Find job

Forretningsanalytiker, der brænder for at gøre en forskel

Rigspolitiets Koncern IT har Danmarks mest spændende og alsidige it-projektportefølje. Du har nu muligheden for at bidrage til et effektivt og velfungerende politi, når du sikrer, at politiets it-værktøjer giver de bedste rammer for opgaveløsningen i alle dele af organisationen.

Projektarbejde og afdækning af forretningsbehov

Som forretningsanalytiker i Rigspolitiets Koncern IT er du bindeled mellem alle dele af politiet og udviklingen af gode og effektive it-løsninger. Du indgår i projektteams med kolleger fra andre sektioner i Koncern IT og det øvrige politi, hvor du omsætter forretningens behov til input til projektbeskrivelser og kravmateriale, som formidles til mulige it-leverandører såvel internt som eksternt.

Du deltager på både større og mindre projekter omhandlende nyudvikling eller tilpasning af eksisterende it-løsninger. Din primære opgave er at afdække forretningens behov blandt andet gennem facilitering af workshops, kortlægning af arbejdsgange, udarbejdelse af procesbeskrivelser og kravspecifikationer. 

Som forretningsanalytiker i Koncern IT følger du ofte projektet fra start til slut og sikrer, at brugernes behov afspejles i den færdige løsning. Du er derfor involveret i testforløb og forretningsimplementeringen. 

Analytisk og forretningsorienteret kandidat

Vi forestiller os, at du har en relevant kandidatuddannelse og/eller relevant erfaring. Det vigtigste er, at du har forståelse for projektarbejde, en analytisk tilgang samt en god forretningsforståelse. Du formår at omsætte brugernes behov til it-løsninger, der skaber værdi. Erfaring med agile projekter, test, udbud, BPMN, UML og UX er et plus.

Som person er du nysgerrig, vedholdende og tålmodig. Du sikrer, at der hele tiden er fremdrift på dine opgaver. Du tør gå nye veje og arbejder løsningsorienteret indenfor aftalte rammer.

Dit daglige arbejde vil ofte være ude af huset ved de forskellige samarbejdspartnere, hvor du samarbejder med interessenter på forskellige organisatoriske niveauer. Det kræver, at du kan begå dig i en stor, kompleks organisation.

Som forretningsanalytiker i Koncern IT indgår du i et stærkt fagligt fællesskab, hvor vi sparer om opgaverne og sikrer faglig udvikling gennem temadage samt intern og ekstern uddannelse.

Løn- og ansættelsesvilkår 

Har du en akademisk baggrund, bliver du ansat på overenskomstvilkår i henhold til den til enhver tid gældende aftale mellem Finansministeriet og akademikere i staten. 

Har du en anden uddannelsesmæssig baggrund, bliver du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til de til enhver tid gældende organisationsaftaler for kontorfunktionærer i staten mellem Finansministeriet og HK/STAT samt OAO-S-fællesoverenskomst. 

Det er en forudsætning for ansættelse, at du kan blive sikkerhedsgodkendt, ligesom du skal kunne opretholde sikkerhedsgodkendelsen gennem hele din ansættelse.

Dit arbejdssted bliver Rigspolitiets Koncern IT med adresse på Landlystvej 34, 2650 Hvidovre.

Kontakt og ansøgning 

Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte til sektionsleder Ulrik Buhl på tlf. 2085 6911. Du finder mere generel information om politiet på www.politi.dk og politiet som arbejdsplads på www.jobipolitiet.dk.

Når du søger en stilling i politiet, opretter du samtidig en profil i vores rekrutteringssystem. Hvis du søger flere jobs i politiet, skal du lægge en ansøgning og et CV ind i systemet pr. ansøgt job. Du skal derfor ikke slette tidligere dokumenter, hvis du søger endnu et job. Det er først, hvis du har fået afslag på en søgt stilling, at du kan slette dokumenterne knyttet dertil. Vi anbefaler, at du navngiver dine dokumenter, så det fremgår, hvilket job du søger. Foruden ansøgning og CV, bedes du uploade dit eksamensbevis – vi foretrækker, at du oploader alle dokumenter i pdf-format.

Ansøgningsfrist: 30-08-2018


Koncern IT
Cirka 400 medarbejdere i Koncern IT udvikler og driver it-systemer for politiets omkring 15.000 ansatte, heraf 11.000 polititjenestemænd. Vi styrer it-projekter, udvikler softwareløsninger og sikrer med drift og support, at it-understøttelsen hjælper politiforretningen med at forebygge og forhindre kriminalitet. Koncern IT er organiseret i fire centre: Strategiske Stabe, Service, Udvikling, Drift og Ledelsessekretariat.

Ledelsesmæssigt har vi fokus på at udvikle alle ansatte, både professionelt og menneskeligt. Vi samarbejder på tværs af organisationen om at løfte kvaliteten og understøtte politiets kerneopgaver. Høje ambitioner og fælles mål om integritet og transparens er kernen i vort arbejde. Vores daglige sparring er en forudsætning for, at vi skaber gode løsninger, der fungerer i dag og er forberedt på i morgen.

Rigspolitiet er politiets øverste myndighed og har det overordnede ansvar for Danmarks 12 politikredse, politiet i Grønland og politiet på Færøerne. Rigspolitiet sætter retningen og udarbejder overordnede strategier for hele politiet i tæt samarbejde med politikredsene.

Søg jobbet her Gem job

Arbejdssted

Location Hvidovre

Cookies på it-jobbank

Vi bruger cookies til statistik og til at gøre hjemmesiden mere brugervenlig. Der sættes cookies fra it-jobbank og fra vores samarbejdspartnere. Klikker du videre på siden, accepterer du, at der sættes cookies til disse formål. Læs mere her om vores brug af cookies, herunder hvordan du fravælger brugen af cookies.