Find job

Engageret it-medarbejder til drift af politiets operative systemer

Drift, udvikling og vedligeholdelse af politiets it-systemer har stor betydning for udførelsen af alle vores samfundsmæssige opgaver. Du gør en forskel for hver eneste medarbejder i politiet, når du sikrer, at deres it-redskaber fungerer og bedst muligt understøtter deres arbejde.

System- og applikationsansvarlig

Du bliver en del af sektionen for Operative Applikationer og indgår i et team af 24 medarbejdere med såvel politifaglig som akademisk og HK-baggrund. Vi forvalter politiets operative systemer og værdsætter tæt faglig sparring og udvikling med det fælles mål, at alle systemerne effektivt, sikkert og stabilt understøtter politiets opgaver.

Du udfylder rollen som systemansvarlig og koordinator, hvor du får det primære ansvar for forvaltningen af en eller flere systemer, eksempelvis automatisk nummerpladegenkendelse, politiets sagsbehandlingssystem, motorregistret, kriminalregistret eller forskellige sharepoint-baserede løsninger. 

Drift, releasestyring og leverandørkontakt

Dine primære opgaver består af system- og applikationsforvaltning, herunder

  • Daglige drift, vedligeholdelse og fejlsøgninger
  • Releasestyring
  • Leverandørkontakt.
     

I den daglige drift styrer du vedligeholdelses- og fejlretningsprocessen. Det vil sige, at du fejlmelder systemer og følger op, indtil fejlene er løst. Det kræver koordinering både internt i Koncern IT og med vores leverandører.

Som systemansvarlig gennemfører du releasestyring fra start til slut. Du sørger for, at systemerne bliver vedligeholdt under hensyn til brugernes ønsker, mens de økonomiske aspekter bedst muligt håndteres. Det involverer løbende kontakt med både Koncern IT’s interne og eksterne samarbejdspartnere, hvor du afholder forretningsmøder, afdækker brugerbehov, beskriver ønsker og krav samt prioriterer mindre rettelser og forbedringer. Du behandler selvstændigt løsningsbeskrivelserne, gennemfører testcases og forvalter leverandør- og kontraktstyringen, så vi får leverancer og support til rette tid og pris. 

Derudover yder du rådgivning og udfører dokumentation i forhold til gældende regler og standarder.

Motiverede kandidater

Din uddannelsesmæssige baggrund er ikke afgørende, men vi forventer, at du har et par års relevant erhvervserfaring med flair for it og teknik på et niveau, der gør, at du hurtigt kan sætte dig ind i forskellige systemer og teknologier. 

Du har interessen for og lysten til at udvikle dig indenfor systemforvaltning. Personligt og fagligt tager du det som en udfordring, når du skal lære et nyt system eller teknologi at kende. Det er et spændende og udfordrende arbejde, men vi sætter dig i position til at lykkes og blive en succes. Det gør vi gennem intern oplæring og træning i kvalificeringsprocesser, leverandørstyring og afholdelse af bruger- og forretningsmøder. Der er gode muligheder for personlig og faglig udvikling, hvis du ikke matcher alle arbejdsområder på nuværende tidspunkt.

Du fungerer som bindeled mellem Koncern IT og forretningen. Vi lægger derfor vægt på, at du udviser vilje og evne til at indgå i samarbejdsrelationer med andre faggrupper. I kraft af din udadvendte profil skaber og opretholder du gode relationer til både kollegaer, brugere og leverandører. Du sikrer brugerinddragelsen i driften og forventningsafstemmer med brugerne, således at vi arbejder sammen om realistiske mål.

Løn- og ansættelsesvilkår

Har du en akademisk baggrund, bliver du ansat på overenskomstvilkår i henhold til de til enhver tid gældende aftaler mellem Finansministeriet og Akademikernes Centralorganisation. Har du en anden uddannelsesmæssig baggrund, bliver du ansat på overenskomstvilkår i henhold til den til enhver tid gældende organisationsaftale for kontorfunktionærer i staten mellem Finansministeriet og HK/STAT samt OAO-S-fællesoverenskomst. 

Såfremt du i forvejen er ansat som tjenestemand i politiet, kan du bevare din ansættelsesform.

Dit arbejdssted bliver Rigspolitiet, Koncern IT med adresse på Landlystvej 34, 2650 Hvidovre.

Det er en forudsætning for ansættelse, at du kan blive sikkerhedsgodkendt, ligesom du skal kunne opretholde sikkerhedsgodkendelsen gennem hele din ansættelse.

Kontakt og ansøgning 

Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte sektionsleder Susan Spragge på 20 89 49 56 eller rekrutteringskonsulent Jacob Stormly på 20996773. Du kan finde generel information om politiet på www.politi.dk og politiet som arbejdsplads på www.jobipolitiet.dk.

Når du søger en stilling i politiet, opretter du samtidig en profil i vores rekrutteringssystem. Hvis du søger flere jobs i politiet, skal du lægge en ansøgning og et CV ind i systemet pr. ansøgt job. Du skal derfor ikke slette tidligere dokumenter, hvis du søger endnu et job. Det er først, hvis du har fået afslag på en søgt stilling, at du kan slette dokumenterne knyttet dertil. Vi anbefaler, at du navngiver dine dokumenter, så det fremgår, hvilket job du søger. Du bedes oploade alle dokumenter i pdf-format.

Vi forventer at afholde 1. samtaler i uge 34. 

Vi opfordrer alle kvalificerede til at søge uanset køn, alder, race, religion eller etnisk baggrund.

Ansøgningsfrist: 13-08-2018.


Koncern IT

Cirka 400 medarbejdere i Koncern IT udvikler og driver it-systemer for politiets omkring 15.000 ansatte, heraf 11.000 polititjenestemænd. Vi styrer it-projekter, udvikler softwareløsninger og sikrer med drift og support, at it-understøttelsen hjælper politiforretningen med at forebygge og forhindre kriminalitet. Koncern IT er organiseret i fire centre: Strategiske Stabe, Service, Udvikling, Drift og Ledelsessekretariat.

Ledelsesmæssigt har vi fokus på at udvikle alle ansatte, både professionelt og menneskeligt. Vi samarbejder på tværs af organisationen om at løfte kvaliteten og understøtte politiets kerneopgaver. Høje ambitioner og fælles mål om integritet og transparens er kernen i vort arbejde. Vores daglige sparring er en forudsætning for, at vi skaber gode løsninger, der fungerer i dag og er forberedt på i morgen.

Rigspolitiet er politiets øverste myndighed og har det overordnede ansvar for Danmarks 12 politikredse, politiet i Grønland og politiet på Færøerne. Rigspolitiet sætter retningen og udarbejder overordnede strategier for hele politiet i tæt samarbejde med politikredsene.

Lukket for ansøgninger Gem job

Arbejdssted

Location Hvidovre

Cookies på it-jobbank

Vi bruger cookies til statistik og til at gøre hjemmesiden mere brugervenlig. Der sættes cookies fra it-jobbank og fra vores samarbejdspartnere. Klikker du videre på siden, accepterer du, at der sættes cookies til disse formål. Læs mere her om vores brug af cookies, herunder hvordan du fravælger brugen af cookies.