Find job

It-sikkerhedskonsulent med fokus på rådgivning

Vil du arbejde med operationel it-sikkerhed? Og vil du rådgive udviklingsprojekter ift. implementering af it-sikkerhed og samtidig løfte din egen faglighed inden for it-sikkerhed til et højere fagligt niveau? Så har vi lige nu en spændende åbning i Udviklings- og Forenklingsstyrelsen (UFST).

For at sikre at borgere og virksomheder har tillid til Skatteforvaltningen, er it-sikkerhed højt prioriteret, og vi gør alt for at sikre kontinuerlig og sikker drift samt sikre datas fortrolighed, integritet og tilgængelighed.

Erfaren it-sikkerhedskonsulent med udsyn og gennemslagskraft

Vi søger en erfaren og ambitiøs it-sikkerhedskonsulent, som kan kombinere sin viden inden for it-sikkerhed med en god teknisk indsigt for at understøtte forretningen. Dit primære ansvar er at rådgive udviklingsprojekter m.v. i forhold til implementering af it-sikkerhedsforhold.

Som it-sikkerhedskonsulent er du ansat i vores operationelle it-sikkerhedskontor. Vi er et team i vækst på pt. 6 medarbejdere. Teamet er etableret for proaktivt og kontinuerligt at forbedre den operationelle it-sikkerhed, både internt og eksternt hos vore samarbejdspartnere. Vi anvender den nyeste teknologi på it-sikkerhedsområdet.

Arbejdsopgaverne i teamet

Du vil indgå i teamet hvis daglige opgaver omfatter:

  • rådgivning - vedrørende risk, it-sikkerhed og compliance til vores udviklingsprojekter
  • risikostyring - vurdering af trusselsbilledet, udarbejdelse af sikkerhedsreviews og følge op på at identificerede risici behandles
  • sikkerhed - bidrage til den tekniske implementering af ISO 27002 i et komplekst systemlandskab, deltagelse i tværgående operationelle it-sikkerhedsprojekter, sætte krav til leverandørstyring samt udføre sikkerhedsscanninger
  • compliance – deltage i interne it-revisioner samt ISO 27002-compliancemålinger
  • uddannelse - generel information om risk, it-sikkerhed og compliance
  • rapportering - statusrapportering på de ovenfor nævnte områder.
     

Om dig

  • du har en it-uddannelse og har erfaring med at arbejde med it-sikkerhedsrelaterede problemstillinger, f.eks. som it-sikkerhedskonsulent, it-arkitekt, it-konsulent, udvikler eller tilsvarende
  • du forstår at navigere i en politisk organisation med alt, hvad det indebærer
  • det er en fordel at have CISSP, ISO 27001, CISM-certificeringer, eller lign.
     

Du kommunikerer og samarbejder professionelt med både teknikere, ledere og leverandører. Du tænker strategisk og kan omsætte dette til taktiske og operationelle aktiviteter. Samtidig formår du at tænke holistisk og skabe overblik over komplekse problemstillinger. Du er i stand til at gennemføre sikkerhedsmæssige opgaver, udarbejde beslutningsoplæg - og kan stå fast og skære igennem, når det er nødvendigt.

Hvis det lyder som noget for dig, så har du mulighed for at blive en del af et team, hvor du kan se frem til fokus på transparent it-sikkerhed, løbende værdiskabelse i forhold til slutbrugeren og dyb faglighed hos både medarbejdere og ledere. Vi brænder for at sikre entreprenørånd i opgaveløsningen og arbejder på tværs af teams med opgaven i centrum.

Vi er en innovativ og moderne arbejdsplads med attraktive arbejdsforhold i balance, god introduktion til opgaverne og med plads til personlig udvikling.

Ansøgning og kontakt

Send din ansøgning senest den 15. september 2019. Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte kontorchef Tina Yde Pedersen tlf. 72 37 36 23 eller chefkonsulent, Peter Anglov tlf. 72 37 08 07. Der indgår en logisk test og en personanalyse i ansættelsesforløbet.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten, overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.

Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest.

Du skal være opmærksom på, at ansættelse sker under forudsætning af, at du via Politiets Efterretningstjeneste kan sikkerhedsgodkendes til klassifikationsgraden HEMMELIGT (HEM), da du kan komme til at arbejde med klassificerede dokumenter og systemer.

Dit arbejdssted er indtil videre Sluseholmen 8B, 2450 København SV. Primo 2020 forventer vi at flytte til Osvald Helmuts vej 4, 2000 Frederiksberg.

Om Udviklings- og Forenklingsstyrelsen

’I samarbejde med Skatteministeriets øvrige styrelser udvikler vi en fremtidsparat og sikker digital forvaltning’

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen har til opgave at forenkle og udvikle it-løsninger og forretningsprocesser. Samtidig har styrelsen ansvar for at sikre stabil drift og vedligeholdelse af skatteforvaltningens eksisterende it-systemer. Vores medarbejdere er fagligt kompetente og specialiserede og samtidig i stand til at arbejde tæt sammen med andre fagligheder på tværs af Skatteministeriet. Kun gennem et stærkt fagligt fællesskab på tværs af fagområderne kan vi lykkes med den omfangsrige og komplekse opgave, vi har.

Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor.

Læs mere om Udviklings- og Forenklingsstyrelsen på www.ufst.dk

Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.


Vi sikrer fundamentet for finansiering af den offentlige sektor

Skatteforvaltningen varetager en vigtig samfundsopgave. Vi opkræver hvert år de ca. 950 mia. kr. i skatter og afgifter, som er fundamentet for finansieringen af det danske samfund. Vi har fokus på at løse vores opgave sikkert og effektivt, og på at alle betaler det, de skal - hverken mere eller mindre. Samtidig skal vi gøre det nemt og trygt for borgere og virksomheder at være i kontakt med os. 

Du får derfor mulighed for at tage ansvar for en vigtig opgave og gøre en forskel. 

Vi har brug for ansatte med mange forskellige faglige kompetencer, og bredden i opgaverne giver også den enkelte mulighed for at få faglige udfordringer og udvikle sig. Vi har et stærkt fokus på god ledelse på alle niveauer, bl.a. for at sikre, at der er balance mellem arbejdsliv og fritid og respekt for det hele menneske. 

Fra d. 1. juli 2018 består skatteforvaltningen af syv nye styrelser med ansvaret for hver sin kerneopgave inden for én juridisk myndighed under Skatteministeriet. Samlet har skatteforvaltningen ca. 7.000 ansatte i hele Danmark. På hjemmesiden www.fra1til7.dk kan du læse mere om planerne for den nye organisering af skatteforvaltningen og om de enkelte styrelsers kerneopgaver og geografiske placering i landet.

Søg jobbet her Gem job

Arbejdssted

Location København

Cookies på it-jobbank

Vi bruger cookies til statistik og til at gøre hjemmesiden mere brugervenlig. Der sættes cookies fra it-jobbank og fra vores samarbejdspartnere. Klikker du videre på siden, accepterer du, at der sættes cookies til disse formål. Læs mere her om vores brug af cookies, herunder hvordan du fravælger brugen af cookies. Du kan altid trække samtykke tilbage ved at slette cookies.