Find job

Erfaren lead it-arkitekt til udvikling af fremtidens toldvæsen

Som lead it-arkitekt i Implementeringscenter for Told (ICT) vil du være med til at drive et af Danmarks største og mest komplekse transformationsprojekter og dermed få stor mulighed for at sætte dit aftryk på den fremtidige it-arkitektur i Told samt være involveret i tværgående arkitekturbeslutninger i Udviklings- og Forenklingsstyrelsen. 

Det er ikke nogen lille opgave, ICT er blevet stillet: Vi skal sammen med Toldstyrelsen bygge fremtidens toldvæsen op og gennemføre omfattende ændringer af de nuværende processer på området. I den forbindelse skal vi også købe og udvikle en serie af it-systemer. Vores udviklingsarbejde foregår agilt baseret på SAFE-metoden.  

Om stillingen   

Du bliver ansat i kontoret for It-udvikling i ICT i Udviklings- og Forenklingsstyrelsen (UFST). I tæt samarbejde med resten af organisationen, vil du være med i et af de største transformationsprojekter i udviklingen af fremtidens toldvæsen. Et transformationsprojekt, der har stort politisk fokus, og som får stor betydning både nationalt og internationalt.    

Du bliver et centralt omdrejningspunkt i opbygningen af det fremtidige systemlandskab. Du skal være med til at definere og udvikle en overordnet it-arkitektur i tæt sparring med forretningen og dermed sikre, at det teknologiske strategiske arbejde sker på et højt fagligt niveau, så der skabes rammer for de agile udviklingsteams inden for sikkerhed, infrastruktur, integration og brugeroplevelse. Du indgår i ICT’s Arkitektur Board sammen med henholdsvis lead arkitekt for data og for processer.   

Dine primære opgaver bliver at:    

  • være med til at definere den kommende arkitektur, og sikre at den bliver styrende for valg, indkøb og udvikling af nye systemer   
  • identificere og evaluere funktionelle og non-funktionelle krav til applikationerne i det nye systemlandskab   
  • sikre sammenhæng til de nuværende og fremtidige centrale EU-systemer   
  • deltage i udbudsprocessen, herunder udvælgelse af it-leverandører og it-løsninger   
  • koordinere beslutninger ift. Bl.a. Toldstyrelsen, UFST, EU (herunder både system- og lovgivningsmæssigt)  
  • deltage i implementeringsprojekter af diverse systemer på tværs af organisationen   
  • udføre governance i forbindelse med implementering og videreudvikling af det nye systemlandskab.   
     

Om dig   

Du har en relevant baggrund som datalog, it-ingeniør eller anden relevant uddannelse og certificeringer inden for agil udvikling og TOGAF. Det er en fordel, hvis du har erfaring med agil projektledelse, Scrum, SAFE og PRINCE2-metode. Du har flere års erfaring med at udvikle enterprisearkitektur, du kan oversætte forretningskrav til funktionelle komponenter og kan dokumentere resultater fra lignende stillinger i en offentlig eller privat organisation. Du skal være god til at kommunikere og formulere dig skriftligt og mundtligt på både dansk og engelsk samt meget komfortabel i at præsentere foran større fora.   

Som person er du robust, inddragende, beslutningsdygtig, analytisk og udviklingsorienteret. Du arbejder struktureret og kan hurtigt danne dig et overblik over et komplekst område, samtidig med at du har øje for detaljen. Du er drevet af at levere brugerorienterede it-løsninger i den aftalte kvalitet og inden for deadline.   

Du formår at samarbejde med forskellige interessenter, der indimellem har roller og ønsker, som konflikter. Og du kan kommunikere og samarbejde på forskellige niveauer i en organisation (især med ICT-programmets ledelse) samt med eksterne konsulenter og interessenter.  

Om at arbejde i ICT   

ICT er en del af Udviklings- og Forenklingsstyrelsen (UFST) og er under fortsat opbygning samtidig og er lige nu knap 100 ansatte, der arbejder tæt sammen i en programorganisation.   

Vi har en stor og spændende opgave foran os, og der er tryk på. Det er derfor vigtigt for os, at vi har et godt arbejdsmiljø og en kultur, der gør det sjovt at gå på arbejde, og at der er mulighed for at balancere arbejdet med familie og fritid.     

I UFST har vi et stort fokus på ledelse og på udvikling af alle ansatte, professionelt såvel som menneskeligt. Atmosfæren er uformel og uhøjtidelig, og vores daglige sparring medarbejdere imellem er en forudsætning for, at vi kan skabe gode løsninger, der fungerer i dag og er forberedt til i morgen. Vores arbejde er underlagt stor offentlig bevågenhed, så du vil opleve den politiske verden på tæt hold.   

Ansøgning og kontakt 

Ansøgning med CV og eksamenspapirer bedes sendt via nedenstående link senest den 15. august 2018. 

Har du spørgsmål til stillingen, er du meget velkommen til at kontakte kontorchef for It-udvikling Christian Vinther på telefon 7238 9083.  

Der kan blive gennemført test som led i ansættelsesproceduren. 

Løn og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest. Det er en forudsætning for ansættelse, at du kan sikkerhedsgodkendes.   

Ansættelsesområdet er skatteministeriet med tilhørende institutioner. 

Dit arbejdssted vil være Udviklings- og Forenklingsstyrelsens lokation på Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg. 

Om Udviklings- og Forenklingsstyrelsen 

’Vi understøtter udviklingen af en fremtidsparat og sikker digital skatteforvaltning’ 

Som led i regeringens plan ’Fra én til syv styrelser – skatteforvaltningen 2021’ er SKAT den 1. juli 2018 blevet erstattet af syv nye styrelser. De nye styrelser oprettes med ansvaret for hver sin kerneopgave inden for én juridisk myndighed under Skatteministeriet, så der sikres smidigt samarbejde på tværs af alle skatteforvaltningens opgaver. 

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen skal vedligeholde eksisterende it-systemer samt understøtte udvikling og forenkling af it-løsninger og processer gennem en data- og analysedrevet tilgang.  

I Udviklings- og Forenklingsstyrelsen er medarbejderne fagligt kompetente og specialiserede og samtidig i stand til at arbejde tæt sammen med andre fagligheder. Det høje faglige niveau er udgangspunktet for, at vi kan tænke nyt, se løsninger og levere resultater af høj kvalitet. Kun gennem et stærkt fællesskab på tværs af fagområderne, og i tæt samarbejde med de andre styrelser, kan vi lykkes med den omfangsrige og komplekse opgave, vi har.  

Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansiering af det danske samfund. Er det dig? 

Skatteministeriet opfordrer alle kvalificerede ansøgere, uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge.  

Vi sikrer fundamentet for finansiering af det danske samfund 

Skatteforvaltningen varetager en vigtig samfundsopgave. Vi opkræver hvert år de ca. 950 mia. kr. i skatter og afgifter, som er fundamentet for finansieringen af det danske samfund. Vi har fokus på at løse vores opgave sikkert og effektivt, og på at alle betaler det, de skal - hverken mere eller mindre. Samtidig skal vi gøre det nemt og trygt for borgere og virksomheder at være i kontakt med os. 

Du får derfor mulighed for at tage ansvar for en vigtig opgave og gøre en forskel. 

Vi har brug for ansatte med mange forskellige faglige kompetencer, og bredden i opgaverne giver også den enkelte mulighed for at få faglige udfordringer og udvikle sig. Vi har et stærkt fokus på god ledelse på alle niveauer, bl.a. for at sikre, at der er balance mellem arbejdsliv og fritid og respekt for det hele menneske.

På hjemmesiden www.fra1til7.dk kan du læse mere om planerne for den nye organisering af skatteforvaltningen og om de enkelte styrelsers kerneopgaver og geografiske placering i landet.

Søg jobbet her Gem job

Arbejdssted

Location Frederiksberg

Cookies på it-jobbank

Vi bruger cookies til statistik og til at gøre hjemmesiden mere brugervenlig. Der sættes cookies fra it-jobbank og fra vores samarbejdspartnere. Klikker du videre på siden, accepterer du, at der sættes cookies til disse formål. Læs mere her om vores brug af cookies, herunder hvordan du fravælger brugen af cookies.