Find job

Datamodellør med erfaring indenfor Big Data

Har du et ønske om at være med i opbygningen af den datadrevne skatteforvaltning og være med til at designe fremtidens løsninger baseret på den nyeste teknologi? Drømmer du om at gøre en forskel og udnytte værdien af store datamængder optimalt? Så er du måske vores kommende datamodellør.  

I skatteforvaltningen er data et strategisk aktiv, og vores forretningsområder bruger data og viden til at levere en god service til skatteyderne, udføre kontroller, inddrive restancer samt drive og styre vores processer. Vores centrale dataplatform – kaldet ”Databank” - er omdrejningspunktet, hvor vi bruger Hadoop som big data-teknologi, udvikler analytiske modeller og algoritmer, gennemfører dataanalyser og sikrer en langt bedre udnyttelse af data fra skatteforvaltningens mange it-systemer. 

Teknisk stærk datamodellør med erfaring inden for big data-teknologier 

Du kommer til at arbejde i kontoret Data Management, hvor du bliver en del af et team bestående af Data Engineers, ETL-udviklere og datamodellører. Vi har ansvaret for at hjemtage og få lagt data til rette. Vi sikrer datakvalitet, datasikkerhed, brugervenlighed, performance, standardiseringer og implementering af skattevæsenets samlede data herunder master data.  

Du kommer primært til at arbejde med at:   

  • modellere data på vores Big Data-platform 
  • Metadata Management på vores Big Data-platform 
  • deltage i implementeringen af projekter og derved sikre størst mulig genbrug i forhold til andre løsninger 
  • dokumentere og vedligeholde vores datamodeller 
  • samarbejde med løsningsarkitekter og udviklere i forhold til design og implementering af datamodeller. 
     

Vi forestiller os, at du tidligere har arbejdet som fx datamodellør eller designorienteret DBA, hvor du har opnået erfaring med datadesign, datamodeller og gerne også med big data-teknologier.  

Du har sans for at skabe relationer med udgangspunkt i faglighed, og du kan kommunikere klart med kolleger i de forskellige kontorer og styrelser. Men det vigtigste er, at du har interesse i data, datamodellering og ny teknologi samt, at du har mod på at lære noget nyt. Vi forventer, at du kan forstå og formulere dig på dansk – både skriftligt og mundtligt. 

Du har en relevant uddannelse. Det er en fordel, at du har kendskab til og/eller erfaring med:  

  • Modelleringsværktøjer som fx Sparx Enterprise Architecht 
  • Databaseteknologier, som fx Sybase, Oracle og MS-SQL  
  • Hadoop (HDFS) 
  • Atlas 
  • SQL og ETL.
     

Kender du noget til de øvrige big data-teknologier er det kun en yderligere fordel. 

I Udviklings- og Forenklingsstyrelsen arbejder vi team- og projektorienteret, og det er derfor vigtigt, at du er en ”teamplayer” og kan indgå i projektgrupper og teams på en positiv og konstruktiv facon - også når der skal leveres med kort varsel og under tidspres. 

Om Data og Analyse – din afdeling  

Opgaverne er forankret i fagdirektørområdet Data og Analyse, som består af en række kontorer med i alt ca. 230 medarbejdere. Du vil referere til kontorchefen i Data Management og derudover arbejde med kolleger på tværs af Data og Analyse og alle skatteforvaltningens styrelser. 

Ansøgning og kontakt  

Send din ansøgning sammen med CV og eventuelt yderligere materiale via linket ”Søg jobbet her” nedenfor senest den 12. august 2018. Du kan få yderligere oplysninger om stillingen ved henvendelse til kontorchef Anders G. Hermansen på telefon 72 38 11 98, mail: anders.hermansen@ufst.dk eller til specialkonsulent Martin Søgaard på telefon 72 37 18 16, mail: martin.soegaard@ufst.dk.

Løn og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest.   

Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner. 

Dit arbejdssted vil indtil videre være Østbanegade 123, 2100 København Ø. På sigt vil arbejdsstedet skifte til Udviklings- og Forenklingsstyrelsens lokation på Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg. 

Om Udviklings- og Forenklingsstyrelsen 

’Vi understøtter udviklingen af en fremtidsparat og sikker digital skatteforvaltning’ 

Som led i regeringens plan ’Fra én til syv styrelser – skatteforvaltningen 2021’ er SKAT den 1. juli 2018 blevet erstattet af syv nye styrelser. De nye styrelser oprettes med ansvaret for hver sin kerneopgave inden for én juridisk myndighed under Skatteministeriet, så der sikres smidigt samarbejde på tværs af alle skatteforvaltningens opgaver. 

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen skal vedligeholde eksisterende it-systemer samt understøtte udvikling og forenkling af it-løsninger og processer gennem en data- og analysedrevet tilgang.  

I Udviklings- og Forenklingsstyrelsen er medarbejderne fagligt kompetente og specialiserede og samtidig i stand til at arbejde tæt sammen med andre fagligheder. Det høje faglige niveau er udgangspunktet for, at vi kan tænke nyt, se løsninger og levere resultater af høj kvalitet. Kun gennem et stærkt fællesskab på tværs af fagområderne, og i tæt samarbejde med de andre styrelser, kan vi lykkes med den omfangsrige og komplekse opgave, vi har.  

Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansiering af det danske samfund. Er det dig? 

Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere, uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge.  

Vi sikrer fundamentet for finansiering af det danske samfund 

I SKAT er vi ca. 6.200 kolleger på kontorer i hele Danmark. Lige nu er vi alle samlet i SKAT – men i fremtiden bliver vi opdelt i flere styrelser. En plan for organisering og geografisk placering forventes klar i sommeren 2017. 

Vores kerneopgave som myndighed er hvert år at opkræve de ca. 950 mia. kr. i skatter og afgifter, som er fundamentet for finansieringen af det danske samfund. Vi har fokus på, at driften af skattevæsenet er sikker og effektiv, og alle betaler det, de skal, hverken mere eller mindre. Samtidig skal vi gøre det nemt og trygt for borgere og virksomheder at være i kontakt med skattevæsenet. 

Du får derfor mulighed for at tage ansvar for en vigtig opgave og gøre en forskel. Vi har brug for medarbejdere med mange forskellige faglige kompetencer, og bredden i opgaverne giver også den enkelte mulighed for at få faglige udfordringer og udvikle sig. Vi har et stærkt fokus på god ledelse på alle niveauer, bl.a. for at sikre, at der er balance mellem arbejdsliv og fritid og respekt for det hele menneske. Er du vores næste kollega?

Lukket for ansøgninger Gem job

Arbejdssted

Location København Ø

Cookies på it-jobbank

Vi bruger cookies til statistik og til at gøre hjemmesiden mere brugervenlig. Der sættes cookies fra it-jobbank og fra vores samarbejdspartnere. Klikker du videre på siden, accepterer du, at der sættes cookies til disse formål. Læs mere her om vores brug af cookies, herunder hvordan du fravælger brugen af cookies.