Find job

Software Asset Manager til professionel indkøbsfunktion

Motiveres du af at skabe orden, tale SAM processer og forstår du asset managements betydning for indtjening i forretningen? Ønsker du at være en vigtig deltager på holdet, der skal drive og facilitere en gennemgribende forandring inden for Software Asset Management i KMD?

KMD er en attraktiv arbejdsplads med mere end 3.000 medarbejdere som vores vigtigste ressource. KMD er ejet af den globale kapitalfond, Advent International, som er en af verdens førende kapitalfonde og Sampension. Vores it-eksperter og forretningsspecialister er landets førende til at omsætte komplekse processer til enkle og effektive it-løsninger, der kan gøre livet lettere for dig, din nabo og alle andre danskere.

KMDs indkøbsafdeling er under stor udvikling og vi bliver mere og mere professionaliseret indenfor blandt andet indkøb af Software og de tilhørende discipliner under SW Asset Management. Vores mål er at sikre KMD de bedste betingelser at levere services på.

Du bliver en del af en stærk og professionel indkøbsafdeling i KMD, som har ansvaret for KMDs samlede indkøb. Du kommer til at indgå i et team på 4 kompetente og erfarne licens kollegaer i SAM teamet, som vil give dig gode muligheder for sparring og samarbejde. I det daglige vil du referere til Head of Software Asset Management og du får selvstændigt ansvar for at drive Software Asset Management med fokus på udvalgte leverandører.

Gennem en professionel tilgang vil du bidrage til at sikre optimal udnyttelse af KMDs portefølje af software licenser samt identificere simplificerings- og besparelsesmuligheder for denne. Software Asset Management skal hjælpe forretningen med at udstikke mål for styring og processer hertil, løbende auditere interne processer og herigennem sikre compliance ift. eksterne leverandører. Som en del af Procurement vil du også få indkøbs- og kontraktopgaver, og forventes at kunne deltage i leverandørmøder, eksterne audits samt udføre Software Asset Management opgaver for udvalgte kunder.

Om stillingen

Du vil få et tæt samarbejde med den øvrige organisation for at sikre en optimal udnyttelse af licenser. De primære opgaver for denne rolle vil være;

  • Kommunikere om licenser og behov for licens og omkostningsstyring på software
  • Identificere behov og muligheder for implementering af SAM processer og løbende forbedringer til samme.
  • Opbygge relationer både internt og eksternt
  • Støtte og udfordre forretningen i valg og styring af software og licensindkøb
  • Afklaring af kontraktlige og kommercielle problemstillinger i forhold til software kontrakter
  • Håndtere interne stakeholders - supportere i forhandlinger, udfordre behov samt planlægge og prioritere kommende aktiviteter
  • Future Procurement i KMD – aktivt deltage i udviklingen og implementeringen af en centraliseret indkøbsfunktion i KMD.
     

Om dig

Vi forventer, at du har en relevant uddannelse og erfaring med komplekse it-løsninger i en større virksomhed. Endvidere, at du har;

  • Indgående kendskab til og forståelse for praktiske problemstillinger i forbindelse med Software Asset Management
  • Bredt kendskab til software licenser og aftaleformer
  • Solid erfaring i arbejdet med SAM/ITIL processer og implementering af samme
  • God evne til at opbygge relationer
  • Er åben og tillidsskabende
  • Gode engelskkundskaber
  • Gode forhandlingsevner eller ønske om tillæring af dette.
     

Som person har du et højt energiniveau, er målrettet og resultatorienteret. Du er ambitiøs og motiveres af komplekse opgaver og af at drive forandringer. Du evner at tænke kreativt for at løse problemstillinger.

Du har en stærk analytisk tilgang og arbejder som en proaktiv selvstarter, der er vedholdende og god til at håndtere stressede situationer. Du evner at håndtere mange forskellige interessenter i et udfordrende miljø og begår dig på alle niveauer i organisationen. Med dit høje drive har du en fleksibel tilgang til arbejdstider, og du trives i et miljø under konstant forandring.

Du kommer til at indgå i et team der er præget af godt humør og stor åbenhed kollegerne imellem.

Vil du vide mere?

Har du uddybende spørgsmål til stillingen, så kontakt Head of Procurement Jacob Lundsteen på 2220 8412. Send din ansøgning hurtigst muligt, vi holder løbende samtaler – dog senest den 15. august 2018

kmd.dk kan du møde en bred vifte af medarbejdere og læse mere om, hvordan vi kan matche dine ambitioner om en karriere i it-branchen.

Love it_Live it

KMD har hovedkontor i Ballerup. At vi er danske betyder, at du er tæt på ledelsen, beslutningerne og at du kan sidde i storrumskontor med vores adm. direktør. Vil du bruge din viden for alvor i en dansk virksomhed i vækst med stærke internationale relationer? Så vil vi gerne have dig med på holdet.

Søg jobbet her Gem job

Arbejdssted

Location Ballerup

Cookies på it-jobbank

Vi bruger cookies til statistik og til at gøre hjemmesiden mere brugervenlig. Der sættes cookies fra it-jobbank og fra vores samarbejdspartnere. Klikker du videre på siden, accepterer du, at der sættes cookies til disse formål. Læs mere her om vores brug af cookies, herunder hvordan du fravælger brugen af cookies.