Find job

Service Delivery Manager

Vil du bruge din viden i en stor dansk virksomhed i vækst med internationale relationer, og har du talent for at skabe gode resultater i en organisation i fremdrift? Så kan KMD være arbejdspladsen for dig!

KMD er en attraktiv arbejdsplads med mere end 3.000 medarbejdere som vores vigtigste ressource. Vores it-eksperter og forretningsspecialister er landets førende til at omsætte komplekse processer til enkle og effektive it-løsninger, der kan gøre livet lettere for dig, din nabo og alle andre danskere.

Stat er den strategiske business unit i KMD, der betjener alle ministerier, styrelser og andre centrale offentlige myndigheder i Danmark. Målet for Stat er klart: At levere skræddersyede IT-løsninger, der afspejler kundernes behov. Det sker i et stærkt samarbejde mellem kunderne og KMD, et samarbejde hvor vægten er lagt på faglig indsigt i de offentlige opgaver, og hvor fundamentet bygger på langvarige og stabile relationer.

SBU’en Stat skal accelerere successen i Statsmarkedet gennem erobring af større markedsandele, og derved skal både salget og evnen til at levere til kundernes tilfredshed styrkes samtidig med, at der skal drives opsalg. Med dette formål for øje er der oprettet en enhed, Client Management. Denne enhed har fået ansvaret for de nuværende og kommende leverancekontrakter hos vores kunder i staten, herunder leverancer inden for bl.a. udvikling, vedligeholdelse og IT-infrastruktur til Forsvaret, Kriminalforsorgen, Finansministeriet, SKAT, Styrelsen for It og Læring, Uddannelses- og Forskningsministeriet, Statens IT samt Lægemiddelstyrelsen. Det er en spændende og vigtig satsning, og derfor søger vi nu en ny Service Delivery Manager.

Om jobbet

Som Service Delivery Manager får du selvstændigt ansvar for en eller flere spændende kunder og vil være den, der holder overblikket over kundens behov, primært i relation til de driftsmæssige ydelser. Du driver selvstændigt samarbejdet med kunden og de leveranceenheder i KMD, der har den udførende rolle på leverancerne. Du får en bred kontaktflade, hvor du bliver ansvarlig for servicekontrakter og økonomi samt at udfærdige serviceplaner i tæt samarbejde med kollegaer, kunderne og eksterne partnere.

Dine primære arbejdsopgaver bliver:

  • Sikring af leverancer til tiden og i forhold til SLA, høj kundetilfredshed og kvalitet i leverancerne
  • Udarbejdelse og implementering af strategi- og service delivery planer, herunder at afdække muligheder for salg af supplerende serviceydelser
  • Styring af servicekontrakten, herunder fakturering og rentabilitet
  • Opbygge og vedligeholde proaktiv dialog med kunderne, og udvikle en tæt relation til kundens systemejer
  • Aktiv deltagelse i udarbejdelse af tilbud
  • SLA-rapportering
  • Håndtering af kundeeskaleringer.
     

Om dig

Du har en relevant videregående uddannelse eller et karriereforløb, der har bibragt dig de efterspurgte kompetencer. Det vil være en fordel, at du har erfaring med Service Delivery Management samt arbejdsgange og processer i den offentlige forvaltning.

Vi lægger vægt på, at du har:

  • 3-5 års erfaring inden for Service Delivery Management eller tilsvarende arbejdsopgaver
  • Indsigt i IT-kontrakter, herunder gerne juridisk og økonomisk indsigt i IT-outsourcingkontrakter
  • Erfaring med program- eller projektledelse
  • Et godt overblik over IT-applikationer, driftsudvikling og -metoder
  • Erfaring fra analyse- og procesarbejde, herunder fx ITIL-kendskab
  • Erfaring med og brugen af softwareapplikationer i større offentlige institutioner.
     

Ydermere behersker du dansk og engelsk i skrift og tale. Du er kunde- og serviceorienteret og drevet af, at skabe høj kundetilfredshed og mersalg til dine kunder. Du er generelt positiv som person og god til, at etablere et velfungerende samarbejde både med kunder og kolleger. Du har det ligeledes godt med at arbejde selvstændigt med dine opgaver, da rollen som SDM kræver, at netop du sørger for dine egne kunders tilfredshed. Du er struktureret i din arbejdsmetode og har et stort overblik over dine kunder og projekter.

Du er vedholdende og evner, at få tingene til at ske og holder fast indtil opgaven er løst. Dine kunder vil stille forskellige krav, og arbejdsdagen byder på stor variation og for at trives i denne rolle, vil det derfor være afgørende, at du er forandringsvillig og omstillingsparat.

KMD har hovedkontor i Ballerup. At vi er danske betyder, at du er tæt på ledelsen, beslutningerne og at du kan sidde i storrumskontor med vores adm. direktør. Vil du bruge din viden for alvor i en dansk virksomhed i vækst med stærke internationale relationer? Så vil vi gerne have dig med på holdet.

Vil du vide mere?

Vi læser og vurderer løbende ansøgninger, så send derfor hurtigst muligt din ansøgning for at komme i betragtning til stillingen.

Har du uddybende spørgsmål til stillingen, så kan du kontakte John Seest på tlf. 61 96 28 21.

Søg jobbet her Gem job

Arbejdssted

Location Ballerup

Cookies på it-jobbank

Vi bruger cookies til statistik og til at gøre hjemmesiden mere brugervenlig. Der sættes cookies fra it-jobbank og fra vores samarbejdspartnere. Klikker du videre på siden, accepterer du, at der sættes cookies til disse formål. Læs mere her om vores brug af cookies, herunder hvordan du fravælger brugen af cookies.