Find job

Innovativ udvikler til automatisering og udvikling

Skal du med på en digital rejse? Er du vild med udvikling, teknologi, continuous delivery, containerization og automatisering? Vil du være en del af udviklingsorganisationen, der udvikler Skatteforvaltningens fremtidige it-systemer, så vil vi gerne have dig med.

Vi søger en it-udvikler, som kan se frem til at fungere som toolspecialist, der udvikler måden hvorpå, vi leverer it-systemer til det danske samfund.

Vi er et hold med både erfarne og nyuddannede it-specialister, hvor vi har tæt samarbejde med interne udviklingsprojekter, som leverer fremtidssikrede it-løsninger. Med vores DevOps-platform er vi i gang med en ambitiøs opgave, hvor vi nytænker måden, vi udvikler offentlig it på. Vi er med til at skabe en fleksibel og effektiv intern leveranceorganisation, der får applikationer i produktion så hyppigt og hurtigt, som vores kunder har behov for.

Vi anvender de nyeste teknologier som f.eks. containerplatforme baseret på Openshift og Azure cloud. Vores udviklingsprojekter anvender hovedsageligt systemer baseret på Open Source og ’best of breed’. Som udpluk kan nævnes GitHub, Jenkins, Artifactory, Xray, ElasticSearch, Ansible, AppDynamics, og Jira/Confluence. Vi arbejder bl.a. med, men ikke begrænset til, Python, Ruby og REST API. Arbejdsorganisationen er baseret på SAFe.

Samarbejde, ansvar og arbejdsopgaver

Som udvikler i DevOps er du med til at etablere projekters release pipelines, automatisering af kodeflows og udvikling af systemer, der understøtter udvikling og drift af it-systemer. Du får en vigtig rolle som drivkraft i den fortsatte implementering og forankring af DevOps-værktøjer i Udviklings- og Forenklingsstyrelsen, og din centrale opgave i kontoret bliver, at udstille en toolchain, der understøtter udviklingsprocesserne (f.eks. kodehåndtering, continuous delivery og testautomatisering).

Som toolspecialist kan du se frem til at være med til at:

  • udvikle, implementere og vedligeholde en samlet toolchain af værktøjer, som understøtter continuous integration (CI) og continuous deployment (CD)
  • deltage i udviklingsprojekter og etablere, videreudvikle og vedligeholde deres release pipeline, samt understøtte deres behov for nye værktøjer
  • etablere DevOps-værktøjer i tæt samarbejde med udviklings- og hjemtagningsprojekter
  • opsøge og afprøve nye teknologier og udviklingsværktøjer
  • rådgive projekter og udviklingsteams omkring teknologivalg.
     

Som toolspecialist i DevOps arbejder du tæt sammen med både udviklere, sikkerhedsspecialister, løsningsarkitekter, test managers og infrastrukturspecialister om at etablere continuous delivery til Udviklings- og Forenklingsstyrelsens interne it-projekter.

Kompetencer og erfaring

Det vil være en fordel, hvis du er vant til at arbejde i et metode framework i stil med Scrum, Lean eller SAFe, men ikke et krav.

Du har arbejdet med værktøjer til automatisering af bygning af kode, deployment og test, og kender til nogle af de værktøjer vi anvender i DevOps i dag. Kender du til andre værktøjer, er det kun en fordel, idet vi løbende tilpasser og udvikler vores DevOps-toolchain.

Vi lægger vægt på at du har:

  • mellem- eller længerevarende uddannelse i og har arbejdet med softwareudvikling og automatisering af byg af kode, test og deployment, alternativt er du selvudlært og har arbejdet meget med området og har en erfaring, du kan dokumentere
  • kendskab til generelle DevOps-metoder
  • kendskab til automatisering af opsætning af container-miljøer fx i Ansible, Chef eller Puppet
     

Det vi tilbyder

Du kan se frem til varierende og udfordrende arbejdsopgaver samtidig med, at der er gode muligheder for læring og kompetenceudvikling. Vi sørger for et grundigt introduktions- og oplæringsforløb for at du hurtigt kan arbejde selvstændigt med opgaverne. Vi har det desuden sjovt når vi går på arbejde, med et spændende udvalg af aktiviteter og sociale arrangementer, udover de andre events vi selv arrangerer i DevOps-kontoret.

Ansøgning og kontakt   

Ansøgning med CV og eksamensbevis bedes sendt via linket ”Søg jobbet her” senest den 28. juli 2019. Spørgsmål besvares gerne af Aske Jørgensen på 72 37 55 28 eller Vanessa Tyndeskov på 72 38 88 13. Der kan indgå en logisk test og en personanalyse i ansættelsesforløbet.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten, overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og it-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest.

Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Dit arbejdssted bliver indtil videre Sluseholmen 8B, 2450 København SV. På sigt forventes arbejdsstedet at blive Osvald Helmutsvej 4, 2000 Frederiksberg.

Om Udviklings- og Forenklingsstyrelsen

’I samarbejde med Skatteministeriets øvrige styrelser udvikler vi en fremtidsparat og sikker digital forvaltning.’

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen har til opgave at forenkle og udvikle it-løsninger og forretningsprocesser. Samtidig har styrelsen ansvar for at sikre stabil drift og vedligeholdelse af skatteforvaltningens eksisterende it-systemer. Vores medarbejdere er fagligt kompetente og specialiserede og samtidig i stand til at arbejde tæt sammen med andre fagligheder på tværs af Skatteministeriet. Kun gennem et stærkt fagligt fællesskab på tværs af fagområderne kan vi lykkes med den omfangsrige og komplekse opgave, vi har.

Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor.

Læs mere om Udviklings- og Forenklingsstyrelsen på www.ufst.dk.

Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.


Vi sikrer fundamentet for finansiering af den offentlige sektor

Skatteforvaltningen varetager en vigtig samfundsopgave. Vi opkræver hvert år de ca. 950 mia. kr. i skatter og afgifter, som er fundamentet for finansieringen af det danske samfund. Vi har fokus på at løse vores opgave sikkert og effektivt, og på at alle betaler det, de skal - hverken mere eller mindre. Samtidig skal vi gøre det nemt og trygt for borgere og virksomheder at være i kontakt med os. 

Du får derfor mulighed for at tage ansvar for en vigtig opgave og gøre en forskel. 

Vi har brug for ansatte med mange forskellige faglige kompetencer, og bredden i opgaverne giver også den enkelte mulighed for at få faglige udfordringer og udvikle sig. Vi har et stærkt fokus på god ledelse på alle niveauer, bl.a. for at sikre, at der er balance mellem arbejdsliv og fritid og respekt for det hele menneske. 

Fra d. 1. juli 2018 består skatteforvaltningen af syv nye styrelser med ansvaret for hver sin kerneopgave inden for én juridisk myndighed under Skatteministeriet. Samlet har skatteforvaltningen ca. 7.000 ansatte i hele Danmark. På hjemmesiden www.fra1til7.dk kan du læse mere om planerne for den nye organisering af skatteforvaltningen og om de enkelte styrelsers kerneopgaver og geografiske placering i landet.

Lukket for ansøgninger Gem job

Arbejdssted

Location København

Cookies på it-jobbank

Vi bruger cookies til statistik og til at gøre hjemmesiden mere brugervenlig. Der sættes cookies fra it-jobbank og fra vores samarbejdspartnere. Klikker du videre på siden, accepterer du, at der sættes cookies til disse formål. Læs mere her om vores brug af cookies, herunder hvordan du fravælger brugen af cookies. Du kan altid trække samtykke tilbage ved at slette cookies.