Find job

Systemejer til drift og videreudvikling af applikationer

Vil du udvikle dig indenfor applikationsudvikling, vedligehold og drift af outsourcede it-systemer? Og har du lyst til at få indsigt i en af Danmarks mest komplekse it-landskaber og være med til at skabe et solidt it-fundament for indkrævning af personskatter? Så er her en spændende mulighed til dig. 

Din karriere hos os begynder med en grundig introduktion til Udviklings- og Forenklingsstyrelsens forretningsområder, it-systemer samt interne og eksterne samarbejdspartnere, som alle er relevante for arbejdet med vores systemer. Både introduktionen og opgaverne i jobbet vil udvikle dig til at varetage koordinering af applikationsudvikling, vedligeholdelse og drift af vores outsourcede it- systemer. 

Kvalitetsbevidst, proaktiv og serviceminded opgaveløsning 

Som systemejer har du fokus på at opnå et godt leverandørsamarbejde og sikre kontraktoverholdelsen fra start til slut. Du bliver bindeleddet mellem forretningsområder og it, og det er dig, der sikrer, at leverandørerne implementerer de forretningsmæssige behov korrekt i systemerne med omtanke for funktionalitet, teknik, sikkerhed og økonomi.  

Du vil primært arbejde med Værdipapirsystemet, der er et modul til årsopgørelsen, som indsamler og giver et overblik over borgernes værdipapirer. Derfor vil det være en fordel, at du har kendskab til værdipapirer. Vi sørger dog for en grundig oplæring, og arbejdsopgaverne bliver tilrettelagt så også ansøgere med mindre relevant erhvervserfaring kan komme i betragtning.   

Arbejdsopgaverne er bl.a. at:  

  • Sikre økonomisk effektivitet og kvalitetssikring af leverandørernes estimater og tilbud  
  • Udarbejde kravspecificeringer til leverandørerne ud fra forretningsmæssige behov  
  • Anvende ITIL-processer i det daglige samarbejde med forretningsområderne og leverandørerne  
  • Udføre systemtests i samarbejde med dit team, forretningsområderne og leverandøren 
  • Sikre hurtig og effektiv håndtering af incidents, problems og changes 
  • Bidrage aktivt til governance af Værdipapirsystemet  
  • Sikre samarbejdet med vores leverandører
     

Derudover bliver du løbende involveret i større og mindre projektorienterede opgaver, hvor såvel dine personlige som dine faglige kompetencer kommer i spil.  

Person med flair for it og samarbejde med forretningsområderne 

Vi forestiller os, at du har en god it-forståelse samt en naturlig interesse og viden om leverandør- og økonomistyring. Vi lægger vægt på et højt fagligt niveau og evne til at opnå resultater, som du kan dokumentere gennem relevant erhvervserfaring og/eller karakterer fra uddannelse. Vi sørger for den nødvendige oplæring i jobbet, så både nyuddannede og erfarne vil blive taget i betragtning til stillingen.  

Derudover lægger vi vægt på følgende egenskaber: 

  • Du er proaktiv, initiativrig og tager ansvar for dine opgaver, så du sikrer, at deadlines bliver overholdt.  
  • Du er kommunikativt dygtig og holder af at samarbejde i et bredt fagligt miljø med både forretningseksperter, it-kolleger og leverandører.  
  • Du har lyst til hele tiden at lære, og er i stand til at sætte dig ind i komplekse it-faglige og forretningsmæssige problemstillinger. 
     

Forretnings-IT og Leverandører – din afdeling  

Vi er 7 kontorer i afdelingen Forretnings-IT og Leverandører, der har 115 ansatte i afdelingen. Du kan se frem til et tæt samarbejde på tværs af kontorerne, hvor du især samarbejder med andre systemejere, platformsejere og det relaterede forretningsområde.  

I Udviklings- og Forenklingsstyrelsen benytter vi os af ca. 200 it-systemer til at servicere ca. 4,2 mio. skatteborgere og 700.000 virksomheder, hvor vi opkræver knap 1.000 mia. kr. Vi investerer massivt i it og ny teknologi og er i gang med en modernisering af vores it setup.  

Hvis det lyder som noget for dig, så kan du blive en del af et team på 18 medarbejdere i alle aldre, hvor vi lægger vægt på trivsel og fleksible arbejdsvilkår, har en hjælpsom samarbejdskultur, og gode muligheder for personlig og faglig udvikling. 

Ansøgning og kontakt    

Ansøgning med CV og relevante dokumenter bedes sendt via linket ”Søg jobbet” senest den 24. august 2018. Spørgsmål besvares gerne af kontorchef Jørgen Bo Madsen på tlf. 2149 8822 eller projektleder John Do på tlf. 7237 8742. 

Der vil blive gennemført tests som led i ansættelsen. 

Løn og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst. Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest.  

Arbejdsstedet er indtil videre Østbanegade 123, 2100 København Ø. På længere sigt vil arbejdsstedet skifte til Udviklings- og Forenklingsstyrelsens lokation på Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg. 

Om Udviklings- og Forenklingsstyrelsen 

’Vi understøtter udviklingen af en fremtidsparat og sikker digital skatteforvaltning’ 

Som led i regeringens plan ’Fra én til syv styrelser – skatteforvaltningen 2021’ er SKAT den 1. juli 2018 blevet erstattet af syv nye styrelser. De nye styrelser oprettes med ansvaret for hver sin kerneopgave inden for én juridisk myndighed under Skatteministeriet, så der sikres smidigt samarbejde på tværs af alle skatteforvaltningens opgaver. 

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen skal vedligeholde eksisterende it-systemer samt understøtte udvikling og forenkling af it-løsninger og processer gennem en data- og analysedrevet tilgang.  

I Udviklings- og Forenklingsstyrelsen er medarbejderne fagligt kompetente og specialiserede og samtidig i stand til at arbejde tæt sammen med andre fagligheder. Det høje faglige niveau er udgangspunktet for, at vi kan tænke nyt, se løsninger og levere resultater af høj kvalitet. Kun gennem et stærkt fællesskab på tværs af fagområderne, og i tæt samarbejde med de andre styrelser, kan vi lykkes med den omfangsrige og komplekse opgave, vi har.  

Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansiering af det danske samfund. Er det dig? 

Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.    

Vi sikrer fundamentet for finansiering af det danske samfund 

Skatteforvaltningen varetager en vigtig samfundsopgave. Vi opkræver hvert år de ca. 950 mia. kr. i skatter og afgifter, som er fundamentet for finansieringen af det danske samfund. Vi har fokus på at løse vores opgave sikkert og effektivt, og på at alle betaler det, de skal - hverken mere eller mindre. Samtidig skal vi gøre det nemt og trygt for borgere og virksomheder at være i kontakt med os.
Du får derfor mulighed for at tage ansvar for en vigtig opgave og gøre en forskel.
Vi har brug for ansatte med mange forskellige faglige kompetencer, og bredden i opgaverne giver også den enkelte mulighed for at få faglige udfordringer og udvikle sig. Vi har et stærkt fokus på god ledelse på alle niveauer, bl.a. for at sikre, at der er balance mellem arbejdsliv og fritid og respekt for det hele menneske.
I dag består skatteforvaltningen af SKAT, der har ca. 6.300 ansatte i hele Danmark. På hjemmesiden www.fra1til7.dk kan du læse mere om planerne for den nye organisering af skatteforvaltningen og om de enkelte styrelsers kerneopgaver og geografiske placering i landet.

Lukket for ansøgninger Gem job

Arbejdssted

Location København Ø

Cookies på it-jobbank

Vi bruger cookies til statistik og til at gøre hjemmesiden mere brugervenlig. Der sættes cookies fra it-jobbank og fra vores samarbejdspartnere. Klikker du videre på siden, accepterer du, at der sættes cookies til disse formål. Læs mere her om vores brug af cookies, herunder hvordan du fravælger brugen af cookies.