Find job

It-sikkerhedsspecialist med fokus på rådgivning

Vil du arbejde med operationel it-sikkerhed, og være med til at gøre en forskel for hele samfundet, så er det måske dig, vi står og mangler i Udviklings- og Forenklingsstyrelsen (UFST)?  

For at sikre at borgere og virksomheder har tillid til Skatteforvaltningen, er it-sikkerhed højt prioriteret, og vi gør alt for at sikre kontinuerlig og sikker drift samt sikre datas fortrolighed, integritet og tilgængelighed.  

Vi søger en erfaren og ambitiøs it-sikkerhedsspecialist, som kan kombinere sin viden inden for it-sikkerhed med en god teknisk indsigt for at understøtte forretningen. Dit primære ansvar er at rådgive udviklingsprojekter m.v. i forhold til implementering af it-sikkerhedsforhold. Derudover vil du løbende blive involveret i et bredt spektrum af større og mindre ad hoc-opgaver, hvor såvel dine personlige som dine faglige kompetencer kommer i spil.  

Som it-sikkerhedsspecialist i Udviklings- og Forenklingsstyrelsen er du ansat i forretningsområdet Drift og Videreudvikling i et operationelt it-sikkerhedskontor. Vi er et team, der foreløbig består af 6 medarbejdere, og som er etableret for proaktivt og kontinuerligt at forbedre den operationelle it-sikkerhed, både internt og eksternt hos vore samarbejdspartnere. Vi beskæftiger os med den nyeste teknologi på it-sikkerhedsområdet og har fokus på løbende kompetenceudvikling. 

Arbejdsopgaverne i teamet 

Sikkerhed i Udviklings- og Forenklingsstyrelsen styres efter principperne i ISO27001 og ISO 27002 og opgaverne, vi som team udfører indenfor disse rammer, omfatter blandt andet:  

  • Rådgivning - vedrørende risk, it-sikkerhed og compliance til vores udviklingsprojekter og øvrige interessenter.  
  • Risikostyring - vurdering af trusselsbilledet, udarbejdelse af sikkerhedsreviews og følge op på at identificerede risici behandles.  
  • Sikkerhed - bidrage til den tekniske implementering af ISO 27002 i et komplekst systemlandskab bestående af mainframes og client/server-miljøer, deltagelse i tværgående operationelle it-sikkerhedsprojekter, verificere de tekniske re-etableringsplaner, krav til leverandørstyring, sikkerhedsscanninger og andre test af it-sikkerheden.  
  • Compliance – deltage i interne it-revisioner, indhente ISAE 3000, ISAE 3402 og ISRS 4400 revisorerklæringer, ISO 27002 compliancemålinger internt og eksternt hos vores samarbejdspartnere samt følge op på at identificerede risici behandles.  
  • Uddannelse - generel information om risk, it-sikkerhed og compliance til vores interessenter.  
  • Rapportering - status rapportering på de ovenfor nævnte områder.
     

Erfaren profil med gennemslagskraft og gode samarbejdsevner

  • Du har erfaring med at arbejde med it-sikkerhedsrelaterede problemstillinger, f.eks. som it-sikkerhedsspecialist, it-arkitekt, lead-udvikler eller tilsvarende.
  • Du har personlig gennemslagskraft og forstår at navigere i en politisk organisation.
  • Du har en akademisk uddannelse gerne med fokus på it. 
  • Du har gode kommunikationsfærdigheder og kan bl.a. udarbejde beslutningsoplæg og rapporter til ledelsen.  
  • Du har en struktureret tilgang med fokus på at levere resultater i forhold til aftalte planer.  
  • Du har gerne relevante certificeringer, eksempelvis CISSP, ISO 27001, TOGAF, eller lignende.  
     

Det er vigtigt, at du kan kommunikere og samarbejde professionelt med både teknikere, ledere og leverandører. Du evner at tænke strategisk og kan omsætte dette til taktiske og operationelle aktiviteter. Samtidig formår du at tænke holistisk og skabe overblik over komplekse problemstillinger, og du går struktureret og systematisk til værks i opgaveløsningen. Du er i stand til at gennemføre sikkerhedsmæssige opgaver og kan stå fast og skære igennem, når det er nødvendigt.  

Hvis det lyder som noget for dig, så kan du blive en del af et team, hvor fokus er på gennemskuelighed i opgaven, løbende værdiskabelse i forhold til slutbrugeren og dyb faglighed hos både medarbejdere og ledere. Vi brænder for at sikre entreprenørånd i opgaveløsningen og arbejder hele tiden på tværs af teams med opgaven i centrum.  

Ansøgning og kontakt  

Send din ansøgning inkl. CV og evt. dokumentation for uddannelse og kompetencer senest den 20. januar 2018. Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte fungerende kontorchef Jasper Uldal på. tlf. 72 37 95 52.  

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten, overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest.  

Du skal være opmærksom på, at ansættelse sker under forudsætning af, at du via Politiets Efterretningstjeneste kan sikkerhedsgodkendes til klassifikationsgraden HEMMELIGT (HEM), da du skal arbejde med klassificerede dokumenter og systemer. 

Dit arbejdssted er indtil videre Østbanegade 123, 2100 København Ø. I løbet af 2019 vil vi flytte til Osvald Helmuts vej 4, 2000 Frederiksberg. Begge adresser ligger tæt på offentlig transport.  

Der kan indgå person- og logiktests i rekrutteringsforløbet.  

Om Udviklings- og Forenklingsstyrelsen 

’I samarbejde med Skatteministeriets øvrige styrelser udvikler vi en fremtidsparat og sikker digital forvaltning’  

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen har til opgave at forenkle og udvikle it-løsninger og forretningsprocesser. Samtidig har styrelsen ansvar for at sikre stabil drift og vedligeholdelse af skatteforvaltningens eksisterende it-systemer. Vores medarbejdere er fagligt kompetente og specialiserede og samtidig i stand til at arbejde tæt sammen med andre fagligheder på tværs af Skatteministeriet. Kun gennem et stærkt fagligt fællesskab på tværs af fagområderne kan vi lykkes med den omfangsrige og komplekse opgave, vi har.  

Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor.  


Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen. 

Vi sikrer fundamentet for finansiering af den offentlige sektor

Skatteforvaltningen varetager en vigtig samfundsopgave. Vi opkræver hvert år de ca. 950 mia. kr. i skatter og afgifter, som er fundamentet for finansieringen af det danske samfund. Vi har fokus på at løse vores opgave sikkert og effektivt, og på at alle betaler det, de skal - hverken mere eller mindre. Samtidig skal vi gøre det nemt og trygt for borgere og virksomheder at være i kontakt med os. 

Du får derfor mulighed for at tage ansvar for en vigtig opgave og gøre en forskel. 

Vi har brug for ansatte med mange forskellige faglige kompetencer, og bredden i opgaverne giver også den enkelte mulighed for at få faglige udfordringer og udvikle sig. Vi har et stærkt fokus på god ledelse på alle niveauer, bl.a. for at sikre, at der er balance mellem arbejdsliv og fritid og respekt for det hele menneske. 

Fra d. 1. juli 2018 består skatteforvaltningen af syv nye styrelser med ansvaret for hver sin kerneopgave inden for én juridisk myndighed under Skatteministeriet. Samlet har skatteforvaltningen ca. 7.000 ansatte i hele Danmark. På hjemmesiden www.fra1til7.dk kan du læse mere om planerne for den nye organisering af skatteforvaltningen og om de enkelte styrelsers kerneopgaver og geografiske placering i landet.

Søg jobbet her Gem job

Arbejdssted

Location København

Cookies på it-jobbank

Vi bruger cookies til statistik og til at gøre hjemmesiden mere brugervenlig. Der sættes cookies fra it-jobbank og fra vores samarbejdspartnere. Klikker du videre på siden, accepterer du, at der sættes cookies til disse formål. Læs mere her om vores brug af cookies, herunder hvordan du fravælger brugen af cookies.