Find job

Systemejer til PPR, CSV og datawarehouse i Børne- og Ungdomsforvaltningen

Er du vores nye systemejer på PPR, CSV og datawarehouse?  

I Børne- og Ungdomsforvaltningen (BUF) starter og slutter alt, hvad vi laver med et barn. Det gælder også, når vi arbejder med forvaltningens it-systemer. Vores højeste mål er at sikre, at it-systemerne understøtter, at børnene kommer så godt på vej som muligt, og at vores kollegaer får mest tid til deres arbejde med børnene og deres forældre. Det gælder også det it-system, som Pædagogisk Psykologisk Rådgivning (PPR) og Center for Specialundervisning for Voksne (CSV) anvender.  

Vi søger en systemejer, som får det driftsmæssige og tekniske ansvar for vores nye fagsystemer til PPR- og CSV-området. I løbet af 2019 skal vi anskaffe et fagsystem til de to områder, pga. det nuværende skal udfases. Du bliver en central projektdeltager i projektet i 2019 og skal efter anskaffelsen sikre en stabil drift og løbende udvikling i tæt samarbejde med PPR og CSV i forvaltningen og Fagligt center. Fagligt Center er en enhed, der sikrer tværgående arbejdsgange og processer indenfor vores forvaltnings fagområder.  

Herudover bliver du systemejer for vores datawarehouse, som er baseret på SAS. Datawarehouse anvendes i store dele af BUF – lige fra distribution af økonomioversigter til levering af grunddata til en række fagsystemer i BUF. Du skal arbejde tæt sammen med vores datanalytikere.  

Som systemejer har du ansvar for

  • brugervenlig og effektiv understøttelse af og teknisk support til København Kommunes PPRs og CSVs sags- og journaliseringspraksis, herunder samarbejde med fagansvarlige og superbrugere 
  • Teknisk understøttelse af vores datawarehouse i samarbejde med vores enheder, der arbejder med ledelsesinformation
  • udarbejdelse af kravspecifikationer, koordination og leverandørstyring  
  • sikring af driftsstabilitet gennem opfølgning, fejlsøgning, styring af releases og koordinering af test  
  • styring af drifts- og udviklingsmidler for systemerne  
  • vedligehold af systemdokumentation, herunder mht. de forretningsprocesser, systemerne understøtter, integrationer til andre systemer mv.  
  • efterlevelse af Københavns Kommunes it-sikkerhedsregulativ i forhold til logning, ledelsestilsyn, håndtering af persondata mv.   
     

Hvem er du?  

Du har en forretnings- og organisationsorienteret tilgang til it. Du er en person med gennemslagskraft og er initiativrig.  

Vi lægger vægt på, at du  

  • er god til at samarbejde og opbygge netværk på tværs af forskellige fagprofiler
  • er udviklingsorienteret og initiativrig  
  • forstår vigtigheden af en veltilrettelagt drift som forudsætning for en effektiv forvaltning med fokus på børn frem for administration
  • kan formidle i et enkelt og ikke-teknisk sprog – såvel mundtligt som skriftligt, når man kommunikerer med slutbrugerne og deres ledelse.
     

Det er en fordel, at du har erfaring med at arbejde med ESDH- og datawarehousesystemer, men ikke et krav. Det er også en fordel, at du har erfaring fra det offentlige, men ikke et krav.  

Du kommer ikke til at have direkte ”hands on” i forhold til kode eller server, men det er en fordel, at du har en teknisk baggrund, så du kan agere bindeled mellem forskellige interessenter i form af PPR, CSV, Koncern IT og eksterne leverandører. Du må gerne have en uddannelse inden for it, men andre uddannelser med kombination af forretningsmæssig og teknisk indsigt kan også være relevant. Det er et krav, at du har et par års erfaring inden for it-området.  

Om os  

Du kommer til at indgå i teamet Digitalisering og it, der består af systemejere og it-projektledere, der samarbejder om at sikre systemunderstøttelse af forretningsbehovene i Børne- og Ungdomsforvaltningen. Vi er et travlt og engageret kontor, hvor vi udfordrer tingenes tilstand og forsøger at bringe nye ideer ind i organisationen. Vi har en uformel tone, og det skal være sjovt og rart at komme på arbejde. Derfor er det en værdi, at vi passer på hinanden, særligt i travle perioder. Som en del af din opstart får du en af dine kollegaer som er systemejer som din mentor. Vi slår denne stilling op, da vores nuværende systemejer stopper.  

Vi tilbyder  

  • en spændende og udfordrende stilling med forskelligartede opgaver og stor kontaktflade til forvaltningens forskellige fagområder  
  • et arbejde i en stor organisation i udvikling  
  • gode personlige udviklingsmuligheder  
  • ansættelse efter gældende overenskomst.
     

Vi forventer at ansætte efter en løn på lønniveau 4-6 dvs. en anciennitet på omkring tre-fire år for en kandidat (cand.mag., cand.scient., mag.scient.,cand.it. m.fl). Det er dog ikke et krav, at ansøger er kandidat. Ansøgere med anden uddannelse opfordres også til at søge.  

Forventet tiltrædelse den 1. marts 2019. Stillingen er en fastansættelse.

Yderligere information  

Vil du vide mere om stillingen, kan du kontakte digitaliseringschef Louise Sofie Kehler på 4049 4236.

Søg stillingen via "Søg jobbet her" senest fredag den 18. januar 2019.    

Vi afholder samtaler i uge 4-5.  

Lukket for ansøgninger Gem job

Arbejdssted

Location København

Cookies på it-jobbank

Vi bruger cookies til statistik og til at gøre hjemmesiden mere brugervenlig. Der sættes cookies fra it-jobbank og fra vores samarbejdspartnere. Klikker du videre på siden, accepterer du, at der sættes cookies til disse formål. Læs mere her om vores brug af cookies, herunder hvordan du fravælger brugen af cookies.