Find job

Application Manager til TV 2 - IT Operations

Har du lyst til at være med til at udvikle og vedligeholde TV 2 koncernens it-services? Vi søger en Application Manager med stærke tekniske kompetencer indenfor integrationer og rapporteringsløsninger.

Stillingen er forankret i teamet Forretningssystemer, som er en del af afdelingen IT Operations. Forretningssystemer har ansvar for drift, udvikling og vedligehold af koncernens fælles it-services.
Teamet består af 7 fagligt dygtige medarbejdere fordelt på projektledere, løsningsarkitekt og 2. linje support.

Jobbet

Rollen som Application Manager i Forretningssystemer omfatter det daglige systemansvar for WHATS’On samt en teknisk rådgivende rolle ift. integrationer og rapportering på porteføljen af it-services. I den rådgivende rolle bidrager du med viden ift. valg af nye teknologier, løsninger og design samt kravspecifikation til eksterne leverandører.

WHATS’On er ét af TV 2s helt centrale og forretningskritiske systemer. Som systemansvarlig er det væsentligt, at du udover de tekniske kompetencer kender til centrale projektledelsesdiscipliner og værdsætter en tæt kontakt til forretningen. Ansvaret for systemet vil blive overdraget gradvist efter ansættelsen.

WHATS’On er et Broadcast Management system, som understøtter processen fra beslutning om indkøb eller produktion, til indholdet udkommer på forskellige platforme hos TV 2 (TV 2s flowkanaler samt on-demand og streamingplatformen Play).

Det producerede indhold registreres med hensyn til rettigheder og økonomi. Fastlæggelse af sendetidspunkter tager udgangspunkt i det tilgængelige indhold og tilhørende rettigheder. Markedsføring planlægges på baggrund af sendeplaner og det fysiske materiale bestilles og klargøres.

Ca. 400 TV 2 brugere fra forskellige afdelinger på TV 2 anvender løsningen.

Systemansvaret for WHATS’On omfatter forskellige typer af opgaver:

  • Analyse og specifikation ved tilføjelser til løsningen, nye eller ændrede forretningsprocesser
  • Konfiguration og support
  • Rapportering og integrationer til øvrige TV 2-løsninger fra WHATS’On
  • Vedligehold og videreudvikling af integrationer og rapportering i systemet
  • Projektledelse i forbindelse med opdatering til nye versioner af WHATS’On
  • Leverandørstyring.
     

Rådgivning internt i teamet:

  • Sparring omkring vedligehold og videreudvikling af integrationer der vedrører TV 2’s it-services, herunder bl.a.:
  • Dynamics CRM (online)
  • Dynamics AX (on-premise)
  • PDC-vagtplan, som TV 2’s vagtplanlægningssystem (on-premise).
     

Sparring omkring vedligehold og videreudvikling af rapporteringsløsninger, herunder:

  • SSRS-rapporter bygget ovenpå TV 2’s datawarehouse eller direkte på TV 2’s it-services
  • Konvertering af xml til hhv. Excel, Word etc. med anvendelse af XSLT.
     

I Forretningssystemer er nøgleordene standardisering, baseline og ”hyldevarer”, som er altafgørende for at kunne imødekomme forretningens tiltag og ønsker. Vores fremtidige perspektiver går derfor i retning af Automation platform, selvbetjening, proaktiv overvågning og en bevægelse væk fra filoverførsler og schedulerede loads. I den sammenhæng har du en central rolle i at drive retningen.

Herudover er hverdagen præget af:

  • Deltagelse i tværgående interne projekter
  • Support på SQL-Server og Oracle-platform
  • Support på forretningslogik og -processer
  • Dokumentation og overdragelse til Servicedesk.
     

Arbejdsstedet er TV 2s adresse i Odense.

Personprofil og kompetencer

Du har en mellemlang eller højere videregående uddannelse inden for IT, f.eks. datamatiker eller IT-ingeniør.
Det er en fordel, hvis du har erfaring med:

  • Microsoft SQL, SSIS og SSRS
  • XSLT
  • Powershell
  • C#
  • ITIL.
     

Derudover er brancheerfaring naturligvis også en fordel.

Din arbejdsstil er struktureret og kvalitetsbevidst, og du har en analytisk tilgang til problemløsning og optimering af driftsmiljøet. Du formår at skabe overblik i it-miljøet – også i kritiske situationer. Du er dygtig til at samarbejde på tværs og ser dig selv som en del af et hold. Du er respektfuld, proaktiv og handlekraftig – og du tackler udfordringer dedikeret og med et godt humør.

Om os

Forretningssystemer:

  • sætter en dyd i at være TV 2s kompetente sparringspartner for fælles it-services
  • har fokus på samspillet mellem mennesker og teknik
  • arbejder på at skabe gennemtænkte og langtidsholdbare løsninger
  • har fokus på at lette hverdagen på TV 2.
     

Ansøgning

Ønsker du at høre mere om stillingen, kan du kontakte Teamchef Stine Pontoppidan Myltoft på mail spom@tv2.dk. Pga. ferie kan du først forvente svar i uge 33. Samtaler vil herefter blive afholdt løbende efterhånden, som vi modtager ansøgninger.

Ansøgningsfrist:

30. august 2018.

TV 2 DANMARK A/S er et 100 procent statsligt aktieselskab, der driver medievirksomhed på et kommercielt grundlag. Virksomheden står bag nogle af Danmarks mest populære tv-kanaler inkl. public service-kanalen TV 2 og søsterkanalerne TV 2 NEWS, TV 2 SPORT, TV 2 ZULU, TV 2 CHARLIE og TV 2 FRI. TV 2 driver også en række digitale tjenester, bl.a. streamingtjenesten TV 2 PLAY, tv2.dk samt nogle af Danmarks største mobile apps. På tværs af platforme har TV 2 kontakt med over 80 procent af danskerne i løbet af en uge - digitalt når vi ud til mere end én million danskere om dagen. TV 2 DANMARK A/S har en årsomsætning fra både reklame- og abonnementssalg på ca. 2,7 milliarder kroner, og virksomheden har omkring 1200 ansatte. Du kan finde yderligere information om TV 2 på omtv2.tv2.dk.

Søg jobbet her Gem job

Arbejdssted

Location Odense

Cookies på it-jobbank

Vi bruger cookies til statistik og til at gøre hjemmesiden mere brugervenlig. Der sættes cookies fra it-jobbank og fra vores samarbejdspartnere. Klikker du videre på siden, accepterer du, at der sættes cookies til disse formål. Læs mere her om vores brug af cookies, herunder hvordan du fravælger brugen af cookies.