Find job

Kollega søges til vores serviceminded it-driftsteam

Er du en erfaren all-round it-koordinator, der både kan holde styr på store som små it-projekter, holde leverandørerne til ilden og hjælpe dine kollegaer med forskellige administrative opgaver, hvis der skulle opstå behov for det? Så glæder vi os til at høre fra dig!

Om os

Du bliver en del af vores digitaliseringsteam, der bl.a. er ansvarlig for den overordnede styring og koordinering af it-området i ministeriet, samt den daglige it-support i departementet, og herunder den løbende koordinering med Statens IT. Specifikt vil du indgå i vores it-servicegruppe, der har ansvaret for den løbende it-drift i departementet. Teamet består af ca. 8 medarbejdere, hvoraf du vil være den ene.

I driftsteamet sikrer vi en effektiv og professionel betjening af departementets ca. 400 medarbejdere med stabile og tidssvarende it-løsninger, der er afgørende for ministeriets evne til at betjene ministre og Folketing.

I kontoret for Analyse og Digitalisering er der også et analyseteam, der bl.a. laver samfundsøkonomiske analyser inden for landbrug, natur og miljø, og et forskningsteam, der bl.a. er ansvarlig for styring og koordinering af ministeriets aftaler med universiteterne om forskningsbaseret myndighedsbetjening. Endelig har kontoret en gruppe, der rådgiver om udbudsjura og indkøb.

Om jobbet

Du får en central rolle i at bidrage til den løbende drift og udvikling af departementets it-løsninger i tæt samarbejde med Statens IT. Det er vigtigt, at du kan være bindeled og brobygger mellem it-funktionerne og departementets medarbejdere.

Væsentlige opgaver er:

  • Ad hoc-projektstyring i forbindelse med drifts- og udviklingsprojekter
  • Tovholder for samarbejdet med departementets IT-kontaktpersoner
  • Controlling og styring af departementets it-aktiver i samarbejde med dygtige kolleger
  • Koordinering med Statens IT
  • Løbende driftsopgaver, herunder test og udarbejdelse af vejledninger m.m.
     

Du får et selvstændigt ansvar for dine opgaver, men succes i jobbet skaber du gennem et godt og tæt samarbejde med kolleger og ledelse i departementet, Statens IT og andre samarbejdsparter.

Kvalifikationer

Dine konkrete erfaringer er vigtigere end din specifikke uddannelsesmæssige baggrund, men du kan fx have en it-teknisk uddannelse. Vi forventer, at du:

  • Har relevant erfaring med administrative serviceopgaver, samt udviklings- og effektiviseringsopgaver på området, herunder meget gerne spidskompetencer ift. dokumenthåndterings- og journaliseringssystemet F2
  • Er omhyggelig og arbejder systematisk
  • Har erfaring med at håndtere driftsforstyrrelser og akut opståede it-problemer på en løsnings- og serviceorienteret måde
  • Er god til, skriftligt og mundtligt, at formidle og vejlede om tekniske løsninger på en enkel og tilgængelig måde
  • Er resultatorienteret, serviceminded og har lyst til at hjælpe dine kolleger i departementet, så it-redskaberne understøtter deres hverdag bedst muligt
  • Kan bevare roen og overblikket i stressede situationer
  • Er en værdsat kollega med gode samarbejdsevner.
     

Vi tilbyder

Et godt arbejdsmiljø med engagerede kolleger, en uhøjtidelig omgangstone samt gode muligheder for personlig og faglig udvikling.

Løn- og ansættelsesvilkår

Du vil afhængig af uddannelse blive aflønnet enten som fuldmægtig i henhold til den til enhver tid gældende Fællesoverenskomst mellem Finansministeriet og en række Akademiker-organisationer for akademikere i staten (Akademiker-overenskomsten) eller som It-medarbejder i henhold til den til enhver tid gældende Fællesoverenskomst mellem Finansministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer - Det Statslige Område samt tilhørende organisationsaftale for Kontorfunktionærer, laboranter og it-medarbejdere (HK). Der er mulighed for at forhandle tillæg efter erfaring og kvalifikationer.

Ansættelsesområdet er Miljø- og Fødevareministeriet med tilhørende institutioner. Tjenestestedet er Miljø- og Fødevareministeriets departement, Holmens Kanal 42, København K.

Stillingen er på fuld tid og ønskes besat pr. 1. oktober 2019.

Yderligere spørgsmål

Du er velkommen til at kontakte kontorchef Hans Peter Olsen på tlf. 40 61 33 93 eller teamleder Anne Hansen på tlf. 20 89 46 73 for at høre mere om jobbet. Send evt. en sms og du vil blive ringet op.

Sådan søger du stillingen

Du søger stillingen online ved at sende din ansøgning, CV og dokumentation for uddannelse senest onsdag den 14. august 2019.

Vi afholder samtale i uge 33/34.


Miljø- og Fødevareministeriet betragter mangfoldighed som et aktiv og opfordrer alle uanset personlig baggrund til at søge. 

Lukket for ansøgninger Gem job

Arbejdssted

Location København K

Cookies på it-jobbank

Vi bruger cookies til statistik og til at gøre hjemmesiden mere brugervenlig. Der sættes cookies fra it-jobbank og fra vores samarbejdspartnere. Klikker du videre på siden, accepterer du, at der sættes cookies til disse formål. Læs mere her om vores brug af cookies, herunder hvordan du fravælger brugen af cookies. Du kan altid trække samtykke tilbage ved at slette cookies.