Find job

Passioneret it-medarbejder til sektionen for applikationsdrift

Vil du være med til at løse vigtige samfundsmæssige opgaver ved at sikre, at politiets mange applikationer hele tiden fungerer optimalt? Så vær med til at gøre en forskel ved at blive it-medarbejder i Rigspolitiets Koncern IT.

Om jobbet

Du vil indgå i sektionen for drift og udvikling af politiets administrative applikationer, hvor vi bl.a. arbejder på en SAP platform. Du vil som applikationsspecialist få ansvaret for et bestemt sæt applikationer og løbende facilitere møder med kunden og andre interessenter for at sikre, at den leverede service lever op til de stillede krav og forventninger. Applikationerne understøtter politiets arbejdstidsaftaler, hvilket kræver, at du kan læse en fagforeningskontrakt og forstå de it-mæssige implikationer. 

Sammen med resten af teamet får du ansvar for disse dele af politiets applikationer, hvor du med discipliner som incident-, change- og release-management samt applikations customicering og fejlrettelser sikrer, at brugerne oplever servicen som robust, sikker og effektiv. 

Arbejdsopgaverne består blandt andet af:

  • at agere bindeled mellem Koncern IT og forretningen (kunden)
  • at sikre samarbejdet med vore leverandører
  • at sikre, at der er balance mellem budget og forbrug
  • sammen med kunden afdække nye forretningsbehov og udarbejde kravspecifikation 
  • levere den daglige drift iht. ITIL-processer 
  • deltagelse i udarbejdelse af og indgå i systemtest 
  • samarbejde på tværs af Koncern IT
  • at indgå i projekter på tværs af Koncern IT.
     

Din opstart i sektionen vil bestå af en introduktion til Koncern IT, Rigspolitiet og øvrige forretningsområder, samt en grundig oplæring i systemlandskabet og i ’dine’ systemer. Specifikt vil oplæring foregå ved klasserumsundervisning, sidemandsoplæring samt relevant e-learning.

Om os

I sektionen får du 24 passionerede kolleger, som med et mix af politi- og it-faglig baggrund leverer robust, stabil og sikker it-drift alle årets 365 dage. Vi brænder for vores arbejde, hvor vi sætter faglighed, ansvarlighed og grundighed i højsæde for kontinuert at levere den ønskede service til kunden. Vi arbejder som ét team og støtter loyalt op om hinanden, også når der er travlt i sektionen.

Om dig

Vi forventer, at du har solid it-forståelse og gerne erfaring med applikationsforvaltning. Vi lægger vægt på, at du holder dig opdateret inden for it-udvikling og er nysgerrig på innovation. 

Du fungerer som bindeled mellem Koncern IT og forretningen og andre interessenter, hvorfor vi forventer, at du er god til at kommunikere, ligesom det forventes, at du udviser evne til at indgå i samarbejdsrelationer med andre faggrupper omkring en opgaveløsning.

Du er serviceminded og opretholder gode relationer til brugere og leverandører, hvor du sikrer brugerinddragelsen i driften og forventningsafstemmer ændringstiltag fra brugeren. Du evner at indgå i dialogen med leverandørerne, hvor du forstår at agere ud fra de rammer, der er givet.

Løn- og ansættelsesvilkår 

Har du en akademisk baggrund bliver du ansat på overenskomstvilkår i henhold til den til enhver tid gældende aftale mellem Finansministeriet og akademikere i staten. 

Har du en anden uddannelsesmæssig baggrund, bliver du ansat på overenskomstvilkår i henhold til den til enhver tid gældende organisationsaftale for kontorfunktionærer i staten mellem Finansministeriet og HK/STAT samt OAO-S-fællesoverenskomst.

Ansættelsesområdet er Rigspolitiet og dit arbejdssted bliver Rigspolitiets koncern IT med adresse på Landlystvej 34, 2650 Hvidovre.

Det er en forudsætning for ansættelse, at du kan blive sikkerhedsgodkendt, ligesom du skal kunne opretholde sikkerhedsgodkendelsen gennem hele din ansættelse.

Kontakt og ansøgning 

I din ansøgning bedes du redegøre for din konkrete erfaring med applikationsdrift samt hvad du mener, at netop du kan bidrage med i stillingen.

Vil du vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte sektionsleder Kim Senger på telefon 2286 0532. Du kan læse mere om politiet generelt, det overordnede strategiske arbejde samt politiet som arbejdsplads på www.politi.dk.

Når du søger en stilling i politiet, opretter du samtidig en profil i vores rekrutteringssystem. Hvis du søger flere jobs i politiet, skal du lægge en ansøgning og et CV ind i systemet pr. ansøgt job. Du skal derfor ikke slette tidligere dokumenter, hvis du søger endnu et job. Det er først, hvis du har fået afslag på en søgt stilling, at du kan slette dokumenterne knyttet dertil. Vi anbefaler, at du navngiver dine dokumenter, så det fremgår, hvilket job du søger. Foruden ansøgning og CV, bedes du uploade dit eksamensbevis. Du skal oploade alle dokumenter i pdf-format.

Vi opfordrer alle kvalificerede til at søge uanset køn, alder, race, religion eller etnisk baggrund.

Vi forventer at afholde 1. samtaler den 29. august 2018.

Ansøgningsfrist: 22-08-2018


Koncern IT
Rigspolitiet er politiets øverste myndighed og har det overordnede ansvar for Danmarks 12 politikredse samt politiet i Grønland og på Færøerne. Rigspolitiet sætter retningen og udarbejder overordnede strategier for hele politiet i tæt samarbejde med politikredsene.
Ca. 300 medarbejdere i Koncern IT udvikler og driver it-systemer for politiets ca. 15.000 ansatte, heraf 11.000 polititjenestemænd, og sikrer, at it-understøttelsen hjælper politiforretningen med at forebygge og forhindre kriminalitet. Koncern IT er organiseret i fire centre: Strategiske Stabe, Service, Udvikling, Drift og et Ledelsessekretariat.

Søg jobbet her Gem job

Arbejdssted

Location Hvidovre

Cookies på it-jobbank

Vi bruger cookies til statistik og til at gøre hjemmesiden mere brugervenlig. Der sættes cookies fra it-jobbank og fra vores samarbejdspartnere. Klikker du videre på siden, accepterer du, at der sættes cookies til disse formål. Læs mere her om vores brug af cookies, herunder hvordan du fravælger brugen af cookies.