Find job

Projektledere til tværgående styring og strategiske opgaver

Vil du tage ansvar og være drivende på projektopgaver i de tekniske teams, som er ansvarlige for systemgrundlaget for Statens Regnskab og alle virksomheders ind- og udbetalinger? Vil du arbejde med koordinering og projektstyring i en kompleks organisation med stor variation i opgaverne? Har du erfaring med it-projektledelse, og kan du gennemføre projekter med tekniske løsninger i samarbejde med vores leverandører? Så har vi brug for dig!

Som projektleder/koordinator skal du indgå i et af to systemteams: Skattekonto-teamet eller SAP Classic-teamet. Skattekontoen giver et samlet overblik over en virksomheds ind- og udbetalinger og håndterer samlet 1.200-1.500 mia. kr. om året. SAP Classic-teamet varetager en række forskellige forretningssystemer, herunder systemgrundlaget for Statens Regnskab, hvor der årligt forvaltes ca. 1.000 mia. kr. Du vil derfor indgå i en kompleks og meningsfyldt samfundsmæssig opgave.

Vi søger to projektledere/koordinatorer til at sikre den nødvendige styring og koordinering af større videreudviklingsopgaver i SAP mellem systemejere, leverandører og øvrige forretningsområder i Skatteforvaltningen.

Nøgleperson i tværgående samarbejde

Du er en nøgleperson i tværgående samarbejde mellem forretningseksperter, eksterne systemleverandører og øvrige forretningsområder i UFST. Du er med til at sikre den nødvendige planlægning, styring, rapportering og koordinering af større videreudviklingsopgaver i SAP. Endvidere er du tilknyttet et team, hvor du kommer til at arbejde sammen med mange SAP-specialister, og hvor der er tæt kontakt til leverandørerne med service management og drift som omdrejningspunkt.

Du sikrer styring af en række koordineringsopgaver og supporterer systemejerne i kontoret. Desuden er du ansvarlig for en række koordineringsopgaver, hvor du har fokus på fremdrift og leverancestyring. Der indgår ikke personaleledelse af medarbejdere.

Som projektleder/koordinator er dine primære arbejdsopgaver:

  • Projektetablering af nye større videreudviklingsopgaver og tekniske projekter i SAP, som har relation til nogle af de vigtigste systemer i Skatteforvaltningen.
  • Gennemførsel af tekniske projekter fra initiering til afslutning i samarbejde med leverandører, interne ressourcer m.fl.
  • Koordinering og beskrivelse af strategiske opgaver relateret til enten Skattekontoen eller SAP Classic-systemerne.
  • Rådgivning, facilitering og support af systemejere i de enkelte teams i forhold til strategiske opgaver.
     

Analytisk projektleder – gerne med SAP erfaring

Vi forestiller os, at du har en teknisk akademisk uddannelse som f.eks. ingeniør eller som datamatiker med en projektlederprofil. Du har muligvis tidligere siddet som koordinator eller selvstændig projektleder på større IT-projekter. Det er en fordel, hvis du har erfaring med SAP. Vi forventer endvidere, at du har:

  • Projektledererfaring med planlægning og eksekvering, samt erfaring med succesfuld styring af IT-projekter.
  • Har kendskab til best practice indenfor IT-udviklingsmetoder og tekniske IT-løsninger, også gerne agile metoder.
  • Erfaring med håndtering af interessenter i en større organisation.
  • Kan skabe en fælles forståelse mellem tekniske medarbejdere og forretningsmæssige profiler, samt er i stand til at navigere i et projekt med mange forskellige interessenter.
  • Har en eller flere certificeringer inden for projektledelse – f.eks. Prince2 og agile udviklingsmetodikker. Kendskab til SAFe vil være en fordel, men ingen betingelse.
     

Som person er du analytisk, struktureret og pragmatisk, og formår at se alle vinkler af opgaverne. Du er god til at håndtere mange opgaver samtidigt og har gode faciliterings- og kommunikationsevner – både skriftligt og mundtligt. Derudover er du proaktiv, initiativrig og tager ansvar for dine opgaver, så du sikrer, at deadlines bliver overholdt.

Vi lægger vægt på, at du er udadvendt og kan lide at samarbejde på tværs og sikre den fornødne koordinering og videndeling i organisationen, og at du er en udpræget teamplayer, der er drevet af at realisere gode løsninger og succeser sammen med andre.

Ansøgning og ansættelsesvilkår

Send din ansøgning med CV, eksamenspapirer og eventuelle udtalelser via linket ”Søg jobbet her” senest 25. august. Har du spørgsmål til stillingen, er du meget velkommen til at kontakte kontorchef Bente Kristensen på 22 62 01 27.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner.

Der kan blive gennemført test som led i ansættelsesproceduren, og der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest.

Dit arbejdssted vil indtil videre være Østbanegade 123, 2100 København Ø. På sigt vil arbejdsstedet flytte til Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg, tæt på Flintholm Station.

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen

’I samarbejde med Skatteministeriets øvrige styrelser udvikler vi en fremtidsparat og sikker digital forvaltning’

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen har til opgave at forenkle og udvikle it-løsninger og forretningsprocesser. Samtidig har styrelsen ansvar for at sikre stabil drift og vedligeholdelse af skatteforvaltningens eksisterende it-systemer. Vores medarbejdere er fagligt kompetente og specialiserede og samtidig i stand til at arbejde tæt sammen med andre fagligheder på tværs af Skatteministeriet. Kun gennem et stærkt fagligt fællesskab på tværs af fagområderne kan vi lykkes med den omfangsrige og komplekse opgave, vi har.

Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor.

Læs mere om Udviklings- og Forenklingsstyrelsen på www.ufst.dk

Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.


Vi sikrer fundamentet for finansiering af den offentlige sektor

Skatteforvaltningen varetager en vigtig samfundsopgave. Vi opkræver hvert år de ca. 950 mia. kr. i skatter og afgifter, som er fundamentet for finansieringen af det danske samfund. Vi har fokus på at løse vores opgave sikkert og effektivt, og på at alle betaler det, de skal - hverken mere eller mindre. Samtidig skal vi gøre det nemt og trygt for borgere og virksomheder at være i kontakt med os. 

Du får derfor mulighed for at tage ansvar for en vigtig opgave og gøre en forskel. 

Vi har brug for ansatte med mange forskellige faglige kompetencer, og bredden i opgaverne giver også den enkelte mulighed for at få faglige udfordringer og udvikle sig. Vi har et stærkt fokus på god ledelse på alle niveauer, bl.a. for at sikre, at der er balance mellem arbejdsliv og fritid og respekt for det hele menneske. 

Fra d. 1. juli 2018 består skatteforvaltningen af syv nye styrelser med ansvaret for hver sin kerneopgave inden for én juridisk myndighed under Skatteministeriet. Samlet har skatteforvaltningen ca. 7.000 ansatte i hele Danmark. På hjemmesiden www.fra1til7.dk kan du læse mere om planerne for den nye organisering af skatteforvaltningen og om de enkelte styrelsers kerneopgaver og geografiske placering i landet.

Søg jobbet her Gem job

Arbejdssted

Location København

Cookies på it-jobbank

Vi bruger cookies til statistik og til at gøre hjemmesiden mere brugervenlig. Der sættes cookies fra it-jobbank og fra vores samarbejdspartnere. Klikker du videre på siden, accepterer du, at der sættes cookies til disse formål. Læs mere her om vores brug af cookies, herunder hvordan du fravælger brugen af cookies. Du kan altid trække samtykke tilbage ved at slette cookies.