Find job

Testdata managers til store it-udviklingsprojekter

Brænder du for test, kvalitet og håndtering af komplekse data til test? Har du lyst til at arbejde i en stor organisation med komplekse projekter og skabe overblik over testdata? Så har vi et spændende job til dig

Skab overblik over en stor mængde testdata 

Testdata er afgørende for, at test kan gennemføres effektivt. En testdata manager sikrer, at testdata har et integreret datagrundlag for test, hvilket bidrager til optimal kvalitet til gavn for it-løsningen. 

Som testdata manager har du ansvar for at fremfinde, analysere, udvikle, oprette og administrere testdata i systemer under test, samt i fødesystemer. Det sker i tæt samarbejde med relevante system- og platformejere samt eksterne dataleverandører.

I test af integrerede systemer stilles der krav om, at testdata hænger sammen på tværs. Derfor skal du som testdata manager vedligeholde et overblik over de oprettede testdata og sikre, at testdata bliver genanvendt til nye testcases, hver gang det kan lade sig gøre. Vi stiller ligeledes krav til vedligeholdelse af testdata i mocks/stub.

Du vil blive tilknyttet kontoret, Kvalitetssikring og test, der har til ansvar at udvikle, teste og kvalitetssikre test af UFSTs projekter. Kontoret indeholder følgende specialistroller: Testdata managere, Testmanagere, Testkoordinatorer/forandringskoordinatorer, testere, procesmedarbejdere samt udvikler til automaseret test.  

Det daglige arbejde foregår i forskellige projekter i UFST, hvor test med det agile-rammeværk bliver anvendt.  

Dine primære opgaver er: 

  • Udredning af behov for testdata i forbindelse med testdesign 
  • Udvikling af tekniske løsninger til berigelse af testdata, der implementeres i samarbejde med tekniske testere 
  • Koordinering med diverse dataleverandører og systemejere for fødesystemer 
    • Fastlægge procedurer for berigelse af testdata 
    • Strukturere dataformater i forbindelse med bestilling af testdata 
    • Budget- og økonomistyring i forhold til indkøb af testdata 
  • Administration og vedligeholdelse af testdata 
  • Registrere og vedligeholde overblik over tilgængelige testdata 
    • Tildeling af testdata til tests 
    • Opfølgning på tildelte testdata med henblik på genanvendelse 
  • Uddanne og/eller bistå i håndtering af testdata på tværs af organisationen.
     

Positiv kollega med stor forståelse for testdata 

Vi forestiller os, at du har eller er ved at afslutte en relevant uddannelse inden for IT fx som datamatiker. Du kan også have opnået tilsvarende relevant faglighed, kvalifikationer og kompetencer gennem relevant erfaring. Det vigtigste er, at du har forståelse for testdata og er nysgerrig på at assistere relevante parter i projekter med testdata. 

Du er god til at danne dig et overblik over opgaver og du arbejder struktureret – også når der er pres på. Du tager ejerskab og følger opgaverne til dørs. Da du skal samarbejde på tværs i organisationen, er det vigtigt for os, at du trives med at arbejde i teams, er hjælpsom og har en positiv tilgang til opgaver og mennesker. 

Derudover har du følgende kompetencer: 

  • Stor erfaring med Excel 
  • Kendskab til QualityCenter, Office, Jira/Confluence og SharePoint, er en fordel 
  • Kendskab til SoapUI, Java-værktøjer og databaser (SQL) er en fordel. 
     

Om din nye arbejdsplads  

ICIs arbejde har indflydelse på alle danskeres liv og på al offentlig finansiering i Danmark. Med stor indflydelse følger et stort ansvar, hvorfor vores arbejde skal leve op til de højeste faglige standarder og vi skal være dybt fagligt specialiserede, samtidig med at vi har øje for hele samfundet behov – det er her din faglighed kommer ind i billedet og hjælper til med at de bedste forudsætninger findes for forskellige grupper af fagspecialister.  

Vi hjælper hinanden og arbejder sammen for hele tiden at øge kvaliteten af alt hvad vi gør. Kernen i vores arbejde er høje ambitioner, et fælles mål om integritet og transparens, hvorfor der er stort fokus på optimal ledelse og udvikling af samtlige ansatte, professionelt såvel som menneskeligt.  

Ansøgning og kontakt 

Send din ansøgning med CV, eksamenspapirer og eventuelle udtalelser via linket ”Søg jobbet her” senest d. 28. februar 2019. 

Yderligere oplysninger om stillingen fås hos Testdata manager, Hasan Sutcu på telefon 72 37 06 30. 

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten, overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. 

Der kan indgå en logisk analyse og en personanalyse i ansættelsesforløbet. 

Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest. Arbejdsstedet vil være Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg.  

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen  

’I samarbejde med Skatteministeriets øvrige styrelser udvikler vi en fremtidsparat og sikker digital forvaltning’   

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen har til opgave at forenkle og udvikle it-løsninger og forretningsprocesser. Samtidig har styrelsen ansvar for at sikre stabil drift og vedligeholdelse af skatteforvaltningens eksisterende it-systemer. Vores medarbejdere er fagligt kompetente og specialiserede og samtidig i stand til at arbejde tæt sammen med andre fagligheder på tværs af Skatteministeriet. Kun gennem et stærkt fagligt fællesskab på tværs af fagområderne kan vi lykkes med den omfangsrige og komplekse opgave, vi har.   

Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor.   

Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen. 

Vi sikrer fundamentet for finansiering af den offentlige sektor

Skatteforvaltningen varetager en vigtig samfundsopgave. Vi opkræver hvert år de ca. 950 mia. kr. i skatter og afgifter, som er fundamentet for finansieringen af det danske samfund. Vi har fokus på at løse vores opgave sikkert og effektivt, og på at alle betaler det, de skal - hverken mere eller mindre. Samtidig skal vi gøre det nemt og trygt for borgere og virksomheder at være i kontakt med os. 

Du får derfor mulighed for at tage ansvar for en vigtig opgave og gøre en forskel. 

Vi har brug for ansatte med mange forskellige faglige kompetencer, og bredden i opgaverne giver også den enkelte mulighed for at få faglige udfordringer og udvikle sig. Vi har et stærkt fokus på god ledelse på alle niveauer, bl.a. for at sikre, at der er balance mellem arbejdsliv og fritid og respekt for det hele menneske. 

Fra d. 1. juli 2018 består skatteforvaltningen af syv nye styrelser med ansvaret for hver sin kerneopgave inden for én juridisk myndighed under Skatteministeriet. Samlet har skatteforvaltningen ca. 7.000 ansatte i hele Danmark. På hjemmesiden www.fra1til7.dk kan du læse mere om planerne for den nye organisering af skatteforvaltningen og om de enkelte styrelsers kerneopgaver og geografiske placering i landet.

Søg jobbet her Gem job

Arbejdssted

Location Frederiksberg

Cookies på it-jobbank

Vi bruger cookies til statistik og til at gøre hjemmesiden mere brugervenlig. Der sættes cookies fra it-jobbank og fra vores samarbejdspartnere. Klikker du videre på siden, accepterer du, at der sættes cookies til disse formål. Læs mere her om vores brug af cookies, herunder hvordan du fravælger brugen af cookies.