Find job

Release Managere til Ejendomssystemer

Brænder du for at drive release management og er du i stand til at koordinere komplekse infrastrukturopgaver? Og har du lyst til at være en del af et attraktivt og dynamisk arbejdsmiljø, hvor vi med et stærkt forretningsfokus udvikler fremtidens it-løsninger i skatteforvaltningen? Så glæder vi os til at høre fra dig.  

Drive release management processen i et agilt setup

Release management er ansvarlig for at opbygge, implementere og drive en velfungerende release management proces fra kundekommunikation til teknisk deployment plan. Opgaverne for teamet er mange, herunder bl.a.:

  • Være tovholder på alle releases inkl. opfølgning på deployment management
  • Udvikling, forankring og løbende forbedring af Release management processen i et agilt setup
  • Daglig håndtering af Release requests. Herunder koordinering samt sikring af aftaler og godkendelser internt i og eksternt med brugerorganisationerne.
  • Synliggørelse af pipeline fx via Release kalender
  • Facilitere Release management møder, foretage risikomitigering og eskalering
  • Ansvar for at fjerne hindringer for at kunne idriftsætte som planlagt, samt sikre at tværgående udfordringer og afhængigheder håndteres.
     

Løsningsorienteret profil, der kan skabe relationer på tværs

Vi forestiller os, at den rette kandidat har en IT-faglig baggrund. Din uddannelsesmæssige baggrund er ikke afgørende, det vigtigste er, at du har flere års erhvervserfaring med release management og/eller projektledelse gerne fra en større organisation. Kendskab og forståelse for agile metoder er en fordel, da vi arbejder agilt efter SAFe- rammeværket.

Som release manager i Ejendomssystemer har du en bred kontaktflade på tværs af organisationen, og det er vigtigt, at du er god til at kommunikere med både ledere, udviklere og teknikere. Du evner at komme igennem med dine budskaber og arbejder analytisk og struktureret. Du har en positiv tilgang til opgaverne, er løsningsorienteret og bidrager proaktivt til at alle overholder deres deadlines. Det er vigtigt, at det falder dig naturligt at skabe gode relationer og samarbejde på tværs af organisationen, og du trives med en bred kontaktflade. Du er fagligt engageret og dit helhedsblik gør, at du forstår at sætte dig ind i organisationens behov. En hverdag, der rummer nye udfordringer og forskellige aktiviteter motiverer dig, og det er naturligt for dig at tage ansvar for selvstændigt at planlægge, prioritere og administrere dine arbejdsopgaver.

Innovativ arbejdsplads med fokus på samarbejde

Som Release Manager i kontoret for Ejendomssystemer får du et spændende og udfordrende job, indenfor et område som tillægges stor fokus og hvor personlig udvikling vægtes højt. Kontoret, du bliver ansat i, er et mindre kontor i udvikling, hvor vi har en uformel omgangstone, og vores daglige sparring, medarbejdere imellem, er en forudsætning for skabelsen af gode løsninger, der fungerer i dag og er forberedt til i morgen.

Du kan se frem til at blive en del af en spændende og innovativ arbejdsplads præget af tæt samarbejde og viljen til at lykkes. Du vil indgå i et grundigt introduktions- og oplæringsforløb for hurtigt at kunne arbejde selvstændigt med opgaverne.

Ansøgning og kontakt 

Send din ansøgning med CV, eksamenspapirer og eventuelle udtalelser via linket ”Søg jobbet” senest 14. august 2019. Vi holder samtaler løbende. 

Har du spørgsmål til stillingen er du meget velkommen til at kontakte Søren Brørup på 72 38 99 09. 

Der kan indgå en logisk analyse og en personanalyse i ansættelsesforløbet. 

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten, overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest.   

Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Arbejdsstedet vil være Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg.  

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen 

’I samarbejde med Skatteministeriets øvrige styrelser udvikler vi en fremtidsparat og sikker digital forvaltning’

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen har til opgave at forenkle og udvikle it-løsninger og forretningsprocesser. Samtidig har styrelsen ansvar for at sikre stabil drift og vedligeholdelse af skatteforvaltningens eksisterende it-systemer. Vores medarbejdere er fagligt kompetente og specialiserede og samtidig i stand til at arbejde tæt sammen med andre fagligheder på tværs af Skatteministeriet. Kun gennem et stærkt fagligt fællesskab på tværs af fagområderne kan vi lykkes med den omfangsrige og komplekse opgave, vi har.

Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor.

Læs mere om Udviklings- og Forenklingsstyrelsen på www.ufst.dk

Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

Vi sikrer fundamentet for finansiering af den offentlige sektor

Skatteforvaltningen varetager en vigtig samfundsopgave. Vi opkræver hvert år de ca. 950 mia. kr. i skatter og afgifter, som er fundamentet for finansieringen af det danske samfund. Vi har fokus på at løse vores opgave sikkert og effektivt, og på at alle betaler det, de skal - hverken mere eller mindre. Samtidig skal vi gøre det nemt og trygt for borgere og virksomheder at være i kontakt med os. 

Du får derfor mulighed for at tage ansvar for en vigtig opgave og gøre en forskel. 

Vi har brug for ansatte med mange forskellige faglige kompetencer, og bredden i opgaverne giver også den enkelte mulighed for at få faglige udfordringer og udvikle sig. Vi har et stærkt fokus på god ledelse på alle niveauer, bl.a. for at sikre, at der er balance mellem arbejdsliv og fritid og respekt for det hele menneske. 

Fra d. 1. juli 2018 består skatteforvaltningen af syv nye styrelser med ansvaret for hver sin kerneopgave inden for én juridisk myndighed under Skatteministeriet. Samlet har skatteforvaltningen ca. 7.000 ansatte i hele Danmark. På hjemmesiden www.fra1til7.dk kan du læse mere om planerne for den nye organisering af skatteforvaltningen og om de enkelte styrelsers kerneopgaver og geografiske placering i landet.

Lukket for ansøgninger Gem job

Arbejdssted

Location Frederiksberg

Cookies på it-jobbank

Vi bruger cookies til statistik og til at gøre hjemmesiden mere brugervenlig. Der sættes cookies fra it-jobbank og fra vores samarbejdspartnere. Klikker du videre på siden, accepterer du, at der sættes cookies til disse formål. Læs mere her om vores brug af cookies, herunder hvordan du fravælger brugen af cookies. Du kan altid trække samtykke tilbage ved at slette cookies.