Find Job

Regnskabskyndig systemarkitekt med kompetencer i SAP

Er du velbevandret i samfundsmæssige regnskabsprincipper, evner du at lave regnskabsanalyser i detaljer, og har du IT-teknisk erfaring med SAP?  – I denne nøgleposition som Systemarkitekt får du mulighed for, at være en central person i samfundsøkonomien!

Vi søger en Systemarkitekt, der har regnskabsmæssig indsigt og kompetence, og som vil få til opgave, at have fokus på at rådgive fagstyrelserne omkring systemmæssige muligheder og gennemføre regnskabsmæssige analyser på Skatteforvaltningens økonomisystemer. Du vil indgå i forskellige tekniske projekter vedrørende SAP-platforme og databaser, og vil få en udførende rolle i samarbejde med leverandører og kolleger i Udviklings- og Forenklingsstyrelsen (UFST).

UFST har – i samarbejde med de øvrige styrelser i Skatteforvaltningen – til opgave at forenkle og udvikle it-løsninger og forretningsprocesser. Samtidig har styrelsen ansvar for at sikre stabil drift og vedligeholdelse af Skatteforvaltningens eksisterende it-systemer. I UFST er medarbejderne fagligt kompetente og specialiserede og samtidig i stand til at arbejde tæt sammen med andre fagligheder på tværs af Skatteministeriet. Du bliver således en del af en samfundsvæsentlig organisation, som er med til at sikre det velfærdsmæssige grundlag i Danmark. Du bliver en del af et spændende kontor for Betalings- og Økonomisystemer, hvor kompetenceniveauet, samarbejdsviljen og hjælpsomheden er høj. Opgaverne er komplekse, udfordrende og spændende for den rette kandidat. Du vil opleve afdelingen som stabil, med en positiv subkultur og en bred sammensætning af de 19 medarbejdere, hvor de kan samles om blandt andet motion som en fælles interesse.

Kerneopgaverne vil inkludere, men ikke være begrænset til:

  • Udsøgninger i forskellige systemer med henblik på opbygning og effektivisering af afstemninger.
  • Sparringsmøder med kolleger fra Skattestyrelsen omkring muligheder for videreudvikling af eksisterende systemer.
  • Udføre systemanalyse i forbindelse med optimering af arbejdsprocesser på det regnskabsmæssige område.
  • Leverandørsamarbejde i forhold til alle økonomisystemer.
  • Varetage systemarkitektopgaver i tekniske projekter vedrørende opgraderinger, systemoprydninger mv.
     

Nøglekompetencer

Du har en mere end 10 års erfaring indenfor dansk regnskabsanalyse, gerne som revisor eller controller, og dertil solid erfaring med SAP og måske andre ERP-systemer. Du har deltaget i SAP-projekter og har arbejdet med udvikling eller metode indenfor regnskab. Du har en relevant videregående uddannelse indenfor finans, økonomi, revision eller IT, og har måske suppleret med relevante kurser indenfor SAP. Tidligere erfaring fra en lignende stilling, som IT-løsningsarkitekt eller forretningsarkitekt er en fordel.

Kernekompetencerne vil inkludere

  • Erfaring med SAP FI/CO og SAP PSCD (alternativt FSCD).
  • God til at planlægge og dokumentere dit arbejde.
  • Formå at analysere og præsentere store og komplekse datamængder og afstemninger på en forstålig måde.
  • Evne at være et aktiv for teamet, og som aktivt er med til at sikre deadlines overholdes.
  • Solid helhedsforståelse for løsninger i et større systemkompleks.
     

Personlige karakteristika:

  • Analytisk stærk, god til at strukturere og systematisere dit arbejde.
  • Kommunikativt dygtig og god til at samarbejde i et bredt fagligt miljø.
  • God til at opbygge og pleje relationer internt og eksternt i organisationen.
  • Proaktiv og fremtidsorienteret, således styrelsen er på forkant med udviklingen.
  • Nysgerrig og lyst til at lære og være i stand til sætte dig ind i komplekse forretningsmæssige problemstillinger.
     

Løn og ansættelsesvilkår:

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner.

Dit arbejdssted vil indtil videre være Østbanegade 123, 2100 København Ø. På sigt vil arbejdsstedet flytte til Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg, tæt på Flintholm Station.

Interesseret?

Send din ansøgning med CV, eksamenspapirer og eventuelle udtalelser via linket ”Søg jobbet her” senest 22. august.

Vi samarbejder med rekrutteringsbureauet Hartmanns og hvis du vil høre mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte Senior Business konsulent i Hartmanns Jens Thomsen på mobil +45 4121 1436 eller jens.thomsen@hartmanns.dk.

Der kan blive gennemført test som led i ansættelsesproceduren, og der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest. 

Alle forespørgsler vil blive behandlet i fortrolighed.

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen

’I samarbejde med Skatteministeriets øvrige styrelser udvikler vi en fremtidsparat og sikker digital forvaltning’ 

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen har til opgave at forenkle og udvikle it-løsninger og forretningsprocesser. Samtidig har styrelsen ansvar for at sikre stabil drift og vedligeholdelse af skatteforvaltningens eksisterende it-systemer. Vores medarbejdere er fagligt kompetente og specialiserede og samtidig i stand til at arbejde tæt sammen med andre fagligheder på tværs af Skatteministeriet. Kun gennem et stærkt fagligt fællesskab på tværs af fagområderne kan vi lykkes med den omfangsrige og komplekse opgave, vi har. 

Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor. 

Læs mere om Udviklings- og Forenklingsstyrelsen på www.ufst.dk 

Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.  


Vi sikrer fundamentet for finansiering af den offentlige sektor

Skatteforvaltningen varetager en vigtig samfundsopgave. Vi opkræver hvert år de ca. 950 mia. kr. i skatter og afgifter, som er fundamentet for finansieringen af det danske samfund. Vi har fokus på at løse vores opgave sikkert og effektivt, og på at alle betaler det, de skal - hverken mere eller mindre. Samtidig skal vi gøre det nemt og trygt for borgere og virkomheder at være i kontakt med os. 

Du får derfor mulighed for at tage ansvar for en vigtig opgave og gøre en forskel. 
Vi har brug for ansatte med mange forskellige faglige kompetencer, og bredden i opgaverne giver også den enkelte mulighed for at få faglige udfordringer og udvikle sig. Vi har et stærkt fokus på god ledelse på alle niveauer, bl.a. for at sikre, at der er balance mellem arbejdsliv og fritid og respekt for det hele menneske. 

Fra d. 1. juli 2018 består skatteforvaltningen af syv nye styrelser med ansvaret for hver sin kerneopgave inden for én juridisk myndighed under Skatteministeriet. Samlet har skatteforvaltningen ca. 7.000 ansatte i hele Danmark. På hjemmesiden www.fra1til7.dk kan du læse mere om planerne for den nye organisering af skatteforvaltningen og om de enkelte styrelsers kerneopgaver og geografiske placering i landet.

Lukket for ansøgninger Gem job

Arbejdssted

Location København

Cookies on it-jobbank

We use cookies for statistical purposes and to make our website more user-friendly. Cookies are set by it-jobbank and our partners. If you click through to the page, you accept that cookies will be set for these purposes. Read more here about how we use cookies, as well as how you can opt out of cookies. You can withdraw consent at any time by deleting cookies.