Find job

Test Manager til stort transformationsprojekt, der skal understøtte fremtidens danske toldvæsen

Som Test Manager vil du få en helt central rolle i at sikre kvaliteten i et af de største og mest komplekse transformationsprojekter i staten – nemlig udviklingen af fremtidens toldvæsen.      

Det er ikke nogen lille opgave, EUTK-programmet er blevet stillet: Vi skal bistå med at bygge fremtidens toldvæsen op ved at implementere EU’s nye toldkodeks (EUTK) og gennemføre omfattende ændringer af de nuværende processer på området. I den forbindelse skal vi også købe og udvikle en serie af it-systemer. Vi vil tage de nyeste teknologier i brug, arbejde agilt og udvikle løsninger, som afspejler borgernes og virksomhedernes reelle behov og dagligdag, i overensstemmelse med gældende lovkrav og compliance.    

Udbudsarbejde og teststrategi 

Du bliver ansat i kontoret for it-udvikling i EUTK-programmet og bliver tilknyttet projekter og udbudsarbejde, hvor du: 

  • deltager i udbudsprocessen - herunder sikrer, at funktionelle og ikke-funktionelle krav er testbare - og i udvælgelse af it-leverandører og it-løsninger ud fra et kvalitets- og testmæssigt synspunkt samt deltager i beskrivelse af testtilgang i udbuddet   
  • udarbejder teststrategi for it-anskaffelsen ud fra gældende teststrategi for EUTK-programmet i samarbejde med leverandører og projektets øvrige deltagere og interessenter 
  • er fagligt ansvarlig for aktiviteter relateret til testforberedelse herunder udvikling og gennemgang af testcases, testscripts, udarbejdelse eller fremskaffelse af testdata, etablering af sporbarhed fra krav til testudførelse (testdækning) samt sikre de rette testmiljøer til testgennemførelse  
  • er fagligt ansvarlig for aktiviteter relateret til testudførelsen ift. de valgte testtyper og styrer fejlrapportering, samt sikre at alle krav testes
  • er en del af arbejdet med at identificere og konfigurere applikationer og værktøjer til at understøtte Test Management, samt udførelse og dokumentation ud fra en risikobaseret tilgang i samarbejde med den kvalitetsansvarlige og resten af test teamet. 
     

Erfaren test manager 

Du har flere års erfaring som Test Manager i store projekter og er vant til at tage ansvar for testgennemførelsen ud fra en fastlagt teststrategi. Du kan omsætte forretnings- og systemkrav til teststrategier og –planer for projektet og kan dokumentere resultater fra lignende stillinger. 

Vi forventer, at du: 

  • har erfaring med forretningstest, integrationstest, performancetest og automatiseret test 
  • er metodestærk og kender din test manager værktøjskasse så godt, at du kan tilpasse dem til den aktuelle situation 
  • arbejder struktureret og kan hurtigt danne dig et overblik over et komplekst område, samtidig med at du har øje for detaljen  
  • er drevet af at levere brugerorienterede it-løsninger i den aftalte kvalitet og inden for deadline 
  • er ærlig og nøgtern i din kommunikation med både teams og ledelse og kan kommunikere på både dansk og engelsk    
  • formår at samarbejde med forskellige interessenter, der indimellem har roller og ønsker, som konflikter 
  • kan kommunikere og samarbejde på forskellige niveauer i en organisation samt med eksterne konsulenter og interessenter   
  • kan bevare overblik og det gode humør når der er mange bolde i luften på én gang 
     

Ansøgning og kontakt 

Ansøgning med CV og eksamenspapirer bedes sendt via nedenstående link senest den 16. december 2018. Vi forventer at afholde samtaler løbende. Der vil blive gennemført test som led i ansættelsesproceduren.

Har du spørgsmål til stillingen, er du meget velkommen til at kontakte kontorchef for it-udvikling Christian Vinther på telefon 7238 9083.  

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten, overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest.  

Ansættelsesområdet er skatteministeriet med tilhørende institutioner. 

Dit arbejdssted vil indtil videre være Udviklings- og Forenklingsstyrelsens lokation på Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg. 

Om Udviklings- og Forenklingsstyrelsen 

’I samarbejde med Skatteministeriets øvrige styrelser udvikler vi en fremtidsparat og sikker digital forvaltning’  

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen har til opgave at forenkle og udvikle it-løsninger og forretningsprocesser. Samtidig har styrelsen ansvar for at sikre stabil drift og vedligeholdelse af skatteforvaltningens eksisterende it-systemer. Vores medarbejdere er fagligt kompetente og specialiserede og samtidig i stand til at arbejde tæt sammen med andre fagligheder på tværs af Skatteministeriet. Kun gennem et stærkt fagligt fællesskab på tværs af fagområderne kan vi lykkes med den omfangsrige og komplekse opgave, vi har.  

Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor.  

Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.  

Vi sikrer fundamentet for finansiering af den offentlige sektor

Skatteforvaltningen varetager en vigtig samfundsopgave. Vi opkræver hvert år de ca. 950 mia. kr. i skatter og afgifter, som er fundamentet for finansieringen af det danske samfund. Vi har fokus på at løse vores opgave sikkert og effektivt, og på at alle betaler det, de skal - hverken mere eller mindre. Samtidig skal vi gøre det nemt og trygt for borgere og virksomheder at være i kontakt med os. 

Du får derfor mulighed for at tage ansvar for en vigtig opgave og gøre en forskel. 

Vi har brug for ansatte med mange forskellige faglige kompetencer, og bredden i opgaverne giver også den enkelte mulighed for at få faglige udfordringer og udvikle sig. Vi har et stærkt fokus på god ledelse på alle niveauer, bl.a. for at sikre, at der er balance mellem arbejdsliv og fritid og respekt for det hele menneske. 

Fra d. 1. juli 2018 består skatteforvaltningen af syv nye styrelser med ansvaret for hver sin kerneopgave inden for én juridisk myndighed under Skatteministeriet. Samlet har skatteforvaltningen ca. 7.000 ansatte i hele Danmark. På hjemmesiden www.fra1til7.dk kan du læse mere om planerne for den nye organisering af skatteforvaltningen og om de enkelte styrelsers kerneopgaver og geografiske placering i landet.

Lukket for ansøgninger Gem job

Arbejdssted

Location Frederiksberg

Cookies på it-jobbank

Vi bruger cookies til statistik og til at gøre hjemmesiden mere brugervenlig. Der sættes cookies fra it-jobbank og fra vores samarbejdspartnere. Klikker du videre på siden, accepterer du, at der sættes cookies til disse formål. Læs mere her om vores brug af cookies, herunder hvordan du fravælger brugen af cookies.