Find job

Forretningsanalytikere til Data og Analyse

Fagområdet Data og Analyse er i en massiv transformationsproces, der vil modernisere skatteforvaltningens måde at arbejde med data på. Vil du være med til at gøre en forskel og sikre, at det er de rigtige løsninger, der implementeres? Så er det netop dig, vi søger som vores nye forretningsanalytiker. 

Vi oplever et stigende behov fra både interne og eksterne interessenter på leverancer af data, rapporter, analyser, ledelsesmæssig opfølgning, machine learning og procesautomatisering. I den forbindelse søger vi forretningsanalytikere, der vil bidrage med at omsætte forretningens behov til brugbare datadrevne løsninger. 

Som forretningsanalytiker får du ansvar for at: 

  • sikre en forståelse af forretningsprocesser med henblik på at understøtte dem med BI, machine learning og procesautomatiseringsløsninger.    
  • udfærdige businesscases og analyser af forretningsprocesser med henblik på forbedringspotentiale ved understøttelse af datadrevne løsninger fra Data og Analyse. 
  • omsætte de øvrige forretningsområders behov til krav, datagrundlag og løsningsdesign i samarbejde med forretningen. 
  • bistå de øvrige forretningsområder med udarbejdelse af kravspecifikationer. 
     

Du indgår i et team med udviklere, dataanalytikere, forretningskonsulenter, proceskonsulenter, robotudviklere, ETL’ere og dataarkitekter, hvor dit primære fokus er at omsætte forretningens behov og sikre, at det er de rette løsninger, der udvikles. 

Stærk og alsidig Business Intelligence-profil 

Du har en akademisk uddannelsesbaggrund, eksempelvis cand.merc.dat, cand.it eller cand.polit, eller har på anden vis opnået analytisk forståelse og evner inden for forretningsanalyse. Du har desuden interesse i at arbejde med datadrevne løsninger. 

For at få succes i stillingen, er det afgørende, at du:    

  • kan bryde problemstillinger ned og anvende strukturerede metoder i analysen af disse, herunder finde fejl og uklarheder samt se muligheder for forenklinger.  
  • kan samarbejde med forretningen og forstå dens behov. Fokus er på den forretningsmæssige forståelse, men der skal også være en vis forståelse for tekniske problemstillinger, så du kan oversætte.
  • har gode samarbejdsevner, så du på tværs af forskellige interessenter og fagligheder kan omsætte behov til gode løsninger.
  • er god til at skabe overblik og struktur.   
  • har solid forståelse indenfor Business intelligence og kendskab til et, eller flere af Data og Analyses øvrige ansvarsområder (machine learning, procesautomatisering).
  • kan vurdere det økonomiske potentiale i løsninger fra Data og Analyse.
     

Du sætter en ære i at samarbejde på tværs og sikre den fornødne koordinering. Du evner at skabe relationer med udgangspunkt i faglighed og ræsonnement. Du er med til at drive leverancen og evner at være bindeled mellem fagområdet og udviklere, ligesom du er opsøgende og kan facilitere løsning af evt. udfordringer, som hindrer fremdrift.  

Ansøgning og kontakt  

Send dit CV og ansøgning senest søndag den 6. januar 2019 via linket nedenfor ”Søg jobbet her”. Har du spørgsmål inden da, så ring gerne til kontorchef Rasmus Holm Madsen på tlf. 72 37 72 91 eller mail: Rasmus.holm.madsen@skat.dk eller specialkonsulent Astrid Iversen på tlf. 72 37 06 18 eller mail: astrid.iversen@skat.dk

Vi forventer at benytte personprofilanalyse og logisk test i rekrutteringsprocessen. 

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten, overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Ansættelsesområdet er skatteministeriet med tilhørende institutioner. 

Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest.   

Arbejdsstedet er indtil videre Østbanegade 123, 2100 København Ø. På sigt vil arbejdsstedet blive Udviklings- og Forenklingsstyrelsens adresse på Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg. 

Om Udviklings- og Forenklingsstyrelsen   

’I samarbejde med Skatteministeriets øvrige styrelser udvikler vi en fremtidsparat og sikker digital forvaltning’  

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen har til opgave at forenkle og udvikle it-løsninger og forretningsprocesser. Samtidig har styrelsen ansvar for at sikre stabil drift og vedligeholdelse af skatteforvaltningens eksisterende it-systemer. Vores medarbejdere er fagligt kompetente og specialiserede og samtidig i stand til at arbejde tæt sammen med andre fagligheder på tværs af Skatteministeriet. Kun gennem et stærkt fagligt fællesskab på tværs af fagområderne kan vi lykkes med den omfangsrige og komplekse opgave, vi har.  

Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor.  

Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.  

Vi sikrer fundamentet for finansiering af den offentlige sektor

Skatteforvaltningen varetager en vigtig samfundsopgave. Vi opkræver hvert år de ca. 950 mia. kr. i skatter og afgifter, som er fundamentet for finansieringen af det danske samfund. Vi har fokus på at løse vores opgave sikkert og effektivt, og på at alle betaler det, de skal - hverken mere eller mindre. Samtidig skal vi gøre det nemt og trygt for borgere og virksomheder at være i kontakt med os. 

Du får derfor mulighed for at tage ansvar for en vigtig opgave og gøre en forskel. 

Vi har brug for ansatte med mange forskellige faglige kompetencer, og bredden i opgaverne giver også den enkelte mulighed for at få faglige udfordringer og udvikle sig. Vi har et stærkt fokus på god ledelse på alle niveauer, bl.a. for at sikre, at der er balance mellem arbejdsliv og fritid og respekt for det hele menneske. 

Fra d. 1. juli 2018 består skatteforvaltningen af syv nye styrelser med ansvaret for hver sin kerneopgave inden for én juridisk myndighed under Skatteministeriet. Samlet har skatteforvaltningen ca. 7.000 ansatte i hele Danmark. På hjemmesiden www.fra1til7.dk kan du læse mere om planerne for den nye organisering af skatteforvaltningen og om de enkelte styrelsers kerneopgaver og geografiske placering i landet.

Lukket for ansøgninger Gem job

Arbejdssted

Location København

Cookies på it-jobbank

Vi bruger cookies til statistik og til at gøre hjemmesiden mere brugervenlig. Der sættes cookies fra it-jobbank og fra vores samarbejdspartnere. Klikker du videre på siden, accepterer du, at der sættes cookies til disse formål. Læs mere her om vores brug af cookies, herunder hvordan du fravælger brugen af cookies.