Find job

Business Intelligence-profil til barselsvikariat til Implementeringscenter for Told (ICT)

ICT står over for én af tidens helt store offentlige udviklingsprojekter i form af opbygningen af fremtidens datadrevne toldvæsen, hvor data er ét af de centrale omdrejningspunkter. Til udviklingen af dette søger vi de bedste kompetencer inden for data science og Business Intelligence (BI). 

ICT skal bygge fremtidens datadrevne toldvæsen ved at gennemføre omfattende ændringer af nuværende forretningsprocesser og databrug samt ved at udvikle en række nye it-systemer på området. 

Opgaven er del af en større standardisering inden for EU, der skal sikre ensartede toldprocesser for EUs toldmyndigheder samt gode vilkår for global handel og det danske erhvervsliv. 

En af vores gode BI-medarbejdere er gået på barsel, og vi søger derfor en fagligt stærk BI-medarbejder til et barselvikariat på 12 måneder. 

Om stillingen  

Du bliver ansat i kontoret Data & Analyse i ICT som BI-medarbejder i et anciennitetsspænd fra den meget erfarne profil, der kan agere som fagansvarlig for delprocesser i kontoret, til den helt nyuddannede profil, som leverer høj kvalitet under stærk faglig sparring. 

Ét af kontorets centrale formål er at gøre toldvæsenet datadrevet indadtil, eksempelvis med BI-værktøjer som Tableau og Qlik, som bruges til at formidle både toldmæssige analyseresultater og HR-information på en klar, stabil og overskuelig måde. 

Som BI-medarbejder vil dine primære opgaver være: 

  • at understøtte opbygningen af et effektivt BI-miljø 
  • at implementere og rådgive omkring BI-understøttelse af fremtidens Toldvæsen 
  • at identificere og tilrettelægge data, der skal tilgås fra BI-miljøet 
  • at udarbejde analyser, dashboards og self-service BI-miljøer gennem Tableau eller Qlik 
  • at identificere og bearbejde key-performance indicators (KPI’er) 
  • at udarbejde præsentationer i PowerPoint. 
     

Du bliver en del af et innovativt og moderne kontor med ca. 20 medarbejdere. Foruden kontorets nuværende BI-medarbejdere vil du få data-arkitekter, data scientists, økonomer og generalister som direkte kollegaer. 

Ansættelsen kan som udgangspunkt ikke forlænges, og hvis ICT ønsker fortsat ansættelse skal stillingen slås op igen jævnfør reglerne om ansættelse i den offentlige sektor. 

Om dig 

Du har en relevant baggrund, og du forstår, at data ikke i sig selv har værdi uden en stærk kobling til forretningsviden. Du har erfaring med at arbejde med store mængder data og har talent for at levere løsninger, som er skræddersyet til dine interessenters behov. Du har muligvis erfaring fra andre digitaliseringsprogrammer i det offentlige, konsulentfirmaer, tænketanke, udviklingsafdelinger i det private erhvervsliv eller lignende, men det er ikke et krav. 

Det er en fordel, hvis du tidligere har arbejdet med BI-værktøjer, R eller Python samt har erfaring inden for SQL, men ikke et krav. 

Som person er du først og fremmest en teamplayer, der kan begå dig i en udviklingsorienteret organisation, hvor vi kun kan lykkes i fællesskab, og hvor vi bruger humoren og det sociale til at sikre, at vi er i stand til at arbejde hårdt og seriøst.

Du er konsekvent, analytisk og udviklingsorienteret. Du arbejder struktureret og kan hurtigt danne dig et overblik over din opgaveportefølje samtidig med at have øje for detaljen. Du formår også at samarbejde med interne og eksterne samarbejdspartnere, hvis interesser kan gå i forskellig retning. 

Vi er interesserede i at høre, hvad du kan bidrage med i forhold til den store opgave, vi står over for. Det vigtigste for os er, at du brænder for at være med til at opbygge og udvikle fremtidens datadrevne toldvæsen. 

Om at arbejde i Implementeringscenter for Told 

ICT er et implementeringsprogram og en del af den kommende Udviklings-og Forenklingsstyrelse. Fra vi startede ud for godt halvandet år siden er vi gået fra 0 til 100 medarbejdere. Gennem 2018 skal vi sige goddag til op mod 50 nye kolleger. Dertil kommer eksterne konsulenter samt leverandører, som bliver indplaceret hos os i agile udviklingsteams. Dette er en unik og ny måde at arbejde med IT og udvikling på i det offentlige. Derudover er vores arbejde underlagt stor offentlig bevågenhed. Du vil derfor komme til at opleve den politiske verden på tæt hold. 

ICT har fokus på trivsel og søger at skabe et arbejdsmiljø og en kultur, der gør det sjovt at gå på arbejde. Vi tilstræber derfor god kommunikation gennem en uformel omgangstone. 

Ansøgning og kontakt 

Ansøgning med CV og eksamenspapirer bedes sendt via nedenstående link senest den 15.august 2018. Vi forventer at afholde samtaler løbende. Har du spørgsmål til stillingen, er du meget velkommen til at kontakte Pia Groth på tlf. 7237 0249. 

Det er et krav, at du kan sikkerhedsgodkendes. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest.  

Tiltrædelse snarest muligt og ansættelse efter gældende overenskomst. Dit arbejdssted vil indtil videre være Udviklings- og Forenklingsstyrelsens lokation på Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg. 

Om Udviklings- og Forenklingsstyrelsen 

’Vi understøtter udviklingen af en fremtidsparat og sikker digital skatteforvaltning’ 

Som led i regeringens plan ’Fra én til syv styrelser – skatteforvaltningen 2021’ er SKAT den 1. juli 2018 blevet erstattet af syv nye styrelser. De nye styrelser oprettes med ansvaret for hver sin kerneopgave inden for én juridisk myndighed under Skatteministeriet, så der sikres smidigt samarbejde på tværs af alle skatteforvaltningens opgaver. 

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen skal vedligeholde eksisterende it-systemer samt understøtte udvikling og forenkling af it-løsninger og processer gennem en data- og analysedrevet tilgang.  

I Udviklings- og Forenklingsstyrelsen er medarbejderne fagligt kompetente og specialiserede og samtidig i stand til at arbejde tæt sammen med andre fagligheder. Det høje faglige niveau er udgangspunktet for, at vi kan tænke nyt, se løsninger og levere resultater af høj kvalitet. Kun gennem et stærkt fællesskab på tværs af fagområderne, og i tæt samarbejde med de andre styrelser, kan vi lykkes med den omfangsrige og komplekse opgave, vi har.  

Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansiering af det danske samfund. Er det dig? 

Skatteministeriet opfordrer alle kvalificerede ansøgere, uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge.  

Vi sikrer fundamentet for finansiering af det danske samfund 

Skatteforvaltningen varetager en vigtig samfundsopgave. Vi opkræver hvert år de ca. 950 mia. kr. i skatter og afgifter, som er fundamentet for finansieringen af det danske samfund. Vi har fokus på at løse vores opgave sikkert og effektivt, og på at alle betaler det, de skal - hverken mere eller mindre. Samtidig skal vi gøre det nemt og trygt for borgere og virksomheder at være i kontakt med os. 

Du får derfor mulighed for at tage ansvar for en vigtig opgave og gøre en forskel. 

Vi har brug for ansatte med mange forskellige faglige kompetencer, og bredden i opgaverne giver også den enkelte mulighed for at få faglige udfordringer og udvikle sig. Vi har et stærkt fokus på god ledelse på alle niveauer, bl.a. for at sikre, at der er balance mellem arbejdsliv og fritid og respekt for det hele menneske.

På hjemmesiden www.fra1til7.dk kan du læse mere om planerne for den nye organisering af skatteforvaltningen og om de enkelte styrelsers kerneopgaver og geografiske placering i landet.

Lukket for ansøgninger Gem job

Arbejdssted

Location Frederiksberg

Cookies på it-jobbank

Vi bruger cookies til statistik og til at gøre hjemmesiden mere brugervenlig. Der sættes cookies fra it-jobbank og fra vores samarbejdspartnere. Klikker du videre på siden, accepterer du, at der sættes cookies til disse formål. Læs mere her om vores brug af cookies, herunder hvordan du fravælger brugen af cookies.