Find job

Data Warehouse lead-udvikler

Ejendomsvurderingen skal bygge på et solidt datagrundlag! 

Kan du være rygraden i det hold, der udvikler og leverer fundamentet for skatteforvaltningens kommende ejendomsvurderingssystem? Brænder du for data, herunder ETL, kompleks datamodellering og er analytisk og grundig i din fremgangsmåde? Så har vi et spændende job til dig!  

Data Warehouse faglighed, udsyn og medindflydelse på retning 

Som Data Warehouse lead udvikler i kontoret Data Management 2 kommer du til at spille en central rolle i at udvikle og effektivisere skatteforvaltningens kommende ejendomsvurderingssystem - og du vil være en bærende kraft i systemets fremtidige design. 

Udviklingen af skatteforvaltningens kommende ejendomsvurderingssystem er samlet i et program bestående af en række dele og projekter. Som Data Warehouse lead-udvikler kommer du til at arbejde i en meget central del af programmet, nemlig i det team der har ansvaret for at tilvejebringe og transformere de grunddata systemet bygger på. Og du vil indgå i arbejdet med at sikre overlevering til driftsorganisationen.  

Du vil som Data Warehouse lead udvikler medvirke til at:  

  • designe og videreudvikle ETL til populering af Data Warehouse-løsning baseret på forretningsmæssige krav 
  • udvikle og vedligeholde datahåndteringsprocesser 
  • rådgive og vejlede andre teams om data og brugen af data 
  • effektivisere driften af systemets Data Warehouse. 
     

Vi forventer at du: 

  • har et solidt kendskab til generelle datamodelleringsprincipper og kendskab til Data Vault modelleringsprincipper  
  • kan fungere som lead på datamodelleringsopgaver  
  • har erfaring med drift og produktion af Data Warehouse-løsninger  
  • er god til at kommunikere svære problemstillinger 
  • har erfaring med at arbejde agilt 
  • trives med at arbejde i en politisk organisation. 
     

Vi bruger SAS DI-Studio som ETL-værktøj og MS-SQL som database. Data er modelleret i en Data Vault. Det er en fordel hvis du har kendskab til dette. 

Du skal have lyst til at arbejde i et miljø, hvor det til tider går stærkt, og hvor der er store muligheder for at blive udfordret i arbejdet med at løfte en meget vigtig samfundsopgave. Du er således god til at planlægge, prioritere og realisere dine og teamets leverancer.  

Mulighed for at blive en del af en af Danmarks største data- og analyseafdelinger 

Kontoret hører under Data og Analyse i Udviklings- og Forenklingsstyrelsen, som er ansvarlig for udvikling og drift af skatteforvaltningens samlede dataplatform, Kontoret indgår i programmet ICE, der udvikler et nyt ejendomsvurderingssystem. Kontorets ansvar er, at data fra eksterne kilder er tilgængeligt, anvendeligt og kvalitetssikret. Dette sikres gennem høj faglighed og via tæt samarbejde mellem dataanvendere og leverandører.   

Grundig introduktion og onboarding 

I skatteforvaltningen har vi fokus på en god work/life balance. Der er mulighed for at gå i dybden med opgaverne. Du kan se frem til at indgå i et grundigt introduktions- og oplæringsforløb for hurtigt at kunne arbejde selvstændigt med opgaverne. 

Ansøgning og kontakt  

Send din ansøgning sammen med CV og eksamensbevis via linket ”Søg jobbet her” senest den 21. april 2019. Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte fungerende kontorchef Janus Boesen Agerbo på tlf. 72 38 87 21 eller på mail: jag@UFST.DK. Vi forventer at benytte personprofilanalyse og logisk test i rekrutteringsprocessen.   

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten, overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Ansættelsesområdet er skatteministeriet med tilhørende institutioner. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest.   

Dit arbejdssted bliver indtil videre Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg.  

Om Udviklings- og Forenklingsstyrelsen  

’I samarbejde med Skatteministeriets øvrige styrelser udvikler vi en fremtidsparat og sikker digital forvaltning’  

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen har til opgave at forenkle og udvikle it-løsninger og forretningsprocesser. Samtidig har styrelsen ansvar for at sikre stabil drift og vedligeholdelse af skatteforvaltningens eksisterende it-systemer. Vores medarbejdere er fagligt kompetente og specialiserede og samtidig i stand til at arbejde tæt sammen med andre fagligheder på tværs af Skatteministeriet. Kun gennem et stærkt fagligt fællesskab på tværs af fagområderne kan vi lykkes med den omfangsrige og komplekse opgave, vi har.  

Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor. 

Læs mere om Udviklings- og Forenklingsstyrelsen på www.ufst.dk 

Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.  

Vi sikrer fundamentet for finansiering af den offentlige sektor

Skatteforvaltningen varetager en vigtig samfundsopgave. Vi opkræver hvert år de ca. 950 mia. kr. i skatter og afgifter, som er fundamentet for finansieringen af det danske samfund. Vi har fokus på at løse vores opgave sikkert og effektivt, og på at alle betaler det, de skal - hverken mere eller mindre. Samtidig skal vi gøre det nemt og trygt for borgere og virksomheder at være i kontakt med os. 

Du får derfor mulighed for at tage ansvar for en vigtig opgave og gøre en forskel. 

Vi har brug for ansatte med mange forskellige faglige kompetencer, og bredden i opgaverne giver også den enkelte mulighed for at få faglige udfordringer og udvikle sig. Vi har et stærkt fokus på god ledelse på alle niveauer, bl.a. for at sikre, at der er balance mellem arbejdsliv og fritid og respekt for det hele menneske. 

Fra d. 1. juli 2018 består skatteforvaltningen af syv nye styrelser med ansvaret for hver sin kerneopgave inden for én juridisk myndighed under Skatteministeriet. Samlet har skatteforvaltningen ca. 7.000 ansatte i hele Danmark. På hjemmesiden www.fra1til7.dk kan du læse mere om planerne for den nye organisering af skatteforvaltningen og om de enkelte styrelsers kerneopgaver og geografiske placering i landet.

Søg jobbet her Gem job

Arbejdssted

Location Frederiksberg

Cookies på it-jobbank

Vi bruger cookies til statistik og til at gøre hjemmesiden mere brugervenlig. Der sættes cookies fra it-jobbank og fra vores samarbejdspartnere. Klikker du videre på siden, accepterer du, at der sættes cookies til disse formål. Læs mere her om vores brug af cookies, herunder hvordan du fravælger brugen af cookies. Du kan altid trække samtykke tilbage ved at slette cookies.