Find job

ServiceNow Administrator

I takt med at Statens It vokser og vi samtidig tager mere og mere funktionalitet i ServiceNow-platformen i brug, oplever vi en stigende efterspørgsel på tilpasninger og support. Vi søger derfor 2 administratorer, som kan indgå i teamet og bidrage med løbende vedligeholdelse, udvikling og support af ServiceNow. 

Dine opgaver 


Som ServiceNow Administrator får du blandt andet til opgave at: 

  • deltage i den daglige drift og support af platformen 
  • foretage tilpasning, vedligehold og udvikling af bestillingsformularer 
  • foretage tilpasning, vedligehold og udvikling af workflows 
  • foretage tilpasning, vedligehold og udvikling af Serviceportal 
  • deltage i større udviklingsopgaver i sprints sammen med kolleger og leverandør 
  • uddanne og vejlede kolleger i anvendelsen af ServiceNow 
     

Kompetencer 


Vi ser gerne, at du har: 

  • erfaring med anvendelse af ITIL-processer i en driftsorganisation 
  • kendskab til eller interesse for sagshåndteringssystemer 
  • kendskab til eller interesse for programmering og web-services 
     

Det er endvidere et plus, men ikke et krav, hvis du har kendskab til eller erfaring med scripting (fx JavaScript) og kendskab til eller erfaring med webteknologier (HTML/CSS, m.v.)  

Om dig 

Du er analytisk, selvstændig, grundig, vedholdende, humoristisk, og du kan bevare overblikket og roen – også når det bliver hektisk. 

Stillingen kan gøres mere eller mindre udviklingstung afhængig af dine interesser, dine kompetencer og Statens It’s behov. Det vigtigste for os er imidlertid at finde den rigtige person til stillingen, og at du har interesse for jobbet. Der vil derfor være mulighed for at få den fornødne efteruddannelse.  

Vi udvider den fremtidige bemanding på ServiceNow-platformen, der kommer til at bestå af 1 udvikler/arkitekt, 3 administratorer, 1 Scrum Master og 1 studentermedhjælper.

Stillingen vil være placeret i Team Værktøjsunderstøttelse, som er en del af Planlægning og styringsområdet. 

Ansættelsesforhold 

Du ansættes efter organisationsaftalen for kontorfunktionærer, it-medarbejdere, m.fl. (HK) i staten og OAO-S-fællesoverenskomsten eller anden relevant overenskomst. Der er mulighed for at forhandle tillæg efter kvalifikationer.  

Det er er en forudsætning for din ansættelse, at du kan opnå en sikkerhedsgodkendelse via PET til graden HEMMELIG. 

Yderligere oplysninger 

Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte teamleder for Team Værktøjsunderstøttelse Lars Hansen på 72 31 12 68 eller lars.hansen@statens-it.dk

Ansøgning 

Din ansøgning med CV, eksamenspapirer og eventuelle bilag sendes via statens e-rekrutteringssystem - Tryk på knappen ’Søg jobbet her’.  
Vi skal modtage din ansøgning senest den 20. juni. 

Vi indkalder til samtaler løbende efterhånden, som vi modtager ansøgninger. 

Statens It opfordrer alle interesserede uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.  


Specialiseret it-drift i staten

Statens It’s opgave et at levere it-services til en række ministerområder. Med fokus på tilgængelighed, stabilitet, effektivitet og informationssikkerhed leverer Statens It i dag til omkring 60 institutioner og deres ca. 17.000 brugere. Vi er mere end 300 engagerede og specialiserede medarbejdere der hver dag arbejder for at kunne skabe øget værdi hos vores kunder, og en enklere hverdag for alle vores brugere. 

Lukket for ansøgninger Gem job

Arbejdssted

Location Ballerup

Cookies på it-jobbank

Vi bruger cookies til statistik og til at gøre hjemmesiden mere brugervenlig. Der sættes cookies fra it-jobbank og fra vores samarbejdspartnere. Klikker du videre på siden, accepterer du, at der sættes cookies til disse formål. Læs mere her om vores brug af cookies, herunder hvordan du fravælger brugen af cookies.