Find job

Functional Solution Architects med speciale i Microsoft Dynamics AX finance


Vil du med på vækstbølgen i en af verdens førende IT-konsulentvirksomheder, og har du spidskompetencer inden for Microsoft Dynamics AX finance? 

CGI søger to erfarne Functional Solution Architects med en stærk faglig ballast, som vil trives i et dynamisk, frit og inspirerende miljø med fokus på vores kunder og partnere. 

Din kommende arbejdsplads

CGI er en global leverandør af Microsoft Dynamics 365/AX-løsninger, og vi oplever i vores danske forretning netop nu en massiv tilgang af nye kunder og projekter inden for dette felt. Derfor har vi brug for at udvide vores team med endnu flere dygtige medarbejdere – heriblandt to forretningsarkitekter, der ønsker at blive en del af Danmarks, Nordens og en af verdens førende it-servicevirksomhed inden for Dynamics 365/AX-løsninger med flere kunder i drift på Dynamics365 Enterprise Edition. 

Du bliver ansat ind i afdelingen Manufacturing, der vægter det sociale rigtig højt. Vi fejrer vores succeser og gør en ekstra indsats for at motivere og fremhæve det bedste i hinanden. Arbejdsmoralen er høj – vi ønsker alle at nå frem til det bedste resultat for vores kunder. 

Dit kommende job

Som Functional Solution Architect hos CGI bliver din primære rolle at koordinere med den ledende løsningsarkitekt på et givent projekt og samtidig være bindeleddet mellem kunden og udviklerne i forhold til CGI’s løsninger. Du er med fra starten af et helt nyt samarbejde med en eller flere spændende kunder. Du vil qua din rolle varetage dialog og sparring med kunder inden for alle finansprocesser og bidrage aktivt til udvikling og tilpasning af eksisterende samt nye løsninger, der forbedrer slutproduktet for vores kunder.

CGI’s leveranceteam består af projektleder, forretnings- og it-arkitekter, konsulenter med spidskompetence og udviklere i Danmark og near- og offshore udviklings- og testteams i Letland, Indien og Filippinerne.

Kvalitet er en naturlig del af dit arbejde, som spænder bredt fra analyse, design, opsætning og beskrivelse af processer og krav samt designspecifikationer af tilpasninger. 

Du bliver ansvarlig for at 

  • Udarbejde funktionelle specifikationer i tæt i dialog med kunder, udviklere og testere
  • Bidrage aktivt til design af brugervenlige løsninger 
  • Dokumentere og formidle komplekse løsninger
  • Rådgive og undervise i de funktionelle aspekter af løsningerne
  • Hands on-udredning af fejl og problemløsning.
     

Det kræves, at du har forretningsmæssig forståelse, kan sætte dig ind i komplekse it-løsninger både på bruger- og systemniveau. Du har en analytisk tilgang, går gerne i dybden med problemstillingerne og du følger tingene helt til dørs. 

Du finder pragmatiske løsninger på komplekse problemstillinger i samarbejde med kunder og udviklere, og du kan arbejde både på det generelle og på det detaljerede niveau

Derfor vælger vi dig

Da vi arbejder i en travl projektorganisation med stor kundekontakt, er det afgørende, at du motiveres af at have flere opgaver i gang på samme tid. Vi ønsker os en ny kollega, der er åben og kommunikativ samt kan holde hovedet koldt i pressede situationer, så kunden føler sig tryg i samarbejdet med os. 

Du er en udadvendt person, som kan lytte til og forstå vores kunder, deres udfordringer og behov for løsninger. Du er god til at skabe dialog med kollegaer og kunder og i samarbejde med dem finde de gode løsninger, der skaber værdi for kunden. 

Du skal trives med at tage ansvar og være en vigtig brik i at udvikle de helt rigtige løsninger til vores kunder. Du evner at indgå i et tæt samarbejde i et større projektteam og byder ind med din viden, faglighed og indsigt i arbejdet omkring at finde den bedste løsning. 

Du forstår at formulere dig skriftligt og kan omsætte kundens ønsker og behov til krav og løsningsforslag. Du taler og skriver engelsk, da kommunikationen med udviklere og testere foregår på engelsk og det er en normal forventning fra vores kunder, at vi også dokumentere på engelsk grundet kundens internationale placeringer

Vi efterspørger følgende faglige kvalifikationer:

  • Minimum 5 års dokumenteret erfaring som succesfuld forretningsarkitekt på store it-projekter
  • Dokumenterede kompetencer i analyse, design, dokumentation og implementering
  • En relevant videregående uddannelse
  • Erfaring med at være Business Architect i et near- eller offshore setup
  • Forhandlingsvant og løsningsorienteret
  • Evner underleverandørstyring både i forhold til 3-part og underleverandører
  • En stor portion teknisk indsigt, som gør det muligt at både udfordre og sparre med projektleder, udviklere og kunden
  • Minimum solid erfaring med AX2012 R3 og meget gerne Dyn365 FOE inden for finans. 
     

Hvis du også har god viden om produktion er det en fordel, men ikke et krav.

Vi efterspørger følgende personlige kvalifikationer:

  • Du har faglig stolthed og værdsætter nye udfordringer
  • Du er selvstændig og initiativrig
  • Du stiller høje krav til dig selv og kvaliteten i dit arbejde og er vant til, at andre gør det samme
  • Du er god til at dele erfaringer og viden med dine omgivelser, og du er åben overfor selv også at få ny viden i et lærende miljø.
     

Det tilbyder vi hos CGI

  • Et spændende og selvstændigt job i en professionel virksomhed i solid vækst med mange kompetente kolleger, høj faglighed og professionalisme 
  • I CGI taler vi ikke kun om at skabe balance mellem arbejdsliv og privatliv – vi udøver det i praksis
  • Branchens bedste brand og personlig udvikling med de muligheder, der findes i et internationalt miljø
  • Stor fleksibilitet i forhold til planlægning af dit arbejdsliv
  • Medejerskab af verdens 5. største it-servicevirksomhed gennem vores Share Purchase Program
  • Attraktiv pensionsordning, sundhedsforsikring, kantineforhold og en initiativrig aktivitetsforening 
  • Et godt socialt miljø med stor respekt for hinandens faglige og personlige kompetencer
  • Deltagelse i internt ERFA-samarbejde
  • En førende virksomhed med stabil vækst og en sund økonomi.
     

Har du spørgsmål?

Du er velkommen til at ringe til Director Morten Bovien, tlf.nr.: +45 41 88 23 03 for mere information om jobbet

Arbejdssted: Ballerup 
Tiltrædelse: Hurtigst muligt efter aftale 
Ansøgningsfrist: Vi ansætter løbende - send din ansøgning allerede i dag.

Søg jobbet her Gem job

Arbejdssted

Location Ballerup

Cookies på it-jobbank

Vi bruger cookies til statistik og til at gøre hjemmesiden mere brugervenlig. Der sættes cookies fra it-jobbank og fra vores samarbejdspartnere. Klikker du videre på siden, accepterer du, at der sættes cookies til disse formål. Læs mere her om vores brug af cookies, herunder hvordan du fravælger brugen af cookies. Du kan altid trække samtykke tilbage ved at slette cookies.