Find job

Systemejer med SAP ABAP-kompetencer til applikationsdrift

Hvidovre, Koncern IT, Rigspolitiet

Det er af stor betydning at administrere, drifte, vedligeholde og videreudvikle politiets SAP-applikationer. På den måde sikres stabil og robust IT-drift, således at alle politiets HR- og logistikprocesser fungerer optimalt. Politiet har derved, med hjælp fra dig, de bedst mulige betingelser for at løse deres samfundsmæssige opgaver. 

Om os og jobbet

Sektionen Administrative Applikationer er en del af Center for Drift i Rigspolitiets Koncern IT, som leverer IT-service til Rigspolitiet og hele politiet.
I Administrative Applikationer er vi 27 medarbejdere, hvor du indgår i SAP-teamet på 18 medarbejdere. Vi består af folk med såvel politifaglig som IT-faglig baggrund, der i det daglige driver SAP BASIS, SAP HR og SAP Logistik. I teamet har vi godt humør, brænder for vores arbejde og sætter faglighed, ansvarlighed og grundighed i højsædet.

Du har i samarbejde med teamet ansvar for udvikling af SAP-løsninger i forhold til indgivne projekter, ændringsanmodninger, håndtering af incidents, deltagelse i udviklingsprojekter mv. I starten af din ansættelse har du fokus på SAP Logistik, hvor flere projekter er i pipeline. Når det er nødvendigt, bistår du i test såvel i samarbejde med interne medarbejdere som eksterne leverandører. På den måde sikrer du, at ændringer til løsningerne kan tages i brug. Du bistår ligeledes i at koordinere opgaver i forhold til om de kan løses internt, eller om eksterne leverandører skal inddrages. Du deltager i projekter både som projektmedarbejder og tester, herunder bidrager du med systemmæssige afklaringer samt hjælper til i udarbejdelse af teststrategier, drejebøger og testcases. Endelig har du systemejerskab af en eller flere applikationer i sektionen.

Din opstart i sektionen består af en introduktion til Koncern IT, Rigspolitiet og øvrige forretningsområder, samt en grundig oplæring i systemlandskabet. Specifikt vil oplæringen foregå ved klasserumsundervisning, sidemandsoplæring samt relevant e-læring.

Om dig

Vi forventer, at du har SAP IT-faglig uddannelse og minimum 5 års erfaring som SAP ABAP-udvikler inden for HR- og logistikområdet. Vi lægger vægt på, at du evner at indgå i samarbejdsrelationer med andre faggrupper omkring opgaveløsningen – dette hvad enten der er tale om kollegaer eller eksterne leverandører.
Som person er du serviceminded, og i kraft af din udadvendte profil skaber og opretholder du gode relationer til brugere og leverandører.

Ansættelsesforhold

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til de til enhver tid gældende aftaler mellem Finansministeriet og Akademikernes Centralorganisation.

Har du en anden uddannelsesmæssig baggrund, bliver du ansat på overenskomstvilkår i henhold til den til enhver tid gældende organisationsaftale for kontorfunktionærer i staten mellem Finansministeriet og HK/STAT samt OAO-S-fællesoverenskomst.

Ansættelsesområdet er Rigspolitiet, og dit arbejdssted bliver Rigspolitiets Koncern IT med adresse på Landlystvej 34, 2650 Hvidovre.

Det er en forudsætning for ansættelse, at du kan blive sikkerhedsgodkendt, ligesom du skal kunne opretholde sikkerhedsgodkendelsen gennem hele din ansættelse.

Kontakt

I din ansøgning bedes du redegøre for din konkrete erfaring med applikationsdrift, samt hvad du mener, at netop du kan bidrage med i stillingen.

Har du spørgsmål, eller vil du vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte sektionsleder Kim Senger på telefon 2286 0532. Du kan finde generel information om politiet på www.politi.dk

Når du søger en stilling i politiet, opretter du samtidig en profil i vores rekrutteringssystem. Hvis du søger flere jobs i politiet, skal du lægge en ansøgning og et CV ind i systemet pr. ansøgt job. Du skal derfor ikke slette tidligere dokumenter, hvis du søger endnu et job. Det er først, hvis du har fået afslag på en søgt stilling, at du kan slette dokumenterne knyttet dertil. Vi anbefaler, at du navngiver dine dokumenter, så det fremgår, hvilket job du søger. Foruden ansøgning og CV, bedes du uploade dit eksamensbevis. Du skal uploade alle dokumenter i pdf-format.
Vi opfordrer alle kvalificerede til at søge uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold.

Vi forventer at afholde 1. samtaler: Uge 10, 2019

Ansøgningsfrist: 28. februar 2019


Koncern IT

Cirka 430 medarbejdere i Koncern IT udvikler og driver it-systemer for politiets omkring 15.000 ansatte, heraf 11.000 polititjenestemænd. Vi styrer it-projekter, udvikler softwareløsninger og sikrer med drift og support, at it-understøttelsen hjælper politiforretningen med at forebygge og forhindre kriminalitet. 

Ledelsesmæssigt har vi fokus på at udvikle alle ansatte, både professionelt og menneskeligt. Vi samarbejder på tværs af organisationen om at løfte kvaliteten og understøtte politiets kerneopgaver. Høje ambitioner og fælles mål om integritet og transparens er kernen i vort arbejde. Vores daglige sparring er en forudsætning for, at vi skaber gode løsninger, der fungerer i dag og er forberedt på i morgen.

Rigspolitiet er politiets øverste myndighed og har det overordnede ansvar for Danmarks 12 politikredse, politiet i Grønland og politiet på Færøerne. Rigspolitiet sætter retningen og udarbejder overordnede strategier for hele politiet i tæt samarbejde med politikredsene.

Søg jobbet her Gem job

Arbejdssted

Location Hvidovre

Cookies på it-jobbank

Vi bruger cookies til statistik og til at gøre hjemmesiden mere brugervenlig. Der sættes cookies fra it-jobbank og fra vores samarbejdspartnere. Klikker du videre på siden, accepterer du, at der sættes cookies til disse formål. Læs mere her om vores brug af cookies, herunder hvordan du fravælger brugen af cookies.