Find job

2 SAP-specialister til rollen som systemejer på applikationsudvikling, vedligehold og drift af outsourcede SAP-systemer

Vi søger to systemejere med SAP-erfaring til kontoret Betalings- og Økonomisystemer, som hører under Udviklings- og Forenklingsstyrelsen (UFST).  

I denne stilling er du det proaktive omdrejningspunkt for koordinering af applikationsudvikling, vedligeholdelse og drift af vores SAP-systemer. Du er således med til at udvikle et af UFSTs centrale områder, som har stor samfundsmæssig betydning. Stillingen giver dig store faglige udviklingsmuligheder gennem samarbejde og mange forskelligartede opgaver. 

Om stillingen 

I rollen som systemejer har du fokus på et godt samarbejde med de systemrelaterede forretningsområder. Derudover skal du arbejde på at opnå et forsat godt leverandørsamarbejde og sikre kontraktoverholdelsen fra start til slut. Det er dig, der sikrer, at leverandørerne implementerer de forretningsmæssige behov korrekt i systemerne med omtanke for funktionalitet, teknik og økonomi. Du skal indgå i projekter i forhold til afløsning af legacy-systemer. 

Dine opgaver inkluderer desuden, at du:   

  • sikrer økonomisk effektivitet og kvalitetssikring af leverandørernes estimater og tilbud   
  • tilpasser kravspecificeringer til leverandørerne ud fra forretningsmæssige behov   
  • anvender ITIL-processer i det daglige samarbejde med forretningsområderne og leverandørerne   
  • udfører systemtests i samarbejde med dit team, forretningsområderne og leverandøren  
  • sikrer hurtig og effektiv håndtering af incidents   
  • bidrager aktivt til governance af Skatteforvaltningens løsninger.   
     

Om dig 

Du er SAP-specialist med flair for forretning og har min. 10 års erfaring med SAP, gerne inden for et eller flere af områderne SAP Basis/Infrastruktur, FI/CO, PSCD og SAP-integration/interfaces (SAP PI, ftp, webservices mv.). Vi forestiller os, at du har erfaring med leverandørstyring og projektstyring. Du har tidligere arbejdet som product/system-owner/systemejer, IT-/forretningskonsulent eller kommer fra en lignende stilling.  

Du har en relevant videregående uddannelse inden for IT eller lign. Det er en fordel, hvis du har suppleret med relevante kurser inden for SAP og/eller har en uddannelse inden for økonomi/regnskab.  

  • Du er proaktiv, initiativrig og tager ansvar for dine opgaver, så du sikrer, at deadlines bliver overholdt.   
  • Du er god til at håndtere mange opgaver samtidigt. 
  • Du er kommunikativt dygtig og god til at samarbejde i et bredt fagligt miljø med både forretningseksperter, IT-kolleger og leverandører.   
  • Du har lyst til hele tiden at lære og er i stand til at sætte dig ind i komplekse IT-faglige og forretningsmæssige problemstillinger.   
     

Om din nye arbejdsplads 

Du vil blive en del af kontoret Betalings- og Økonomisystemer, som består af 18 medarbejdere. Kontoret er en del af Udviklings- og Forenklingsstyrelsen, som omfatter Skatteforvaltningens udførende og strategiske IT-leverandørstyring. Du kan se frem til et tæt samarbejde på tværs af kontorerne, hvor du især samarbejder med andre systemejere, platformsejere og det relaterede forretningsområde.  

Ansøgning og kontakt  

Send din ansøgning med CV, eksamenspapirer og eventuelle udtalelser via linket ”Søg jobbet her” senest 17.10.2018. 

Har du spørgsmål til stillingen er du meget velkommen til at kontakte kontorchef Bente Kristensen på tlf. 22 62 01 27. 

Løn og ansættelsesvilkår er efter gældende overenskomst. Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest. Arbejdsstedet vil være Østbanegade 123, 2100 København Ø. På sigt vil arbejdsstedet flytte til Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg, tæt på Flintholm Station.   

Der vil indgå en logisk analyse og en personanalyse i ansættelsesforløbet.  

Om Udviklings- og Forenklingsstyrelsen  

’I samarbejde med Skatteministeriets øvrige styrelser udvikler vi en fremtidsparat og sikker digital forvaltning’ 

Som led i regeringens plan ’Fra én til syv styrelser – skatteforvaltningen 2021’ er SKAT den 1. juli 2018 blevet erstattet af syv nye styrelser. De nye styrelser oprettes med ansvaret for hver sin kerneopgave inden for én juridisk myndighed under Skatteministeriet, så der sikres smidigt samarbejde på tværs af alle skatteforvaltningens opgaver. 

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen har – i samarbejde med de øvrige styrelser i skatteforvaltningen – til opgave at forenkle og udvikle it-løsninger og forretningsprocesser. Samtidig har styrelsen ansvar for at sikre stabil drift og vedligeholdelse af skatteforvaltningens eksisterende it-systemer. 

I Udviklings- og Forenklingsstyrelsen er medarbejderne fagligt kompetente og specialiserede og samtidig i stand til at arbejde tæt sammen med andre fagligheder på tværs af Skatteministeriet. Det høje faglige niveau er udgangspunktet for, at vi kan tænke nyt, se løsninger og levere resultater af høj kvalitet. Kun gennem et stærkt fagligt fællesskab på tværs af fagområderne kan vi lykkes med den omfangsrige og komplekse opgave, vi har. 

Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor. Er det dig? 

Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.    


Vi sikrer fundamentet for finansiering af den offentlige sektor

Skatteforvaltningen varetager en vigtig samfundsopgave. Vi opkræver hvert år de ca. 950 mia. kr. i skatter og afgifter, som er fundamentet for finansieringen af det danske samfund. Vi har fokus på at løse vores opgave sikkert og effektivt, og på at alle betaler det, de skal - hverken mere eller mindre. Samtidig skal vi gøre det nemt og trygt for borgere og virksomheder at være i kontakt med os. 

Du får derfor mulighed for at tage ansvar for en vigtig opgave og gøre en forskel. 

Vi har brug for ansatte med mange forskellige faglige kompetencer, og bredden i opgaverne giver også den enkelte mulighed for at få faglige udfordringer og udvikle sig. Vi har et stærkt fokus på god ledelse på alle niveauer, bl.a. for at sikre, at der er balance mellem arbejdsliv og fritid og respekt for det hele menneske. 

Fra d. 1. juli 2018 består skatteforvaltningen af syv nye styrelser med ansvaret for hver sin kerneopgave inden for én juridisk myndighed under Skatteministeriet. Samlet har skatteforvaltningen ca. 7.000 ansatte i hele Danmark. På hjemmesiden www.fra1til7.dk kan du læse mere om planerne for den nye organisering af skatteforvaltningen og om de enkelte styrelsers kerneopgaver og geografiske placering i landet.

Lukket for ansøgninger Gem job

Arbejdssted

Location København Ø

Cookies på it-jobbank

Vi bruger cookies til statistik og til at gøre hjemmesiden mere brugervenlig. Der sættes cookies fra it-jobbank og fra vores samarbejdspartnere. Klikker du videre på siden, accepterer du, at der sættes cookies til disse formål. Læs mere her om vores brug af cookies, herunder hvordan du fravælger brugen af cookies.