Find job

Løsningsorienteret teknisk teamkoordinator med en DBA’er i maven

Daglig ledelse af et teknisk team bestående af meget erfarne og dygtige driftsfolk samt udviklere

Vil du være med til at drive og sikre et kvalitetsløft af centrale driftsleverancer i Skatteforvaltningen, samt levere sikker og stabil drift af forretningskritiske applikationer? Så har vi teamet til dig. Du trives med at stå i spidsen og kunne være et fagligt fyrtårn for et teknisk team, samt have fokus på vidensdeling og kompetenceudvikling.

Introduktion til kontoret Infrastruktur - Operations

Du bliver en del af Infrastruktur – Operations Kontoret (IO-kontoret), som varetager drift og -vedligehold af en række internt driftede systemer. Kontorets portefølje består af databaser, bro¬kerløsninger og applikationer, som anvendes til datadeling af Skatteforvaltningens systemer. Vi er lige nu 11 medarbejdere på kontoret og skal vækste over de næste år.

Du kan se frem til at få ansvar for den daglige, faglige ledelse af et teknisk team på 6 drifts- og udviklingsressourcer. Du refererer til kontorchefen og får tværgående koordinering med Service Manageren på kontoret samt øvrige kontorer i UFST (Udviklings- og Forenklingsstyrelsen).

Dit ansvarsområde som teknisk teamkoordinator er delt mellem tre områder:

  • den daglige styring af opgaver i teamet
  • lede og bidrage til opbygning af robuste driftsrutiner i teamet
  • deltage i det daglige tekniske supportarbejde ved spidsbelastninger.
     

Dine overordnede mål vil være:

  • at teamet løser opgaver som aftalt
  • at teamet er velfungerende, samarbejder og har de rette kompetencer
  • at driftsrutiner og vagter gennemføres, således at det samlede ansvar for drift overholdes.
     

Dine daglige opgaver vil omfatte:

  • deltage i de daglige opgaveløsninger i teamet ift. dine relevante kompetencer
  • gennemføre dag-til-dag koordinering af teamets opgaveløsning
  • ressourceplanlægning – herunder udarbejdelse af vagtplaner
  • planlægning af faste aktiviteter (fx årshjul, statusmøder, driftsplanlægning)
  • lede og bidrage til opbygning af processer og viden i teamet
  • udarbejde procedurer for teamet (fx driftsrutiner som patchning og monitorering)
  • rapportering af driftssituation.
     

Erfaring med faglig ledelse af et teknisk team

Du har allerede erfaring med ledelse og styring af et teknisk team og har siddet som teamkoordinator eller projektleder. Vi forestiller os, at du fra tidligere har en baggrund som driftskonsulent, driftschef, IT-arkitekt, udvikler eller lignende. Det falder dig naturligt at agere proaktivt, og du kommer med konstruktive indspark til vidensdeling i teamet.

Du kan se frem til at kommunikere med både tekniske teams samt vores interne og eksterne samarbejdspartnere. Samtidig er du i stand til at skære igennem og være tydelig, når det er nødvendigt. Du optræder samarbejdsorienteret og kigger løsningsorienteret på de udfordringer, som vi hver dag møder i en driftsorganisation.

Da du selv forventes at indgå i det daglige tekniske løsningsarbejde i teamet, er det nødvendigt med dyb teknisk indsigt i databaser (Oracle, PostgreSQL), Middleware (WebLogic og SOA) samt Linux/Red Hat, Windows og monitoreringsværktøjer (Zabbix, Nagios), netværk.

En attraktiv arbejdsplads med mulighed for at påvirke retningen

Du bliver en del af en organisation i udvikling, hvor du selv får mulighed for at være med til at sætte retningen i forhold til at bygge en intern driftsfunktion op. Vi har en stabil drift med de nuværende systemer, men vi skal gøres klar til, at overtage flere applikationer, der er udviklet efter nyeste teknologier i UFST. Dit team består af meget erfarne og dygtige teknikere, og du får mulighed for at være med til at ansætte flere til temaet i tæt samarbejde med kontorchefen.

Ansøgning og kontakt

Send din ansøgning senest den 2. september 2019. Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte kontorchef Tina Yde Pedersen tlf. 7237 3623. Der indgår en logisk test og en personanalyse i ansættelsesforløbet.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten, overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.

Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest.

Dit arbejdssted er indtil videre Sluseholmen 8B, 2450 København SV. Primo 2020 forventer vi at flytte til Osvald Helmuts vej 4, 2000 Frederiksberg.

Om Udviklings- og Forenklingsstyrelsen

’I samarbejde med Skatteministeriets øvrige styrelser udvikler vi en fremtidsparat og sikker digital forvaltning’

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen har til opgave at forenkle og udvikle it-løsninger og forretningsprocesser. Samtidig har styrelsen ansvar for at sikre stabil drift og vedligeholdelse af skatteforvaltningens eksisterende it-systemer. Vores medarbejdere er fagligt kompetente og specialiserede og samtidig i stand til at arbejde tæt sammen med andre fagligheder på tværs af Skatteministeriet. Kun gennem et stærkt fagligt fællesskab på tværs af fagområderne kan vi lykkes med den omfangsrige og komplekse opgave, vi har.

Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor.

Læs mere om Udviklings- og Forenklingsstyrelsen på www.ufst.dk

Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.


Vi sikrer fundamentet for finansiering af den offentlige sektor

Skatteforvaltningen varetager en vigtig samfundsopgave. Vi opkræver hvert år de ca. 950 mia. kr. i skatter og afgifter, som er fundamentet for finansieringen af det danske samfund. Vi har fokus på at løse vores opgave sikkert og effektivt, og på at alle betaler det, de skal - hverken mere eller mindre. Samtidig skal vi gøre det nemt og trygt for borgere og virksomheder at være i kontakt med os. 

Du får derfor mulighed for at tage ansvar for en vigtig opgave og gøre en forskel. 

Vi har brug for ansatte med mange forskellige faglige kompetencer, og bredden i opgaverne giver også den enkelte mulighed for at få faglige udfordringer og udvikle sig. Vi har et stærkt fokus på god ledelse på alle niveauer, bl.a. for at sikre, at der er balance mellem arbejdsliv og fritid og respekt for det hele menneske. 

Fra d. 1. juli 2018 består skatteforvaltningen af syv nye styrelser med ansvaret for hver sin kerneopgave inden for én juridisk myndighed under Skatteministeriet. Samlet har skatteforvaltningen ca. 7.000 ansatte i hele Danmark. På hjemmesiden www.fra1til7.dk kan du læse mere om planerne for den nye organisering af skatteforvaltningen og om de enkelte styrelsers kerneopgaver og geografiske placering i landet.

Søg jobbet her Gem job

Arbejdssted

Location København

Cookies på it-jobbank

Vi bruger cookies til statistik og til at gøre hjemmesiden mere brugervenlig. Der sættes cookies fra it-jobbank og fra vores samarbejdspartnere. Klikker du videre på siden, accepterer du, at der sættes cookies til disse formål. Læs mere her om vores brug af cookies, herunder hvordan du fravælger brugen af cookies. Du kan altid trække samtykke tilbage ved at slette cookies.