Find job

Dygtige udviklere til udvikling af automatiseret test i agil kontekst

Har du den indsigt i agil test der skal til for at få succes med kvalitetssikring inden for udvikling af it-systemer på inddrivelses- samt øvrige skattefaglige områder i Danmarks skatteforvaltning? Vil du arbejde skulder ved skulder med vores dygtige full-stack teams og være med til at sikre en smart og effektiv test approach? Så er du måske vores nye udvikler i Udviklings- og Forenklingsstyrelsen (UFST).

Som udvikler af (software-)robotter til automatiseret test i agil test vil du få en meget vigtig rolle i udviklingen af it-systemer til den danske skatteforvaltning, hvor bl.a. opkrævning og inddrivelsesområdet er i fokus i øjeblikket. Udviklingen foregår i sprint-baserede slots efter agile principper. Vi arbejder med SCRUM i SAFe-rammeværket, hvilket betyder daglige stand-up’s, kanban boards og leverancer i continuous releases.

Vi bevæger os i den yderste frontlinje i forhold til implementering af automatiseret test til understøttelse af continuous delivery og afsøger både nye metoder og værktøjer i vores bestræbelser på at skubbe grænserne.

Jobbet som udvikler af automatiseret test

Som udvikler af automatiseret test i UFST vil du indgå i et team med både manuelle testere og udviklere af automatiseret test m.fl., som sikrer en effektiv udvikling og test. Vi forestiller os som udgangspunkt, at du har lyst til at:

  • udvikle automatiserede tests i Java 
  • arbejde med teknologier som Git, Jenkins, TestNG, Jira m.fl. 
  • være en del af en organisation der benytter SAFe og tror på continuous delivery  
  • arbejde med de nyeste teknologier inden for robotics og softwareudvikling 
  • arbejde på en spændende og udfordrende arbejdsplads med højt til loftet.
     

Da Udviklings- og Forenklingsstyrelsen er en forholdsvis ny organisation, er der gode udviklingsmuligheder og der kan forventes løbende justeringer af opgaveporteføljen og organisationen.

Du trives med at testområdet er i fokus

Du har lyst til at være med til at flytte grænserne for test i store og komplekse it-projekter og opbygge en unik erfaring med udvikling af (software-)robotter til automatiseret test i agil test. Ligeledes har du lyst til at bidrage med kvalitetssikring i agil udvikling efter SAFe-principper. Det er en fordel, hvis du trives med konstant fokus på testområdet som en naturlig del af den agile udvikling. Som person er du tillidsfuld, og via din gode kommunikation er du i stand til at engagere interessenter på forskellige niveauer i organisationen. Du formår at balancere nye metoder og anerkendte fremgangsmåder.

Udover ovenstående har du:

  • interesse for implementering af Test Driven Development og andre best practices på testområdet 
  • en god forståelse for udfordringer og styrker der er forbundet med it-udvikling 
  • kendskab til de nyeste værktøjer til effektivisering af testforløbet og sikre at continuous release er stærkt engageret i agil udvikling og effektiv test 
  • muligvis erfaring fra en lignende stilling, men du kan også sagtens søge som nyuddannet, så længe du har lysten og den rette indstilling.
     

Grundig introduktion og onboarding

Du kan se frem til at blive en del af et spændende og innovativt team præget af tæt samarbejde og viljen til at lykkes. Vi har en uformel omgangstone, og vores daglige sparring, medarbejdere imellem, er en forudsætning for skabelsen af gode løsninger, der fungerer i dag og er forberedt til i morgen. Du vil indgå i et grundigt introduktions- og oplæringsforløb for hurtigt at kunne arbejde selvstændigt med opgaverne.

Din nye arbejdsplads

Udviklings- og Forenklingsstyrelsens arbejde har indflydelse på alle danskeres liv og på al offentlig finansiering i Danmark. Med stor indflydelse følger et stort ansvar, hvorfor vores arbejde skal leve op til de højeste faglige standarder og vi skal være dybt fagligt specialiserede, samtidig med at vi har øje for hele samfundets behov – det er her din faglighed kommer ind i billedet og hjælper til med at de bedste forudsætninger findes for forskellige grupper af fagspecialister. Kernen i vores arbejde er høje ambitioner, et fælles mål om integritet og transparens, hvorfor der er stort fokus på optimal ledelse og udvikling af samtlige ansatte, professionelt såvel som menneskeligt.

Ansøgning og kontakt

Send din ansøgning med CV, eksamenspapirer og eventuelle udtalelser via linket ”Søg jobbet her” senest 3. februar 2019. Vi holder samtaler løbende.

Har du spørgsmål til stillingen er du meget velkommen til at kontakte Andreas Agerskov på tlf. 72 37 11 33. 

Der kan indgå en logisk analyse og en personanalyse i ansættelsesforløbet.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten, overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Tiltrædelse er snarest muligt. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest.

Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Arbejdsstedet vil være Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg.

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen

’I samarbejde med Skatteministeriets øvrige styrelser udvikler vi en fremtidsparat og sikker digital forvaltning’ .

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen har til opgave at forenkle og udvikle it-løsninger og forretningsprocesser. Samtidig har styrelsen ansvar for at sikre stabil drift og vedligeholdelse af skatteforvaltningens eksisterende it-systemer. Vores medarbejdere er fagligt kompetente og specialiserede og samtidig i stand til at arbejde tæt sammen med andre fagligheder på tværs af Skatteministeriet. Kun gennem et stærkt fagligt fællesskab på tværs af fagområderne kan vi lykkes med den omfangsrige og komplekse opgave, vi har.   

Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor.

Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

Vi sikrer fundamentet for finansiering af den offentlige sektor

Skatteforvaltningen varetager en vigtig samfundsopgave. Vi opkræver hvert år de ca. 950 mia. kr. i skatter og afgifter, som er fundamentet for finansieringen af det danske samfund. Vi har fokus på at løse vores opgave sikkert og effektivt, og på at alle betaler det, de skal - hverken mere eller mindre. Samtidig skal vi gøre det nemt og trygt for borgere og virksomheder at være i kontakt med os. 

Du får derfor mulighed for at tage ansvar for en vigtig opgave og gøre en forskel. 

Vi har brug for ansatte med mange forskellige faglige kompetencer, og bredden i opgaverne giver også den enkelte mulighed for at få faglige udfordringer og udvikle sig. Vi har et stærkt fokus på god ledelse på alle niveauer, bl.a. for at sikre, at der er balance mellem arbejdsliv og fritid og respekt for det hele menneske. 

Fra d. 1. juli 2018 består skatteforvaltningen af syv nye styrelser med ansvaret for hver sin kerneopgave inden for én juridisk myndighed under Skatteministeriet. Samlet har skatteforvaltningen ca. 7.000 ansatte i hele Danmark. På hjemmesiden www.fra1til7.dk kan du læse mere om planerne for den nye organisering af skatteforvaltningen og om de enkelte styrelsers kerneopgaver og geografiske placering i landet.

Søg jobbet her Gem job

Arbejdssted

Location Frederiksberg

Cookies på it-jobbank

Vi bruger cookies til statistik og til at gøre hjemmesiden mere brugervenlig. Der sættes cookies fra it-jobbank og fra vores samarbejdspartnere. Klikker du videre på siden, accepterer du, at der sættes cookies til disse formål. Læs mere her om vores brug af cookies, herunder hvordan du fravælger brugen af cookies.