Find job

Netværksspecialist med fokus på udvikling og vedligeholdelse

Vil du udvikle og vedligeholde komplicerede netværks- og sikkerhedsløsninger? Har du lyst til at være med til at designe Skatteforvaltningens netværksinfrastruktur? Så er du måske vores nye netværksspecialist.  

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen (UFST) arbejder målrettet med digitaliseringen af det offentlige Danmark. Vi understøtter et stort og komplekst forretningsområde og har driftsansvaret for mange større nye såvel som ældre it-systemer. Vi arbejder målrettet med en bred vifte af leverandører og har mange it-udviklingsprojekter i gang. 

Vi tilstræber at nyttiggøre de nyeste teknologier og platforme i vores løsninger til gavn for borgere, virksomheder og SKATs egne medarbejdere. 

Drift, vedligeholdelse og udvikling af Skatteforvaltningens løsninger  

Vi søger en netværksspecialist, som kan udvikle og vedligeholde komplicerede netværks- og sikkerhedsløsninger. Du skal indgå i et stærkt team af specialister, som varetager drift, vedligehold og udvikling af Skatteforvaltningens løsninger på området. Det gælder både i form af udførende opgaveløsning og rådgivning. 

Som Netværksspecialist vil dine primære arbejdsopgaver være: 

  • design af Skatteforvaltningens netværksinfrastruktur 
  • optimering af netværksdesign og daglige rutiner 
  • projektdeltagelse og støtte til Skatteforvaltningens forretningsprojekter 
  • drift og vedligeholdelse af Skatteforvaltningens netværk og firewalls 
  • drift og vedligeholdelse af Skatteforvaltningens sikkerhedskomponenter 
  • kontakt, samarbejde og styring af Skatteforvaltningens driftsleverandører.
     

Analytisk stærk og resultatorienteret specialist 

Vi forestiller os, at du her erfaring med drift af større infrastrukturløsninger. Du har som minimum flere års erfaring med evt. CCNA, CCSA, CCSE eller tilsvarende. Ligeledes er det en fordel, hvis du har erfaring med TCP/IP, Routere, layer 2 og 3 switche, firewalls og sikkerhedsløsninger. 

For at lykkes i jobbet er det vigtigt, at du er: 

  • interesseret eller erfaren i Cloud-forbindelser og sikkerhedsmuligheder i Cloud 
  • opsøgende i forbindelse med nye teknologier til understøttelse af platforme 
  • analytisk stærk, initiativrig og resultatorienteret med god forretningsforståelse 
  • god til at kommunikere på alle niveauer i organisationen 
  • gode engelsk kundskaber i forhold til forståelse af dokumentation  
  • aktiv og tillidsskabende sparringspartner og kan begå dig sammen med kolleger  
  • socialt omgængelig og med godt humør.
     

Spændende organisation med mulighed for udvikling 

Du bliver ansat i UFSTs it-infrastruktur kontor, som har ansvaret for drift af Skatteforvaltningens tekniske infrastrukturområder, servere, PC’er, netværk, connectivity og de interne administrative applikationer såvel on premise som i Cloud. 

Du indgår i en spændende organisation, hvor du får rig mulighed for faglige udfordringer og personlig udvikling. Vi vil løbende ajourføre og udvikle din viden og kompetencer i henhold til Skatteforvaltningens strategiske mål og visioner. 

UFST er en moderne organisation, der sikrer sine medarbejdere en attraktiv arbejdsplads med god balance mellem privatliv og arbejdsliv.     

Ansøgning og kontakt 

Send din ansøgning, CV samt eventuelt yderligere materiale senest søndag d. 18. november 2018 via linket ”søg jobbet her”. Ønsker du yderligere information om stillingen, er du velkommen til at kontakte Leif Schandorph på tlf. 40 71 25 18. 

Løn og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest.  

Ansættelsesområdet er skatteministeriet med tilhørende institutioner. Dit arbejdssted er indtil videre blive Sluseholmen 8, København SV, men vil med udgangen af 2020 blive Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg. 

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen 

’I samarbejde med Skatteministeriets øvrige styrelser udvikler vi en fremtidsparat og sikker digital forvaltning’ 

Som led i regeringens plan ’Fra én til syv styrelser – skatteforvaltningen 2021’ er SKAT den 1. juli 2018 blevet erstattet af syv nye styrelser. De nye styrelser oprettes med ansvaret for hver sin kerneopgave inden for én juridisk myndighed under Skatteministeriet, så der sikres smidigt samarbejde på tværs af alle skatteforvaltningens opgaver. 

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen har – i samarbejde med de øvrige styrelser i skatteforvaltningen – til opgave at forenkle og udvikle it-løsninger og forretningsprocesser. Samtidig har styrelsen ansvar for at sikre stabil drift og vedligeholdelse af skatteforvaltningens eksisterende it-systemer. 

I Udviklings- og Forenklingsstyrelsen er medarbejderne fagligt kompetente og specialiserede og samtidig i stand til at arbejde tæt sammen med andre fagligheder på tværs af Skatteministeriet. Det høje faglige niveau er udgangspunktet for, at vi kan tænke nyt, se løsninger og levere resultater af høj kvalitet. Kun gennem et stærkt fagligt fællesskab på tværs af fagområderne kan vi lykkes med den omfangsrige og komplekse opgave, vi har. 

Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor. Er det dig? 

Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

Vi sikrer fundamentet for finansiering af den offentlige sektor

Skatteforvaltningen varetager en vigtig samfundsopgave. Vi opkræver hvert år de ca. 950 mia. kr. i skatter og afgifter, som er fundamentet for finansieringen af det danske samfund. Vi har fokus på at løse vores opgave sikkert og effektivt, og på at alle betaler det, de skal - hverken mere eller mindre. Samtidig skal vi gøre det nemt og trygt for borgere og virksomheder at være i kontakt med os. 

Du får derfor mulighed for at tage ansvar for en vigtig opgave og gøre en forskel. 

Vi har brug for ansatte med mange forskellige faglige kompetencer, og bredden i opgaverne giver også den enkelte mulighed for at få faglige udfordringer og udvikle sig. Vi har et stærkt fokus på god ledelse på alle niveauer, bl.a. for at sikre, at der er balance mellem arbejdsliv og fritid og respekt for det hele menneske. 

Fra d. 1. juli 2018 består skatteforvaltningen af syv nye styrelser med ansvaret for hver sin kerneopgave inden for én juridisk myndighed under Skatteministeriet. Samlet har skatteforvaltningen ca. 7.000 ansatte i hele Danmark. På hjemmesiden www.fra1til7.dk kan du læse mere om planerne for den nye organisering af skatteforvaltningen og om de enkelte styrelsers kerneopgaver og geografiske placering i landet.

Lukket for ansøgninger Gem job

Arbejdssted

Location København

Cookies på it-jobbank

Vi bruger cookies til statistik og til at gøre hjemmesiden mere brugervenlig. Der sættes cookies fra it-jobbank og fra vores samarbejdspartnere. Klikker du videre på siden, accepterer du, at der sættes cookies til disse formål. Læs mere her om vores brug af cookies, herunder hvordan du fravælger brugen af cookies.