Find job

Lægemiddelstyrelsen søger IT-kvalitetskonsulent med interesse for informationssikkerhed

Vil du med på Lægemiddelstyrelsens rejse mod europæisk topklasse? Har du lyst til at videreudvikle styrelsens kvalitetsledelsesarbejde? Er du en god formidler, som kan få informationssikkerhed til at leve endnu mere i den enkeltes bevidsthed? Så har vi et bud på et stærkt match!

Om Lægemiddelstyrelsen 

Lægemiddelstyrelsens vision er at blive blandt de bedste medicinalagenturer i Europa og at bidrage til udvikling af Danmark som førende nation inden for Life Science. Vi har en stærk mission: ”Effektive, sikre og tilgængelige lægemidler og sikkert medicinsk udstyr til gavn for samfundet”. For at leve op til vores vision og mission har vi en central rolle i forhold til politiske beslutninger.

Vores kvalitetsledelse er et vigtigt fokuspunkt i vores arbejde frem mod at realisere vores vision, fordi kvalitetskravene til for eksempel vores IT-landskab løbende bliver skærpet. Vi søger derfor en kvalitetskonsulent, som har mod på at bidrage til at realisere vores IT-strategi.

Om os 

Du bliver en del af sektionen Forretnings-IT, som refererer til vicedirektøren. Sektionen består pt. af en sektionsleder, to teamledere og 14 akademiske medarbejdere. Lægemiddelstyrelsens IT-udvikling, vedligehold og drift er outsourcet, så vores primære opgaver er inden for IT-projekter, Informationssikkerhed, udbud og leverandørsamarbejde.

Forretnings-IT er organiseret i to teams med hver sin teamleder. Det ene team retter fokus mod projektporteføljen, udviklingsopgaver og de daglige driftsopgaver. Det andet team, som du vil indgå i, har primære opgaver med strategisk fokus, herunder IT-arkitektur og design, samarbejde med eksterne leverandører, Informationssikkerhed og Kvalitet.

Vi har en dynamisk hverdag, fordi vi indgår i mange IT-fora i Danmark og i EU, arbejder sammen med Sundheds- og Ældreministeriets Koncern-IT samt deltager i interne og eksterne audits/revisioner på f.eks. sikkerhed, drift og udviklingsområderne.

Dit arbejde 

Dine primære arbejdsopgaver bliver at: 

  • Formidle viden og fungere som bindeled mellem styrelsens kvalitetsfunktion og Forretnings-IT 
  • Forankre kvalitetskrav hos vores respektive projekter og eksterne leverandører 
  • Have en central position i forhold til IT-procesdokumentation i arbejdet i Kvalitetsforum, som er styrelsens operationelle forum på kvalitetsområdet 
  • Være dagligt bindeled mellem vores informationssikkerhedskoordinator, vores lokale kvalitetsarbejde i sektionen og koordinerer med styrelsens generelle kvalitetsarbejde 
  • Samarbejde med informationssikkerhedskoordinator om arbejdet med risikovurderinger og forebyggelse af risici 
  • Deltage i interne og eksterne audits, afvigelsesbehandling samt løbende evaluering og kontrol af vores IT-leverandører.
     

Din uddannelse og erfaring 

Vi forestiller os, at du har en akademisk uddannelse eller en uddannelsesmæssig baggrund på tilsvarende niveau.

Vi forventer, at du har erfaring med kvalitetsledelse (gerne ISO 9001/27001). Vi forventer derimod ikke, at du har indgående kendskab til alle de discipliner, som teamet dækker over. Det vigtige er, at du er god til at samarbejde samtidigt med, at du skal være i stand til at arbejde selvstændigt. Det er en stor fordel, hvis du er god til at skrive dansk og til at formidle dit spændende område.

Vi tilbyder 

En stilling med ansvar og et spændende samarbejde på tværs af huset på alle niveauer. Du får en udadvendt og vigtig rolle på en arbejdsplads i rivende udvikling med dygtige kollegaer og god plads til at udvikle personlige og faglige kompetencer, herunder kurser og flere relevante certificeringer. Du bliver en del af en sektion og et team med et godt sammenhold og god humor.

Om ansættelsen 

Ansættelse sker afhængig af din uddannelsesbaggrund i henhold til gældende overenskomst mellem Akademikernes Centralorganisation og Finansministeriet eller efter gældende fællesoverenskomst mellem Finansministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer (OAO-S-fællesoverenskomsten) og den til enhver tid gældende organisationsaftale mellem Finansministeriet og HK/Stat.

Kontakt os gerne 

Du kan få mere at vide om stillingen ved at kontakte teamleder Yulia Hestbæk på tlf. 2374 5017.

Du kan læse mere om Lægemiddelstyrelsen på www.lmst.dk.  

Er du interesseret? 

Klik på ”søg jobbet her” og send os din ansøgning med CV og eksamensbevis. Ansættelsessamtaler forventes afholdt i uge 32-33.

Ansøgningsfrist: 31-07-2019.

Lægemiddelstyrelsen har røgfri arbejdstid. 

Vi opfordrer alle interesserede til at søge stillingen – uanset alder, køn, religion, handicap, etnisk baggrund.


Vores mission: Effektive, sikre og tilgængelige lægemidler og sikkert medicinsk udstyr til gavn for samfundet.

Vision: Lægemiddelstyrelsen i europæisk topklasse

  • Aktiv dialog og samarbejde - værdi for borgerne
  • Kvalitet og leverancer til tiden
  • Faglighed og engagement – en fantastisk arbejdsplads!
  • Bidrag til Danmark som førende life science nation
  • Drivkraft i det europæiske samarbejde og en stærk international position.
Søg jobbet her Gem job

Arbejdssted

Location København

Cookies på it-jobbank

Vi bruger cookies til statistik og til at gøre hjemmesiden mere brugervenlig. Der sættes cookies fra it-jobbank og fra vores samarbejdspartnere. Klikker du videre på siden, accepterer du, at der sættes cookies til disse formål. Læs mere her om vores brug af cookies, herunder hvordan du fravælger brugen af cookies. Du kan altid trække samtykke tilbage ved at slette cookies.