Find job

Chef for systemforvaltningen i Udlændinge- og Integrationsministeriets Koncern It


Vil du stå i spidsen for sikker og effektiv systemforvaltning af en række vigtige offentlige it-løsninger på udlændingeområdet? Departementet søger en systemforvaltningschef til Koncern It, der kan lede det fortsatte arbejde med at professionalisere ministeriets systemforvaltning.

Om stillingen

Koncern It har ansvaret for drift, vedligeholdelse og videreudvikling af den systemportefølje, der anvendes i Udlændinge- og Integrationsministeriet. Disse systemer udgør det digitale fundament for sagsbehandling på udlændingeområdet. Koncern It skal i samarbejde med forretningen sikre, at fagsystemerne udvikles sådan, at myndighedernes krav kan efterleves og implementeres.

Vi søger en inspirerende og faglig dygtig leder, der kan sætte retning og være personaleleder for ca. 15-20 dygtige medarbejdere. Nedenstående opgaver er i enheden:

  • systemvedligeholdelse af Udlændinge- og Integrationsministeriets systemportefølje  
  • ressource- og opgavestyring af enhedens opgaveportefølje  
  • sikre at alle systemer forvaltes ensartet og bl.a. følger fælles processer og informationssikkerhedspolitik  
  • sikre sammenhæng i opgaveløsningen til de øvrige enheder i Koncern It  
  • samarbejde med forretningen
     

Opgaverne udføres i tæt samarbejde med resten af Koncern It, som udover Systemforvaltningsenheden består af fire enheder: Strategi og styring, Drift og support, Program- og projekter samt en Udviklingsenhed.

Med stillingen får du:  

  • et lederjob, hvor du i høj grad er med til at opbygge og definere rammerne  
  • et job, hvor du kan gøre en forskel for dygtige medarbejdere  
  • gode muligheder for personlig og faglig udvikling  
  • et udfordrende arbejde i en dynamisk organisation
     

Du bliver en del af ledelsesgruppen i Koncern It, hvor der både gives indflydelse og sparring, og du refererer til Koncern It chefen.

Om dig

Driftssikker håndtering af opgaven med systemforvaltning er af afgørende betydning for håndteringen af Udlændinge- og Integrationsministeriets systemportefølje, og det er derfor vigtigt, at du har god erfaring med flere af disciplinerne inden for systemforvaltning.

Vi lægger vægt på, at du:  

  • er en dygtig personaleleder, der har fokus på medarbejdernes trivsel, opgavevaretagelse og kompetenceudvikling  
  • har interesse for og kendskab til systemforvaltning og drift af statslige it-løsninger  
  • er en stærk forhandler med dokumenteret erfaring med kontrakt- og leverandørstyring  
  • er velbevandret i at følge og leve op til fastlagte processer og procedurer  
  • er i stand til at tænke og eksekvere på tværs, og sikre at alle interessenter håndteres  
  • har indgående kendskab til ITIL, ISO270001 og GDPR
     

Din nye hverdag  

Koncern It er ansvarlig for drift, vedligeholdelse og videreudvikling af systemporteføljen i Udlændinge- og Integrationsministeriet. Koncern It samarbejder med forretningen om at sikre en udvikling af fagsystemerne i henhold til myndighedernes krav.

Koncernen anvender Statens It som driftsleverandør. Statens It har ansvaret for basisinfrastruktur, dvs. levering af netværk, datacenter, servere, standard arbejdspladser osv. Koncern It varetager leverandørstyringen af Statens It og andre leverandører.

I kontoret er vi ca. 65 engagerede medarbejdere med forskellig uddannelsesmæssig baggrund, og vores omgangstone er uformel. Vi værdsætter vidensdeling og sparring, og der er plads til grin i en travl hverdag. Vi ønsker at give vores medarbejdere gode udviklingsmuligheder og udviser stor fleksibilitet, så der er balance mellem faglige ambitioner og privatliv. Koncern It er placeret centralt i København tæt ved Kgs. Nytorv.

Du ansættes i Udlændinge- og Integrationsministeriets koncern efter overenskomst mellem Finansministeriet og relevant organisation. Der er mulighed for at forhandle tillæg, der matcher dine kvalifikationer.

Vil du vide mere om stillingen, så kontakt Koncern It-chef Charlotte Wedel på telefonnummer 20 48 06 90 eller på e-mail wedel@uim.dk eller partner i Genitor Jens Marcussen på telefonnummer 31 41 05 87 eller på e-mail jm@genitor.dk.

Det er en forudsætning for stillingen, at du kan opnå sikkerhedsgodkendelsen ”HEMMELIGT”, og at du kan opretholde godkendelsen under hele din ansættelse.

Søg stillingen

Klik på knappen "Søg jobbet her" nederst på siden og upload din ansøgning m.v. senest tirsdag den 4. juni 2019, kl. 10.00.

Der afholdes første samtalerunde den 7. juni 2019 og 2. samtalerunde den 20. juni 2019. Kommer du videre til anden samtalerunde, vil du skulle igennem et testforløb hos konsulentfirmaet Genitor, der bistår ved ansættelsen.

Ligestilling i alle dens aspekter er vigtig. Derfor opfordres alle interesserede uanset etnisk tilhørsforhold, religion, køn, alder og lign. til at søge stillingen. Udlændinge- og Integrationsministeriet er medlem af Foreningen Nydansker.

Behandling af persondata  

Du kan læse om behandlingen af dine persondata i folderen ”Sådan behandler vi persondata om dig – før, under og efter din ansættelse i Udlændinge- og Integrationsministeriet”. Du finder folderen her.


Udlændinge- og Integrationsministeriet har overordnet to politikområder: Udlændinge og integration. Ministeriet har omkring 1.200 medarbejdere fordelt på Styrelsen for International Rekruttering og Integration, Udlændingestyrelsen og departementet, herunder Udlændingenævnets sekretariat, Flygtningenævnets sekretariat og Nationalt ID-center. 

Ansøgningsfrist:

04-06-2019

Arbejdstid:

Fuldtid

Arbejdssted:

Adelgade 11-13
1304 København K

Hjemmeside:

www.uim.dk


Læs hvad medarbejderne synes om at arbejde hos os. 

Søg jobbet her Gem job

Arbejdssted

Location København

Cookies på it-jobbank

Vi bruger cookies til statistik og til at gøre hjemmesiden mere brugervenlig. Der sættes cookies fra it-jobbank og fra vores samarbejdspartnere. Klikker du videre på siden, accepterer du, at der sættes cookies til disse formål. Læs mere her om vores brug af cookies, herunder hvordan du fravælger brugen af cookies. Du kan altid trække samtykke tilbage ved at slette cookies.