Find job

VisitDenmark søger student til Digitale medier

Om VisitDenmark 

VisitDenmarks største opgave er at få øget kendskabet til Danmark som rejsedestination. En stærk presseindsats og brugen af digitale forbrugervendte aktiviteter er væsentlige indsatsområder side om side med vores arbejde med turoperatører og rejseagenter for at få eksponeret Danmark som attraktiv rejsedestination i enkelte book-bare produkter. 

Jobbet: 

Den ledige studenterstilling er placeret i enheden for Digitale Medier, som er en del af VisitDenmarks afdeling for Strategisk marketing, hvor 30 dedikerede medarbejdere er beskæftiget. I Digitale Medier er vi på forkant med udviklingen og anvendelsen af nye og eksisterende digitale platforme og udvikler brugen af digitale medier i den internationale markedsføring af Danmark som rejsemål. I Digitale Medier vil du primært arbejde sammen med vores Digitale Campaign Specialist, der varetager vores digitale medieplanlægning.  

Som student hos Digitale Medier vil dine opgaver bl.a. være:  

  • Opsætning af annoncering på Google Adwords, Facebook, Twitter mv. 
  • Løbende optimering af annoncering 
  • Afrapportering af digitale kampagner og digitale KPI’er 
  • Hjælpe med opbygning af digitalt dashboard 
  • Udarbejdelse af business cases 
  • Løbende assistance i VisitDenmark CMS (Drupal) 
  • Løbende ad hoc-opgaver 
     

Din faglige profil:

Vi søger en selvstændig, ansvars- og kvalitetsbevidst person, der brænder for at arbejde med digitale medier og markedsføring af Danmark.  

Vi forestiller os, at du:  

  • Allerede har noget kendskab til Facebook- og Googleannoncering. 
  • Kender til Google Analytics og synes det er sjovt at dykke ned i tallene samt er i stand til at drage konklusioner på baggrund af data. 
  • Kan arbejde selvstændigt og struktureret, er kvalitetsbevidst og har sans for detaljen. 
  • Er i gang med en uddannelse indenfor fx marketing, e-commerce eller digital kommunikation eller har en stor interesse for disse områder.  
  • Har minimum 1,5 år tilbage af din uddannelse. 
     

Vi tilbyder et spændende studenterjob på 15-20 timer ugentligt i et internationalt miljø, hvor du samarbejder med et hold af dynamiske og engagerede kolleger i ind- og udland, der er stolte af produktet Danmark.   

Din arbejdsplads er på hovedkontoret i København. 

Ansøgning samt cv sendes til VisitDenmark via ”Søg jobbet her” funktionen, senest den 30. september 2018. Samtaler vil blive afholdt løbende. Eventuelle spørgsmål kan rettes til Digital Campaign Specialist Sophie Lerdrup Bourgois på e-mail: sopler@visitdenmark.com


VisitDenmark arbejder med at markedsføre Danmark som turistland internationalt. Vi har markedskontorer i 8 lande. Det er vores mål at øge kendskabet og rejselysten til Danmark fra udlandet. 

60 procent af VisitDenmarks finansiering kommer fra udenlandske kommercielle partnere, mens de resterende 40 procent kommer fra Staten, destinationerne og kommercielle danske virksomheder. 

Vi samarbejder med de danske destinationer, hvis opgave det er at stå for udviklingen af destinationen samt markedsføringen i Danmark. 

Vi har endvidere et tæt samarbejde med en lang række erhvervs- og medlemsorganisationer, der arbejder for at fremme turismen. 

Turismen er et af de mest digitaliserede erhverv. I VisitDenmark kommunikerer vi derfor med turisten på så mange digitale kontaktpunkter som muligt for at påvirke beslutningen om, at rejsen går til Danmark

Lukket for ansøgninger Gem job

Arbejdssted

Location København S

Cookies på it-jobbank

Vi bruger cookies til statistik og til at gøre hjemmesiden mere brugervenlig. Der sættes cookies fra it-jobbank og fra vores samarbejdspartnere. Klikker du videre på siden, accepterer du, at der sættes cookies til disse formål. Læs mere her om vores brug af cookies, herunder hvordan du fravælger brugen af cookies.