Find job

Change Manager til Semler IT

Vil du være en del af en spændende digitaliserings- og cloud rejse i Danmarks største bilkoncern? Er du skarp på at mappe processerne i et IT-landskab? Har du solid erfaring fra en IT-organisation? Og har du arbejdet med Change Management og processer i IT-drift? 

Så er du måske vores nye Change Manager i Semler IT. 

Om jobbet

Som Change Manager kommer du til at udgøre vores enmandshær, der følger op på de systemmæssige forandringer vi foretager i Semler Gruppen. Det betyder naturligvis ikke, at du kommer til at arbejde alene, da du har en stor organisation i ryggen. Men du kommer til selvstændigt at arbejde med at nedfælde vores eksisterende processer, risikovurdering og genimplementering af Change Management processerne.  

Du bliver den daglige Change Manager, der sammen med vores Incident Manager og Operation Manager vil skulle implementere den nuværende Change management løsning i ServiceNow til hele IT-organisationen.

På den måde skal vi sikre os via Change Management processerne, at vi altid har et overblik over hvilke ændringer vi introducerer til produktionsmiljøerne, og dermed sikre, at vi altid har det rette billede af hvilke risici vi tager når vi ændrer i produktionsmiljøerne.

I korte træk er vores fineste opgave at sikre, at alle 2400 medarbejdere i Semler Gruppen og vores mange private forhandlere kan arbejde sikkert og effektivt i alle vores systemer – også i forbindelse med ændringer. 

I Semler Gruppen er vi begyndt på en spændende rejse, hvor vi skal digitalisere og optimere måden, vi arbejder på i vores forretning. Det betyder, at vi kommer til at gå fra on-premise løsninger til cloud-baserede løsninger. Denne transformation medfører en masse forandringer. Derfor har vi har brug for en som dig til at sikre at vi altid er i kontrol over de kørende miljøer.

Om dig

Du er først og fremmest engageret og passioneret omkring IT-drift. Du sætter en ære i at sikre, at de ændringer der er til produktionsmiljøet er dokumenteret og risikovurderet, og du er i stand til at arbejde på tværs af hele IT-organisationen. Derudover er du drevet af at optimere IT-anvendelse og processer baseret på ITIL - for i sidste ende at sikre en stabil og omkostningsoptimeret drift. 

Dine kommunikative evner bliver et stort bidrag. Dels fordi du er dygtigt til at møde folk, hvor de er, når du møder forandringsmodstand ude i forretningen. Denne modstand blæser dig ikke omkuld - tværtimod er du god til at forstå, hvor folk kommer fra og på den måde få dem med ombord på forandringen. Derudover kan du levere rapportering til IT-ledelsen og dermed sikre, at de er velinformeret om evt. risici i vores produktionsmiljøer.

Udover relevant uddannelse såsom ITIL-specialiserede kurser, har du også erfaring med implementering af Change Management og har glæde ved at få den daglige hverdag omkring Change Management til at fungere.

Om os

Semler Gruppen er Danmarks største koncern i bilbranchen med over 100 års erfaring bl.a. inden for import og salg af biler. Semler Gruppens portefølje er under udvikling og favner i dag bl.a. områder med selvkørende biler og Big Data projekter. Vores beslutningsveje er korte og miljøet uformelt. Det betyder, at du selv er med til at sætte dagsordenen. 

Du kan læse mere om os på vores hjemmeside.

Den daglige arbejdsplads er Banemarksvej 4 i Brøndby.

Lyder det som noget for dig?

Søg venligst online via "Søg jobbet her".

Søg jobbet her Gem job

Arbejdssted

Location Brøndby

Cookies på it-jobbank

Vi bruger cookies til statistik og til at gøre hjemmesiden mere brugervenlig. Der sættes cookies fra it-jobbank og fra vores samarbejdspartnere. Klikker du videre på siden, accepterer du, at der sættes cookies til disse formål. Læs mere her om vores brug af cookies, herunder hvordan du fravælger brugen af cookies. Du kan altid trække samtykke tilbage ved at slette cookies.