Find job

IT-arkitekt til Lægemiddelstyrelsen

Vil du med på Lægemiddelstyrelsens videre rejse mod europæisk topklasse? Kan du omsætte forretningsbehov til arkitektur i de IT-løsninger, der skal bringe os derhen? Så er vi måske et match.

Lægemiddelstyrelsens vision er at blive blandt de bedste medicinalagenturer i Europa og at bidrage til udvikling af Danmark, som førende nation inden for Life science. Vi har en stærk mission: ”Effektive, sikre og tilgængelige lægemidler og sikkert medicinsk udstyr til gavn for samfundet”.

Lægemiddelstyrelsens IT-arkitektur udgør et vigtigt fundament på vejen mod at realisere vores vision, og vi søger derfor en passioneret IT-arkitekt. Vi er i gang med en rigtig spændende rejse frem mod udvikling af vores teknologiske fundament, som understøtter vores forretning og bidrager til at realisere de nye produkter og services, der efterspørges.

Om os 

Du bliver en del af sektionen Forretnings-IT, som refererer til vicedirektøren. Sektionen består pt. af en sektionsleder, to teamledere og 14 akademiske medarbejdere. Lægemiddelstyrelsens IT-udvikling, vedligehold og drift er outsourcet, så vores primære opgaver er inden for IT-projekter, Informationssikkerhed, udbud og leverandørsamarbejde. Forretnings-IT er organiseret i to teams med hver sin teamleder. Det ene team retter fokus mod projektporteføljen, udviklingsopgaver og de daglige driftsopgaver. Det andet team, som du vil indgå i, har primære opgaver med strategisk fokus, herunder design af IT-arkitektur, samarbejde med eksterne leverandører, informationssikkerhed og kvalitet.

Vi har en dynamisk hverdag, fordi vi indgår i mange IT-fora i Danmark og i EU, arbejder sammen med Sundheds- og Ældreministeriets Koncern-IT samt deltager i interne og eksterne audits/revisioner på f.eks. sikkerhed, drift og udviklingsområderne.

Dit arbejde 

Som IT-arkitekt i Lægemiddelstyrelsen tager dit arbejde udgangspunkt i vores eksisterende IT-landskab, IT-arkitekturen og standarder.

Dine primære arbejdsopgaver bliver, i tæt samarbejde med IT-leverandører og vores EA-arkitekt, at være central spiller med hensyn til at: 

  • Omsætte forretningsbehov til IT-løsninger i tæt samarbejde med forretningen og eksterne leverandører - løsninger der skal sikre sammenhæng mellem forretningens behov i Lægemiddelstyrelsen og IT-arkitekturdesign 
  • Koordinere den tværgående arkitekturindsats i projekterne på tværs af infrastruktur-, SW og dataarkitekturen 
  • Være bindeled mellem forretningen og Forretnings-IT, hvor der kortlægges forretningsbehov og udarbejdes kravspecifikationer 
  • Være med til at udarbejde tekniske input til kravspecifikationer og udbudsmateriale 
  • Deltage i projekter og sikre de arkitekturmæssige forhold samt kvaliteten i forhold til den efterfølgende drift 
  • Have øje for, at den enkelte løsning bliver tænkt ind i en helhedsorienteret arkitekturmæssig sammenhæng på tværs af det samlede systemlandskab.
     

Din uddannelse og erfaring

Det er en stor fordel, hvis du har erfaring med forretningsarkitektur, applikations-/løsningsarkitektur og/eller informationsarkitektur. Hvis du kommer med en baggrund som f.eks. teknisk projektleder eller koordinator og et ønske om at udvikle din faglighed i én eller flere af de listede arkitekturdiscipliner hører vi også gerne fra dig.

Det vil være en fordel, hvis du har kendskab til arkitekturmodellering, er bekendt med udviklingsmæssige pattern & practices og har viden om frontend-, middletier- og backendteknologier. Forståelse for lagdelte arkitekturprincipper, servicelandskaber og moderne integrationsprincipper er også en fordel.

Vi forventer, at du er god til at formulere dig i skrift og tale, og at du kan tage ejerskab for opgaven og sørge for, at den kommer i mål.

Vi tilbyder 

En stilling med ansvar og et spændende samarbejde på tværs af organisationen på alle niveauer. Du får en udadvendt og vigtig rolle på en arbejdsplads i rivende udvikling med dygtige kollegaer og god plads til at udvikle personlige og faglige kompetencer, og du bliver en del af en sektion og et team med et godt sammenhold og god humor.

Løn og ansættelsesvilkår 

Ansættelsen sker enten i henhold til gældende overenskomst mellem Finansministeriet og Akademikernes Centralorganisation, eller efter gældende fællesoverenskomst mellem Finansministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer (OAO-S-fællesoverenskomsten), og den til enhver tidgældende organisationsaftale mellem Finansministeriet og HK/Stat.

Kontakt os gerne 

Du kan få mere at vide om stillingen ved at kontakte Yulia Hestbæk på tlf. 2374 5017 i uger 27-29 eller Jeppe Sørensen på tlf. 2552 8160 i uger 30-31.

Du kan læse mere om Lægemiddelstyrelsen på www.lmst.dk.  

Er du interesseret? 

Klik på "søg jobbet her" og send os din ansøgning med CV og eksamensbevis. Ansættelsessamtaler forventes afholdt i uge 32-33.

Ansøgningsfrist: 31-07-2019.

Lægemiddelstyrelsen har røgfri arbejdstid. 

Vi opfordrer alle interesserede til at søge stillingen – uanset alder, køn, religion, handicap, etnisk baggrund.


Vores mission: Effektive, sikre og tilgængelige lægemidler og sikkert medicinsk udstyr til gavn for samfundet.

Vision: Lægemiddelstyrelsen i europæisk topklasse

  • Aktiv dialog og samarbejde - værdi for borgerne
  • Kvalitet og leverancer til tiden
  • Faglighed og engagement – en fantastisk arbejdsplads!
  • Bidrag til Danmark som førende life science nation
  • Drivkraft i det europæiske samarbejde og en stærk international position.
Lukket for ansøgninger Gem job

Arbejdssted

Location København

Cookies på it-jobbank

Vi bruger cookies til statistik og til at gøre hjemmesiden mere brugervenlig. Der sættes cookies fra it-jobbank og fra vores samarbejdspartnere. Klikker du videre på siden, accepterer du, at der sættes cookies til disse formål. Læs mere her om vores brug af cookies, herunder hvordan du fravælger brugen af cookies. Du kan altid trække samtykke tilbage ved at slette cookies.