Find job

Teamkoordinator til AWS kompetencecenter

Har du erfaring med Cloud platforme og automatiseringsværktøjer og har du lyst til at blive tovholder for et nyetableret team, som skal varetage driften og vedligeholdelsen af AWS cloud infrastrukturen til de nye systemer, der er udviklet til brug for den offentlige ejendomsvurdering? Så er er du måske vores nye teamkoordinator.   

Cloudplatform i rivende udvikling

Som teamkoordinator i vores nyetablerede AWS kompetencecenter i kontoret for Ejendomssystemer, vil du sammen med dit team drive opbygningen af en drifts- og forvaltningsenhed, hvor der er god mulighed for at sætte dit eget præg på det fremtidige arbejde og din rolle. Efterhånden som IT-løsningerne overdrages fra udviklingsorganisationen, vil teamets rolle blive mindre udviklingsorienteret og blive mere driftsorienteret. Som teamkoordinator har du en central rolle for flere delsystemer, som du og dit team over tid vil opbygge en stor viden om og teknisk indsigt i.

Stillingen som teamkoordinator indeholder bl.a. ansvaret for nedenstående opgaver:

  • Udvikling af driftprocedurer, der forbedrer den daglige drift
  • Implementering af værktøjer og udvikling af scripts, der understøtter driftprocedurer
  • Vedligeholde tilknyttet infrastruktur og integrationer
  • Opbygge og vedligeholde dyb teknisk viden relevant for de løsninger og platforme som driftes
  • Sikre opdateret driftsdokumentation
  • Indgå i et tæt samarbejde med forvaltning, udvikling, devops, arkitektur og support
  • Indgå med teknisk rådgivning ved processer til fx håndtering af hændelser, fejl og ændringsønsker
  • Varetage koordineringsopgaver i forbindelse med releases og deployment
  • Medansvarlig for overvågning af platforme og applikationer
  • Bidrage med krav til løsningsdesign, kvalitetssikring og informationssikkerhed fra et driftsperspektiv.
     

Stillingen som teamkoordinator indeholder ikke personaleledelse.

Teknisk orienteret profil som kender sit team

Vi forestiller os, at den rette kandidat er IT-uddannet eller har anden relevant akademisk uddannelse gerne kombineret med teknisk erfaring indenfor området. Som person er du initiativrig og god til at uddelegere ansvar, og du er i stand til at engagere og motivere dit team. Du trives i en stor organisation og har gode skriftlige og mundtlige kommunikationsevner. Du har en positiv tilgang til opgaverne og formår at bevare overblikket selv når der er mange bolde i luften.

Erfaring med flere af nedenstående områder er en fordel:

  • Grundlæggende viden om servere og netværk
  • Cloud platforme – gerne AWS
  • Sprog som Python, Bash, Java, .Net, Shell scripting eller lign. Herunder Git og gitHub
  • Automatiserings værktøjer som Jenkins, Ansible, Artifactory eller Terraform
  • Databaser som Amazon Aurora, postgreSQL, Microsoft SQL Server
  • Logging og alarm værktøjer som DataDog, Cloudtrail/Cloudwatch. Logstach, Kibana eller Elasticsearch.
     

Innovativ arbejdsplads med fokus på samarbejde

Du kan se frem til at blive en del af en spændende og innovativ arbejdsplads præget af tæt samarbejde og viljen til at lykkes. Vi har en uformel omgangstone, og vores daglige sparring, medarbejdere imellem, er en forudsætning for skabelsen af gode løsninger, der fungerer i dag og er forberedt til i morgen. Du vil indgå i et grundigt introduktions- og oplæringsforløb for hurtigt at kunne arbejde selvstændigt med opgaverne. 

Ansøgning og kontakt 

Send din ansøgning med CV, eksamenspapirer og eventuelle udtalelser via linket ”Søg jobbet” senest d. 14. august 2019. Vi holder samtaler løbende. 

Har du spørgsmål til stillingen er du meget velkommen til at kontakte Søren Brørup på 72 38 99 09. 

Der kan indgå en logisk analyse og en personanalyse i ansættelsesforløbet. 

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten, overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Tiltrædelse er snarest muligt. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest.   

Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Arbejdsstedet vil være Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg.  

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen 

’I samarbejde med Skatteministeriets øvrige styrelser udvikler vi en fremtidsparat og sikker digital forvaltning’   

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen har til opgave at forenkle og udvikle it-løsninger og forretningsprocesser. Samtidig har styrelsen ansvar for at sikre stabil drift og vedligeholdelse af skatteforvaltningens eksisterende it-systemer. Vores medarbejdere er fagligt kompetente og specialiserede og samtidig i stand til at arbejde tæt sammen med andre fagligheder på tværs af Skatteministeriet. Kun gennem et stærkt fagligt fællesskab på tværs af fagområderne kan vi lykkes med den omfangsrige og komplekse opgave, vi har.   

Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor.   

Læs mere om Udviklings- og Forenklingsstyrelsen på www.ufst.dk

Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.  

Lukket for ansøgninger Gem job

Arbejdssted

Location Frederiksberg

Cookies på it-jobbank

Vi bruger cookies til statistik og til at gøre hjemmesiden mere brugervenlig. Der sættes cookies fra it-jobbank og fra vores samarbejdspartnere. Klikker du videre på siden, accepterer du, at der sættes cookies til disse formål. Læs mere her om vores brug af cookies, herunder hvordan du fravælger brugen af cookies. Du kan altid trække samtykke tilbage ved at slette cookies.