Find job

Projektleder med gåpåmod og flair for samarbejde

Kunne du tænke dig at få udviklet dit potentiale som projektleder i en kundeorienteret nordisk virksomhed? Tør du gøre en forskel? Kan du motivere dit projektteam til at levere inden for aftalte rammer? Kan du finde den rette balance imellem at stå fast og finde et kompromis? Så er det måske dig, vi søger.

I rollen som projektleder

Du vil lede dit projekt fra start til slut, fra ide til organisatorisk implementering i SDCs pengeinstitutter. Som projektleder kommer du til at stå for planlægning af projektforløb, fastsættelse af projektets mål, leverancer, og styring af udviklingsprojektet. Du står også for den daglige ledelse af projektteamet.

Til daglig vil du være i dialog med projektets interessenter både internt i huset og udenfor SDC, således at du får afdækket deres interesse og bidrag til projektet og får dette taget med i betragtning. I tæt samarbejde med projektejer og projektteam leverer i løsninger, som skaber vækst og positive kundeoplevelser for vores pengeinstitutter og deres slutkunder. Projektstyregruppen vil støtte dig i at træffe beslutninger, der kan påvirke projektets evne til at levere, men det fordrer, at du også selv er i stand til at kunne beslutte og iværksætte.

For at opnå succes med dit projekt, bringer du dine relationskompetencer i spil, du nyder at skabe kontakten og opbygge dit netværk, du har en fin evne til at præsentere og formidle information. Du varetager styringen af alle aspekter i projektledelse, hvorfor du virkelig får mulighed for at bringe dine evner omkring planlægning og organisering i spil samtidig med, at du leverer resultater og imødekommer kundeforventninger. Du sikrer at have det nødvendige budget, allokere ressourcer, håndtere risici og udfordringer og kommunikere projektets status.

Sammen gør vi en forskel

Med mere end 40 dygtige kolleger, bliver du en del af et dynamisk miljø, som er baseret på tillid og åbenhed, og hvor du vil opleve en stærk vilje til at lykkes. I SDC leder vi projekter efter 10 PM Basics, som vi anser for vores kørekort til professional projektledelse. Project Management-afdelingen er placeret centralt i organisationen og har til opgave at levere professional projektledelse til alle SDCs forretningsområder. Vi leder projekter, som understøtter bankprocesser inden for bl.a. kunderådgivningsunivers, formidling af betalinger, investeringer, formuehåndtering, låne-og kreditprocesser, kernebank, ebank, anti-hvidvask, regnskabs- og myndighedsrapportering m.fl. Når du starter dit projekt, har du mulighed for at tilpasse din fremgangsmåde til projektets karakter, og derfor kan du vælge at lede dit projekt på en agil eller traditionel fremgangsmåde.

Lidt om dig

Vi forestiller os, at du har en relevant længere videregående uddannelse med op til 4 års dokumenteret praktisk erfaring med projektledelse af it-udviklingsprojekter eller solid erfaring inden for it- og softwareudvikling og ønsker at skifte retning og udvikle dit potentiale som projektleder. Du arbejder ubesværet på engelsk og kan forstå svensk og norsk. Vi ser gerne, at du har opnået eller ønsker at opnå certificering inden for projektledelse. Som person har du gåpåmod, er udadvendt og i besiddelse af gode samarbejds- og kommunikationsevner og altid klar til at udvise initiativ og rettidig omhu.

En buffet af udviklingsmuligheder og vilkår

Vi kan tilbyde et spændende og udfordrende job i en IT-virksomhed, som gennemgår store forandringer i disse år, og du skal kunne finde motivation i en omskiftelig og udfordrende hverdag, i medgang og modgang, hvor der er højt til loftet og plads til, at du som medarbejder kan sætte præg både på dit eget job og på SDC’s fortsatte udvikling. Vi sætter barren højt, agerer professionelt og er kunde- og forretningsorienterede.

Som ny projektleder i SDC får du tilknyttet en mentor, samtidigt med du får løbende support fra din teamleder. Du får mulighed for at udveksle erfaringer med andre projektledere i afdelingen. Vi laver mange arrangementer, der supporterer vidensdeling og faglig udvikling.

Vil du være en del af teamet?

Vil du høre mere om rollen som Projektleder i SDC, er du velkommen til at kontakte Margrethe (se faktaboks for mobil). Vi ser frem til at modtage dit CV og uddannelsespapirer, samt en kort motiveret ansøgning. Vi kalder til samtale løbende.

Highlights om SDC

Vidste du, at kun ca. 5% af de penge, der er i omløb i samfundet, er kontanter. Resten er virtuelle penge, som bl.a. håndteres af SDC. Vi er stolte af, at have været på markedet i mere end 50 år. Med vores indgående erfaring med drift og udvikling af bankapplikationer og systemer, som er vores kerneydelse, bygger vi bro mellem den finansielle sektor og IT i hele Norden. Med vores fælles nordiske platform bygger vi løsninger og skaber grundlaget for fremtidens bank.

Du kan læse mere om SDC som arbejdsplads: www.sdc.dk


About SDC

SDC is a modern, business-oriented IT partner for the Nordic financial sector. Our core services are system development and maintenance. Our ambition is simple: We emphasize professional use of technology and have a strong customer focus and a cost-effective business model in order to become the leading IT partner in the Nordic financial sector measured on quality, price and business support.

Ansøgningsfrist:

19. juli 2019

Stillingskategori:

Projektledelse

Afdeling:

Project Management

Kontaktperson:

Teamleder Margrethe Løjmar

Telefon:

+45 5148 1454

Stillingsbetegnelse:

Projektleder med gåpåmod og flair for samarbejde

Søg jobbet her Gem job

Arbejdssted

Location Ballerup

Cookies på it-jobbank

Vi bruger cookies til statistik og til at gøre hjemmesiden mere brugervenlig. Der sættes cookies fra it-jobbank og fra vores samarbejdspartnere. Klikker du videre på siden, accepterer du, at der sættes cookies til disse formål. Læs mere her om vores brug af cookies, herunder hvordan du fravælger brugen af cookies. Du kan altid trække samtykke tilbage ved at slette cookies.