Find job

Teknisk delprojektleder til it-driftsudbud

Motiveres du af at have det tekniske ansvar i forbindelse med genudbud af store it-systemer, som er kritiske for et velfungerende samfund? Har du et fornuftigt teknisk fundament og er du god til at kommunikere og samarbejde? Så er det måske dig, vi har brug for.

Vi er et kontor, der opbygger stærke kompetencer for at gennemføre udbudsprojekter og fokuserer på at arbejde effektivt. Center for Udbud (CFU) driver udbudsprojekter ud fra et 360 graders princip, hvor vi fokuserer på jura, økonomi, sikkerhed, teknik og forretningsbehov.

Effektiv udbudsproces i fokus

Du vil blive en integreret del af projektgrupper, der planlægger og gennemfører it-driftsudbud i kontoret Center for Udbud, hvor du bliver den tekniske ressource der opererer i analysefasen, specificeringsfasen, udbudsfasen og transitionsfasen. Du vil være bindeleddet mellem systemejere, platformejere, infrastruktur og projekter i forhold til tekniske aktiviteter og tekniske udfordringer, hvor du arbejder tæt sammen med alle involverede i projektet.

Dine opgaver vil hovedsageligt ligge inden for følgende områder:   

  • Skabe overblik i et teknisk produktlandskab   
  • Kvalitetssikring af den tekniske del af udbudsmaterialet  
  • Koordinering af den tekniske evaluering af tilbud   
  • Afklaring af tekniske problemstillinger ved overdragelse og implementering af udbudte systemer   
  • Sikre og støtte den tekniske proces ved leverandøroverførsler 
  • Involvering og koordinering af ressourcer fra arkitektur og infrastruktur
     

Vi er et energisk team, som har fokus på samarbejde og lægger vægt på at drive individuelle opgaver, som skal sikre et optimeret udbudsprojekt. Du bliver en del af et relevant vidensdelingsfora med andre interne kolleger med tilsvarende fokus og opgaver.

Teknisk delprojektleder med gode samarbejdsevner

Du er nyuddannet eller har op til et par års erhvervserfaring efter uddannelsen. Du har en relevant teknisk uddannelse fra fx DTU eller ITU og har erhvervet et fornuftigt teknisk fundament gennem din uddannelse og naturlige nysgerrighed, gerne suppleret med erfaringer fra studiearbejde eller lignende.

Du motiveres af at arbejde med it-løsninger uden nødvendigvis selv at skulle kode eller administrere servere, men er interesseret i at formidle viden begge veje mellem teknikere og andre kolleger. Du sætter dig også gerne ind i nye tekniske problemstillinger på et overordnet niveau, så du får en generel forståelse for teknikken.

Som person er du selvstændig, serviceorienteret og udadvendt med godt humør, og du har gode kommunikationsevner. Det ligger dig naturligt at have et godt overblik, og du trives med at drive mange opgaver samtidigt. Samtidig motiveres du af at arbejde sammen med kolleger med forskellige baggrunde og kompetencer.

Center for Udbud – dit nye kontor

Vi planlægger, styrer og gennemfører Skatteministeriets koncerns it-relaterede driftsudbud, men er også involveret i andre typer af it-udbud. Vi indsamler interne såvel som eksterne erfaringer med anvendte kontraktparadigmer og processer med henblik på fortsat optimering i forhold til koncernens behov.

Som teknisk delprojektleder får du det overordnede ansvar for at det system, dit projektteam arbejder med, er beskrevet i forhold til alle tekniske grænseflader, og du fungerer som teknisk sparringspartner i projektet. Center for Udbud fokuserer på at opsamle og dokumentere erfaring samt løbende at effektivisere processer i et udbudsprojekt. Du bliver derfor medansvarlig for at holde Center for Udbuds udbudshåndbog ajour i forhold til dit ansvarsområde og opgaver.

Vi er for nuværende fem tekniske delprojektleder i CFU, som er aktive på udbudsprojekter. Vi har forskellige baggrunde og erfaring med projekter, og vi bidrager alle til kontorets fælles udbudshåndbog. Du vil få en mentor, som hjælper dig med den løbende oplæring og kan sparre med dig om dine opgaver.

Ansøgning og kontakt

Ansøgning med CV og relevante dokumenter bedes sendt via linket ”Søg jobbet her” senest den 20. maj 2019. Spørgsmål besvares gerne af funktionsleder Claus Toftlund på tlf. 72 38 91 37 eller fagkoordinator for tekniske delprojektledere Jens Kruuse på tlf. 72 37 03 05.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og it-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest.

Ansættelsesområdet er skatteministeriet med tilhørende institutioner. 

Dit arbejdssted vil indtil videre være Sluseholmen 8 B, 2450 København SV.

Om Udviklings- og Forenklingsstyrelsen 

’I samarbejde med Skatteministeriets øvrige styrelser udvikler vi en fremtidsparat og sikker digital forvaltning’.

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen har til opgave at forenkle og udvikle it-løsninger og forretningsprocesser. Samtidig har styrelsen ansvar for at sikre stabil drift og vedligeholdelse af skatteforvaltningens eksisterende it-systemer. Vores medarbejdere er fagligt kompetente og specialiserede og samtidig i stand til at arbejde tæt sammen med andre fagligheder på tværs af Skatteministeriet. Kun gennem et stærkt fagligt fællesskab på tværs af fagområderne kan vi lykkes med den omfangsrige og komplekse opgave, vi har.

Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor.

Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

Vi sikrer fundamentet for finansiering af den offentlige sektor

Skatteforvaltningen varetager en vigtig samfundsopgave. Vi opkræver hvert år de ca. 950 mia. kr. i skatter og afgifter, som er fundamentet for finansieringen af det danske samfund. Vi har fokus på at løse vores opgave sikkert og effektivt, og på at alle betaler det, de skal - hverken mere eller mindre. Samtidig skal vi gøre det nemt og trygt for borgere og virksomheder at være i kontakt med os. 

Du får derfor mulighed for at tage ansvar for en vigtig opgave og gøre en forskel. 

Vi har brug for ansatte med mange forskellige faglige kompetencer, og bredden i opgaverne giver også den enkelte mulighed for at få faglige udfordringer og udvikle sig. Vi har et stærkt fokus på god ledelse på alle niveauer, bl.a. for at sikre, at der er balance mellem arbejdsliv og fritid og respekt for det hele menneske. 

Fra d. 1. juli 2018 består skatteforvaltningen af syv nye styrelser med ansvaret for hver sin kerneopgave inden for én juridisk myndighed under Skatteministeriet. Samlet har skatteforvaltningen ca. 7.000 ansatte i hele Danmark. På hjemmesiden www.fra1til7.dk kan du læse mere om planerne for den nye organisering af skatteforvaltningen og om de enkelte styrelsers kerneopgaver og geografiske placering i landet.

Lukket for ansøgninger Gem job

Arbejdssted

Location København

Cookies på it-jobbank

Vi bruger cookies til statistik og til at gøre hjemmesiden mere brugervenlig. Der sættes cookies fra it-jobbank og fra vores samarbejdspartnere. Klikker du videre på siden, accepterer du, at der sættes cookies til disse formål. Læs mere her om vores brug af cookies, herunder hvordan du fravælger brugen af cookies. Du kan altid trække samtykke tilbage ved at slette cookies.