen laver.

Lukket for ansøgninger Gem job

Arbejdssted

Location København

Cookies på it-jobbank

Vi bruger cookies til statistik og til at gøre hjemmesiden mere brugervenlig. Der sættes cookies fra it-jobbank og fra vores samarbejdspartnere. Klikker du videre på siden, accepterer du, at der sættes cookies til disse formål. Læs mere her om vores brug af cookies, herunder hvordan du fravælger brugen af cookies.