Find job

Projektmedarbejder til IT-kompetenceprojekt

Vil du være med til at sikre uddannelse af sagsbehandlerne i fagstyrelserne i skatteforvaltningen, som skal arbejde med og i de nye it-systemer, som udvikles af Udviklings- og Forenklingsstyrelsen? Har du gode formidlingsevner og er god til relationer? Så er det måske dig, vi leder efter.   

Du bliver en del af kontoret for Administrationsgrundlag og Implementeringer, der består af ca. 60 engagerede medarbejdere. Vi beskæftiger os bredt med formidling og implementering i relation til det nye ejendomsvurderingssystem, der udvikles til Vurderingsstyrelsen. Vi skriver de instrukser, sagsbehandlerne skal arbejde efter, de breve borgerne modtager og vejledningerne i brugen af systemet bl.a. 

Ydermere tilrettelægger vi undervisningen i de juridiske instrukser og it-systemer, som sagsbehandlerne i Vurderingsstyrelsen skal arbejde efter, og vi bistår fagstyrelsen med oplysninger og løsninger til deres produktionsstyring. 

Vi samarbejder med en masse dygtige kollegaer fra andre afdelinger i Udviklings- og forenklingsstyrelsen og ikke mindst fagstyrelsen selv.   

Kontoret for Administrationsgrundlag og Implementeringer er en del af det område i Udviklings- og Forenklingsstyrelsen, der har ansvar for at udvikle det kommende system for inddrivelse samt det system, der skal understøtte de kommende nye ejendomsvurderinger.  

Koordinering og undervisning 

Som vores nye projektmedarbejder vil du arbejde tæt sammen med projektets projektleder, 1-2 konsulenter med et særligt fokus på det rent visuelle udtryk og have et stort samarbejde med modtagerorganisationen. Du får et medansvar for at skabe dialog og koordinering med det øvrige implementeringsprogram, særligt det team, der udarbejder de juridiske instrukser men også teams med ansvar for forretningsafklaringer og systemudvikling. Det indebærer en aktiv deltagelse og løsning af udfordringer på tværs af programmet.  

Derudover får du til opgave at:

  • Deltage i udvikling af undervisningsmateriale om ejendomsvurderingssystemet herunder udvikling af klikvejledninger  
  • Deltage i tilrettelæggelse og afvikling af undervisningen  
  • Udarbejde og bistå til afvikling af workshops indenfor undervisning, fx om kvalitetssikring 
  • Arbejde med forandringsledelse 
  • Udarbejde oplæg til styregrupper og beslutningsfora samt løbende projektafrapportering.
     

Om dig  

Vi forstiller os, at du har en relevant videregående uddannelse fx cand.soc.udd, cand.it, cand.merc., og har 3-5 års erfaring. Vi forventer, at du har erfaring med formidling og facilitering. Det er en fordel, hvis du har erfaring med projektledelse og har kendskab til at arbejde i en it-organisation, hvor tingene går stærkt samt, at du har lyst til at arbejde i en organisation, som arbejder efter en agil metode og indenfor rammeværket SAFe.  

For at lykkes i stillingen, er det vigtigt, at du:  

  • har stor interesse for at udvikle læringsmaterialer  
  • evner at omsætte komplicerede informationer, processer og strategier til klart og forståeligt materiale 
  • er nysgerrig overfor det, du ikke forstår, og har en veludviklet sans for at bygge broer på tværs af fagligheder og ansvarsområder  
  • formår at håndtere mange interessenter, der indimellem har roller og ønsker, som konflikter med hinanden 
  • er god til at planlægge, prioritere og realisere dine leverancer også under et til tider stort arbejds- og tidspres 
  • arbejder struktureret og er initiativrig samt løsningsorienteret.
     

Ansøgning og kontakt 

Send din ansøgning med CV, eksamenspapirer og eventuelle udtalelser via linket ”Søg jobbet her”, så vi har den senest torsdag den 17. januar kl. 13.00. Vi holder samtaler løbende. 

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte kontorchef Rikke Ørum på tlf. 41 28 09 52. Der kan indgå en logisk analyse og en personanalyse i ansættelsesforløbet.  

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten, overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. 

Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest og referencer. Ansættelsesområdet er skatteministeriet med tilhørende institutioner.  

Dit arbejdssted vil være Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg.   

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen 

’I samarbejde med Skatteministeriets øvrige styrelser udvikler vi en fremtidsparat og sikker digital forvaltning’  

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen har til opgave at forenkle og udvikle it-løsninger og forretningsprocesser. Samtidig har styrelsen ansvar for at sikre stabil drift og vedligeholdelse af skatteforvaltningens eksisterende it-systemer. Vores medarbejdere er fagligt kompetente og specialiserede og samtidig i stand til at arbejde tæt sammen med andre fagligheder på tværs af Skatteministeriet. Kun gennem et stærkt fagligt fællesskab på tværs af fagområderne kan vi lykkes med den omfangsrige og komplekse opgave, vi har.  

Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor.  

Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.  

Vi sikrer fundamentet for finansiering af den offentlige sektor

Skatteforvaltningen varetager en vigtig samfundsopgave. Vi opkræver hvert år de ca. 950 mia. kr. i skatter og afgifter, som er fundamentet for finansieringen af det danske samfund. Vi har fokus på at løse vores opgave sikkert og effektivt, og på at alle betaler det, de skal - hverken mere eller mindre. Samtidig skal vi gøre det nemt og trygt for borgere og virksomheder at være i kontakt med os. 

Du får derfor mulighed for at tage ansvar for en vigtig opgave og gøre en forskel. 

Vi har brug for ansatte med mange forskellige faglige kompetencer, og bredden i opgaverne giver også den enkelte mulighed for at få faglige udfordringer og udvikle sig. Vi har et stærkt fokus på god ledelse på alle niveauer, bl.a. for at sikre, at der er balance mellem arbejdsliv og fritid og respekt for det hele menneske. 

Fra d. 1. juli 2018 består skatteforvaltningen af syv nye styrelser med ansvaret for hver sin kerneopgave inden for én juridisk myndighed under Skatteministeriet. Samlet har skatteforvaltningen ca. 7.000 ansatte i hele Danmark. På hjemmesiden www.fra1til7.dk kan du læse mere om planerne for den nye organisering af skatteforvaltningen og om de enkelte styrelsers kerneopgaver og geografiske placering i landet.

Lukket for ansøgninger Gem job

Arbejdssted

Location Frederiksberg

Cookies på it-jobbank

Vi bruger cookies til statistik og til at gøre hjemmesiden mere brugervenlig. Der sættes cookies fra it-jobbank og fra vores samarbejdspartnere. Klikker du videre på siden, accepterer du, at der sættes cookies til disse formål. Læs mere her om vores brug af cookies, herunder hvordan du fravælger brugen af cookies.