Find job

Senior projektleder til Data og Analyse

Vil du være med til at skabe fremtidens data- og analysedrevne skatteforvaltning? Er du en stærkt fagligt funderet projektleder, og motiveres du af at sikre succesfuld gennemførsel af komplekse projekter? Så er du den seniorprojektleder, vi er på udkig efter i Udviklings- og Forenklingsstyrelsens fagdirektørområde Data og Analyse.

Vi leverer data- og analyseløsninger til hele Skatteforvaltningen og arbejder på et af Danmarks mest omfattende data- og analyseområder, som dækker data om borgere, virksomheder, ejendomme, motorkøretøjer, finansielle transaktioner og varebevægelser.  

Du kommer til at stå i spidsen for ét eller flere projekter, hvis succesfulde gennemførelse er en afgørende forudsætning for at sikre fremtiden skatteforvaltning. 

Projektledelse af fremtidens data- og analysebaserede løsninger  

Fagområdet Data og Analyse spiller samme med resten af Udviklings- og Forenklingsstyrelsen en central rolle i udviklingen af fremtidens data- og analysedrevne skatteforvaltning. Data og Analyse leverer en række forskellige løsninger til fagstyrelserne, herunder bl.a. procesautomatisering, machine learning modeller samt mere klassiske BI-løsninger, og vi er samtidig ved at opbygge en big data platform med langt flere ydelser centreret om data, så der er gode muligheder for at drive spændende projekter, hvor alle dine kompetencer bliver bragt i spil.  

Som vores kommende senior projektleder planlægger og gennemfører du projekter i tæt samarbejde med vores samarbejdspartnere. 

Du får ansvaret for at:   

  • lede projektteams og gennemføre projekter inden for aftalte tid, kvalitet og budget   
  • sikre løbende planlægning og opfølgning   
  • sikre brugerinvolvering og samarbejde med de primære interessenter   
  • rapportere til styregrupper og beslutningstagere   
  • håndtere interessenter, styregrupper, styre risici og håndtere ændringer.
     

Erfaren projektleder med gennemslagskraft   

Du har en relevant uddannelse, som fx cand.merc.dat, cand. it eller tilsvarende uddannelse suppleret med en projektlederuddannelse og evt. certificering som eksempelvis IPMA, PRINCE2 eller tilsvarende. Det er en fordel, hvis du har solid erfaring med it-udvikling generelt og en interesse for forandringsledelse og processtyring. Endvidere anses det for en fordel, hvis du har erfaringer fra arbejde med data i en offentlig kontekst.   

Desuden ser vi gerne, at du:   

  • har flere års hands-on erfaring med agil udvikling, herunder kanban samt SAFe mv.   
  • har sans for relationer og evner at bygge bro mellem Udviklings- og Forenklingsstyrelsen og vores samarbejdspartnere 
  • er en god kommunikator, sikrer rettidig involvering af interessenter og inddrager styregruppen   
  • er selvstændig, målrettet og kan motivere og lede andre gennem dit engagement og personlige gennemslagskraft   
  • er analytisk og kan gennemskue komplekse problemstillinger og er god til at sikre struktur og skabe overblik i processen   
  • er robust og kan holde hovedet koldt i pressede situationer, hvor fokus er leverancer til tiden.   
     

Om Data og Analyse 

Stillingen er placeret i fagdirektørområdet Data og Analyse, som består af en række kontorer med i alt ca. 230 medarbejdere. Du kommer til at høre hjemme i kontoret Samarbejde og tværgående styring, hvor du bliver en del af et team af projektledere. Du vil referere til lederen for Samarbejde og tværgående styring og derudover arbejde tæt samme med relevante projektejere på tværs af kontorerne i Data og Analyse og i resten af skatteforvaltningen. 

Ansøgning og kontakt  

Send din ansøgning sammen med CV og eventuelt yderligere materiale via linket nedenfor ”Søg jobbet her” senest den 15. august 2018. Du kan få yderligere oplysninger om stillingen ved henvendelse til leder Christian Gehler på tlf. 72 37 31 56 eller mail: Christian.Gehler@ufst.dk.  

Løn og ansættelsesvilkår aftales i henhold til gældende overenskomst. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest.   

Der kan blive gennemført test i forbindelse med ansættelsesforløbet. 

Ansættelse vil være i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Din arbejdssted bliver indtil videre Østbanegade 123, 2100 København Ø. På sigt vil arbejdsstedet skifte til Udviklings- og Forenklingsstyrelsens lokation på Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg.    

Om Udviklings- og Forenklingsstyrelsen  

’Vi understøtter udviklingen af en fremtidsparat og sikker digital skatteforvaltning’.  

Som led i regeringens plan ’Fra én til syv styrelser – skatteforvaltningen 2021’ er SKAT den 1. juli 2018 blevet erstattet af syv nye styrelser. De nye styrelser oprettes med ansvaret for hver sin kerneopgave inden for én juridisk myndighed under Skatteministeriet, så der sikres smidigt samarbejde på tværs af alle skatteforvaltningens opgaver.  

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen skal vedligeholde eksisterende it-systemer samt understøtte udvikling og forenkling af it-løsninger og processer gennem en data- og analysedrevet tilgang.   

I Udviklings- og Forenklingsstyrelsen er medarbejderne fagligt kompetente og specialiserede og samtidig i stand til at arbejde tæt sammen med andre fagligheder. Det høje faglige niveau er udgangspunktet for, at vi kan tænke nyt, se løsninger og levere resultater af høj kvalitet. Kun gennem et stærkt fællesskab på tværs af fagområderne, og i tæt samarbejde med de andre styrelser, kan vi lykkes med den omfangsrige og komplekse opgave, vi har.   

Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansiering af det danske samfund. Er det dig?  

Skatteministeriet opfordrer alle kvalificerede ansøgere, uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge.   

Vi sikrer fundamentet for finansiering af det danske samfund 

Skatteforvaltningen varetager en vigtig samfundsopgave. Vi opkræver hvert år de ca. 950 mia. kr. i skatter og afgifter, som er fundamentet for finansieringen af det danske samfund. Vi har fokus på at løse vores opgave sikkert og effektivt, og på at alle betaler det, de skal - hverken mere eller mindre. Samtidig skal vi gøre det nemt og trygt for borgere og virksomheder at være i kontakt med os. 

Du får derfor mulighed for at tage ansvar for en vigtig opgave og gøre en forskel. 

Vi har brug for ansatte med mange forskellige faglige kompetencer, og bredden i opgaverne giver også den enkelte mulighed for at få faglige udfordringer og udvikle sig. Vi har et stærkt fokus på god ledelse på alle niveauer, bl.a. for at sikre, at der er balance mellem arbejdsliv og fritid og respekt for det hele menneske.

På hjemmesiden www.fra1til7.dk kan du læse mere om planerne for den nye organisering af skatteforvaltningen og om de enkelte styrelsers kerneopgaver og geografiske placering i landet.

Lukket for ansøgninger Gem job

Arbejdssted

Location København

Cookies på it-jobbank

Vi bruger cookies til statistik og til at gøre hjemmesiden mere brugervenlig. Der sættes cookies fra it-jobbank og fra vores samarbejdspartnere. Klikker du videre på siden, accepterer du, at der sættes cookies til disse formål. Læs mere her om vores brug af cookies, herunder hvordan du fravælger brugen af cookies.